Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Dot

Dot

Kvinna ·

Ni som lagt in ca 250cc, är ni nöjda?

Bröstförstoring

Hej på er! Jag är helt ny här även om jag funderat över bröstförstoring i drygt 10 år! Jag har hela tiden sagt att jag ska vänta tills jag är färdig med barn, vilket jag är nu med två underbara gossar. Jag tillhör dem som väntat på bröst sedan puberteten men aldrig fått några. Som bäst har jag en halv a-kupa :( I juni ska jag på min första konsultation på Bellakliniken i Helsingborg och har lite storleksångest. Jag vill fortsätta ha en slank profil. Vill ha snygga tuttar men inte upplevas som bystig. Huvudsaken är att jag får bröst över huvud taget. Jag funderar därför över att sätta in runt 250 cc, runda. Hur har ni andra känt som satt in ungefär samma? Har ni varit nöjda eller har ni känt att det varit för litet i efterhand?

9

Sortera efter

Sissa

Sissa

Kvinna ·

Jag vill gärna veta jag med då jag provat samma på min konsultation. Det jag upplevde var att det såg stort ut framifrån men kanske inte blev så putigt från sidan. På konsultationen sa jag ”inte större” men nu efter att ha läst på och tittat mig omkring är jag osäker. Jag ska boka in en andra konsultation för att prova lite större och se hur det känns. Hur har du tänkt kring mini eller demi? Jag kände där och då mini.
Gilla
Dot

Dot

Kvinna ·

Sissa skrev:

Jag vill gärna veta jag med då jag provat samma på min konsultation. Det jag upplevde var att det såg stort ut framifrån men kanske inte blev så putigt från sidan. På konsultationen sa jag ”inte större” men nu efter att ha läst på och tittat mig omkring är jag osäker. Jag ska boka in en andra konsultation för att prova lite större och se hur det känns. Hur har du tänkt kring mini eller demi? Jag kände där och då mini.

Trevligt med en till undrandes:) har sett många snygga ”små” bröst på det här forumet som är exakt det jag eftersträvar men jag har också sett många med samma cc och ungefär samma grundförutsättningar som ser mindre bra ut. När ska du ha din andra konsultation? Du har mer egen vävnad än mig så du hade säkert fått ett snyggt resultat av 250:) jag tänkte mini först men nu har jag börjat tänka demi nu efter mycket bildgooglande. Provade du både demi o mini på konsultationen? Var det mycket skillnad?
Gilla
nugget

nugget

Kvinna ·

Hej! Jag har 275cc mini och är än så länge nöjd. Imorgon har det gått 3 veckor sedan op och jag har fortfarande bröstband och tejp runt brösten så det är svårt att avgöra helt. Men jag kan nog ändå bekräfta att det ser större ut framifrån än från sidan som det sägs om mini. Men jag är väldigt nöjd och tror att det kommer se naturligt ut på min kropp! :)
Gilla
Maalin87

Maalin87

Kvinna ·

Jag har 240cc anatomiska, high profile. Jag ville att brösten skulle se naturliga ut på mig, vilket jag tycker dom gör. Nu såhär drygt 8 månader efter operation tycker jag inte alls de känns särskilt stora, vilket jag gjorde i början. Man vänjer sig fort. De har nog också hängt till sig rätt mycket nu det sista, fyllde inte upp dem helt, utan ville ha lite naturligt häng. Jag ska lägga upp en nyare bild snart. Vill man ha slank profil är det nog vettigt att inte välja för stora. Jag valde dock hög profil för att få ett naturligt lyft, men tycker inte alls att det blev för putigt :)
Gilla
Dot

Dot

Kvinna ·

Maalin87 skrev:

Jag har 240cc anatomiska, high profile. Jag ville att brösten skulle se naturliga ut på mig, vilket jag tycker dom gör. Nu såhär drygt 8 månader efter operation tycker jag inte alls de känns särskilt stora, vilket jag gjorde i början. Man vänjer sig fort. De har nog också hängt till sig rätt mycket nu det sista, fyllde inte upp dem helt, utan ville ha lite naturligt häng. Jag ska lägga upp en nyare bild snart. Vill man ha slank profil är det nog vettigt att inte välja för stora. Jag valde dock hög profil för att få ett naturligt lyft, men tycker inte alls att det blev för putigt :)

Wow så fina dina bröst är! Kollade på dina bronsbilder :) 240 ser absolut lagom ut på dig! Fint put :) jag hoppas kunna uppnå ett liknande resultat. Har också funderat på om man skulle välja en hög profil just för att få det där lyftet. Jag misstänker att kirurgen kommer att föreslå större cc på mig som är rätt lång. Men man ska kanske stå på sig då så man inte väljer för stort. Det borde väl vara lättare att klä upp mindre bröst än att klä ner stora? Hur var din återhämtning? Det borde väl Vara lite mildare när man väljer mindre implantat?
Gilla
Dot

Dot

Kvinna ·

nugget skrev:

Hej! Jag har 275cc mini och är än så länge nöjd. Imorgon har det gått 3 veckor sedan op och jag har fortfarande bröstband och tejp runt brösten så det är svårt att avgöra helt. Men jag kan nog ändå bekräfta att det ser större ut framifrån än från sidan som det sägs om mini. Men jag är väldigt nöjd och tror att det kommer se naturligt ut på min kropp! :)

Härligt att du är nöjd än så länge:) blir lite avis på er som redan fått det gjort. Jag måste vänta till jul när det lugnat sig på jobbet. Var det du själv som önskade 275cc eller var det kirurgens rekommendation utifrån dina önskemål?
Gilla
Sissa

Sissa

Kvinna ·

Dot skrev:

Sissa skrev:

Trevligt med en till undrandes:) har sett många snygga ”små” bröst på det här forumet som är exakt det jag eftersträvar men jag har också sett många med samma cc och ungefär samma grundförutsättningar som ser mindre bra ut. När ska du ha din andra konsultation? Du har mer egen vävnad än mig så du hade säkert fått ett snyggt resultat av 250:) jag tänkte mini först men nu har jag börjat tänka demi nu efter mycket bildgooglande. Provade du både demi o mini på konsultationen? Var det mycket skillnad?

Jag har inte bokat in andra konsultationen ännu. Vet inte om man ska spara den tills precis innan operationen eller ta den tidigare? Jag tyckte det var ganska stor skillnad ja. Demi kändes lite mer spetsiga om du förstår. Jag tänkte inte så mkt på hur det såg ut från sidan men framifrån tyckte jag det kändes lite onaturligt. Mini fyllde ut lite på bredden vilket jag gillade. Demi fick mig lite mer att känna som om jag stoppat in 2 bollar i bhn. Men detta var ju genom en tight vit tröja så vad vet jag om hur det skulle se ut på riktigt. Och jag ska titta lite mer på hur det ser ut från sidan tänkte jag vid nästa konsultation.
Gilla
nugget

nugget

Kvinna ·

Dot skrev:

nugget skrev:

Härligt att du är nöjd än så länge:) blir lite avis på er som redan fått det gjort. Jag måste vänta till jul när det lugnat sig på jobbet. Var det du själv som önskade 275cc eller var det kirurgens rekommendation utifrån dina önskemål?

Tiden kommer gå fort, snart är du också där :) jag sa faktiskt ingenting om cc då jag inte hade någon koll. Förklarade mina önskemål, han ställde lite frågor och rekommenderade sedan den storleken. Fick testa att gå upp lite också på konsultationen men där och då kändes 275cc som det bästa för mig!
Gilla
Maalin87

Maalin87

Kvinna ·

Tack så mycket :) Lite svårt att svara på det här med återhämtning för jag gjorde stor bukplastik samtidigt, så kändes lite som om jag fick brösten "på köpet". Har inte upplevt det jobbigt på något sätt, mer än att det kändes en del i bröstmusklerna precis i början när man skulle växla i bilen. Tycker att det gått väldigt smidigt. Kirurgen kan säkert hjälpa dig med rätt storlek, du kan ju alltid visa bilder för att förtydliga vilket resultat du eftersträvar. Sen har det ju lite att göra med bröstbredd också vilken storlek man ska välja. Man får helt enkelt lita på att kirurgerna kan sin sak men samtidigt ska magkänslan vara bra :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem