nyfikentjej
Kvinna ·
28 jan, 2015
Ni som valt ca 255 cc och är ute efter ett naturligt resultat?
BröstförstoringHej allihopa!
Jag har efter många år av funderingar fram och tillbaka bestämt mig för att genomföra en bröstoperation. Jag är 174 cm lång, väger ca 60 kg och har i nuläget en bhstorlek på 75a. Jag är ute efter ett så naturligt och proportionerligt reslutat som möjligt, vill absolut inte ha några stora bröst utan vill framförallt kunna fylla ut mina bikinis och känna känslan av att det faktiskt finns något där. (förstår ni vad jag menar? :))
Jag har varit på konsultation hos Paolo Montemurro på akademikliniken. Fick ett väldigt bra bemötande av Paolo och han föreslog, utifrån mina önskemål och förutsättningar, att anatomiska implantat, 255 cc, bakom bröstmuskeln skulle passa bra till min kropp.
Nu undar jag om någon i min längd och strlk (ungefär) lagt in anatomiska implantat, 255 cc och hur stort respektive naturligt ni upplever resultatet samt om ni upplever att folk i er omgivning verkar misstänka att ni har opererat er?
Ha en fin dag!
Kram!
Sortera efter
Saendra
Kvinna ·
28 jan, 2015
nyfikentjej
Kvinna ·
28 jan, 2015
Skrev lite fel ovan och hittade inte hur man kunde redigera sitt inlägg så jag skriver ett nytt här:
Hej allihopa!
Jag har efter många år av funderingar fram och tillbaka bestämt mig för att genomföra en bröstoperation. Jag är 174 cm lång, väger ca 60 kg och har i nuläget en bhstorlek på 75a. Jag är ute efter ett så naturligt och proportionerligt reslutat som möjligt, vill absolut inte ha några jättestora bröst utan vill framförallt kunna fylla ut mina bikinis och känna känslan av att det faktiskt finns något där. (förstår ni vad jag menar? :))
Jag har varit på konsultation hos Paolo Montemurro på akademikliniken. Fick ett väldigt bra bemötande av Paolo och han föreslog, utifrån mina önskemål och förutsättningar, att anatomiska implantat, 255 cc, bakom bröstmuskeln skulle passa bra till min kropp.
Nu undar jag om någon i min längd och strlk (ungefär) lagt in anatomiska implantat, 255 cc och hur stort respektive naturligt ni upplever resultatet samt om ni upplever att folk i er omgivning verkar misstänka att ni har opererat er?
Ha en fin dag!
Kram!
Katniss
Kvinna ·
28 jan, 2015
Lilleskutt1
Kvinna ·
28 jan, 2015
Jag har opats på AK i Göteborg och la då in 255 anatomiska MF. Jag är hur nöjd som helst med mina nya boobies! Dom är inte för stora och inte för små, dom passar min kropp jätte bra (169, ca 60 Kg). Jag har några bilder på min profil, dock tagna ganska tätt inpå operationsdagen, nu har det snart gått tre månader och dom blir bara finare för varje månad som går! 😀 I Bh landade jag på en 75B/C och ibland en 70C/D, det är lite från bh till bh.
nyfikentjej
Kvinna ·
28 jan, 2015
Jag har opats på AK i Göteborg och la då in 255 anatomiska MF. Jag är hur nöjd som helst med mina nya boobies! Dom är inte för stora och inte för små, dom passar min kropp jätte bra (169, ca 60 Kg). Jag har några bilder på min profil, dock tagna ganska tätt inpå operationsdagen, nu har det snart gått tre månader och dom blir bara finare för varje månad som går! 😀I Bh landade jag på en 75B/C och ibland en 70C/D, det är lite från bh till bh.
Åh tack för ditt svar och vad roligt att du är så nöjd med resultatet! Det är precis en bh-strlk på ca 75B som jag drömmer om! :D Tyvärr kan jag inte se några bilder än för att jag är så pass ny här på forumet.
Hur tänkte du när det gäller profilen? Jag velar fortfarande mellan full och medium profil, har väldigt liten egen bröstvävnad och vill som sagt uppnå ett så naturligt resultat som möjligt.
Zinya
Kvinna ·
28 jan, 2015
nyfikentjej
Kvinna ·
28 jan, 2015
Hej Zinya!
TUSEN TACK för grym information och STORT GRATTIS till dina nya bröst! Vad glad jag blir över att du är så nöjd och har utfört din operation på precis samma klinik, samma kirurg samt valt precis samma storlek och form som jag planerar att välja. haha! Tyvärr kan jag varken se dina bilder eller PM:a dig (kanske för att jag är så pass ny här?)
Har ett par funderingar som du jättegärna får svara på om du har tid :) Dels undrar jag hur realistiskt du uppfattade 3D-simuleringen i förhållande till det faktiska resultatet? Blev brösten större eller mindre, eller exakt lika? Jag upplever simuleringsbilden som väldigt naturlig och perfekt storlek framifrån men av någon anledning ser brösten lite för stora ut för min smak från sidan.
Sen undrar jag hur du tänkte gällande profilen - jag velar fortfarande mellan medium och full profil - är som sagt ute efter en relativt liten förändring och ett så naturligt resultat som möjligt :)
Zinya
Kvinna ·
28 jan, 2015
Hej Zinya!
TUSEN TACK för grym information och STORT GRATTIS till dina nya bröst! Vad glad jag blir över att du är så nöjd och har utfört din operation på precis samma klinik, samma kirurg samt valt precis samma storlek och form som jag planerar att välja. haha! Tyvärr kan jag varken se dina bilder eller PM:a dig (kanske för att jag är så pass ny här?)
Har ett par funderingar som du jättegärna får svara på om du har tid :) Dels undrar jag hur realistiskt du uppfattade 3D-simuleringen i förhållande till det faktiska resultatet? Blev brösten större eller mindre, eller exakt lika? Jag upplever simuleringsbilden som väldigt naturlig och perfekt storlek framifrån men av någon anledning ser brösten lite för stora ut för min smak från sidan.
Sen undrar jag hur du tänkte gällande profilen - jag velar fortfarande mellan medium och full profil - är som sagt ute efter en relativt liten förändring och ett så naturligt resultat som möjligt :)
Isbäck
Kvinna ·
28 jan, 2015
Jag bar alltid bombshell innan jag opade mig i okt. Enda gången de inte syntes var på gymmet. Jag la i 320 MM, ångrar nu att jag inte tog mer och funderar på omoperation. Jag är en bit kortare än dig och tyngre. Endast de som känner mig ser att jag gjort ngt, eller rättare sagt dem som vet.
Så du skulle nog kunna ta i mer om du vill, annars blir 255 väldigt naturligt på dig :) Enda gången man ser att mina inte är riktiga är när jag ligger ner i bikini.
Lilleskutt1
Kvinna ·
28 jan, 2015
Jag var sååå velig gällande profilen, var jätte rädd att MF skulle bli för putit. Men min kirurg rekomenderade 255 MF framför 280 MM på grund av bredden på implantatet, vilket gjorde mig ännu mer velig. Egentligen ville jag ha upp mot 300 så därför tänkte jag ett tag välja 280 MM i alla fall. Dock läste jag sen att om man tar MF istället för MM kan implantatet uppfattas lite större på grund av just projektionen (vet ej om det stämmer dock), även att allergan mäts i gram och inte cc, så 255 g allergan är något större i exempelvis 255 cc mentor då dessa mäts i cc.
Därefter valde jag att lyssna på min kirurg, jag la 255 och yes, jag var lite orolig för put och storlek. Brösten blev dock större än jag trodde när jag tog av bandaget (nu har de lagt sig lite), och idag är jag jätte nöjd som sagt! Jag tycker verkligen inte dom putar för mycket, jag gillar putet på dom! Jag är glad att jag lyssnade på Hans!😀