Skånetjej
Kvinna ·
Ni tjejer med 300 cc och träning
Nu är det snart dags för mig att sätta igång med träningen och jag tänkte passa på att fråga lite om vilken träningsbh ni använder. Det finns så många trådar som tar upp ämnet träningsbh och jag vill veta om det verkligen är såååå nödvändigt att köpa alla bhar av märket shock och likvärdiga. Förlåt om jag trampar någon på tårna nu.. Jag vet att någon här kommer att kommentera att har man betalt så mkt pengar för sina bröst så ska dom skyddas osv. Det är inte poängen men min fråga utan.... Tittar man på vissa bloggar och även någon enstaka här så finns det tjejer som tränar (kanske inte springer) i hm, Lindex, Kappahl osv... Jag får uppfattningen att tjejer med lite större implantat gärna förutspråkar "rejäla" träningsbhar vilket jag förstår kan behövas. Finns det någon klok där ute:) God natt på er...
Sortera efter

DubaiLady
Kvinna ·

Saendra
Kvinna ·
Anledningen till att man har en sportbh är ju att den ska hålla tuttarna på plats. En träningsbh från tex HM som dessutom oftast bara finns i S/M/L ger absolut inget stöd. Har du inga tuttar så är det inte så noga men när du väl har dom är det bättre att satsa på kvalité.
Jag har själv stoppat in 350 och har shock absorber, märker stor skillnad på när jag använder den & dom få gånger jag behövt tagit en vanlig "hm-topp".

maja2
Kvinna ·
Tycker absolut att du ska investera i en bra bh, speciellt om du löper. Det håller brösten på plats och det känns heller inte lika tungt. Alternativt kan man ju linda brösten om man springer, men det känns lite bökigt

MillionVoices
Kvinna ·

Ophelia
Kvinna ·

Anonym användare

BettyBoobs
Kvinna ·
Det beror nog mkt på vilken typ av träning du tänker utöva och hur långt efter op du har kmt. (Om du är rädd om fickan)
Jag vet många tjejer som tränar i BetterBodies sport-bhar eller bara i deras sporttoppar med "inbyggd" sportbh. Dem bharna är väl knappast något stöd i!?! Vet att Kissie har skrivit att hon älskar GinaTricots orginalsport-bhar.
Jag är och kommer alltid att vara noga med att inte töja fickan i onödan och kommer därför att använda "riktiga" sportbhar som fungerar. Dem är ofta snyggare än hms och Ginatricots bhar oxå! Kolla Hunkemöller Och viktoras secrets utbud Om du vill ha snygga sportbhar med bra stöd!😀
Men svaret på frågan; absolut kan du väl använda precis vad du vill, det är ju ditt eget val :) Eget sunt förnuft brukar ju alltid vara rätt i en sådan här fråga!😇

Katten92
Kvinna ·

Tuttlös 2014
Kvinna ·

Skånetjej
Kvinna ·
Tycker absolut att du ska investera i en bra bh, speciellt om du löper. Det håller brösten på plats och det känns heller inte lika tungt. Alternativt kan man ju linda brösten om man springer, men det känns lite bökigt
Ja löpning kan jag förstå att det kan bli lite tungt :) Där tänkte jag faktiskt att det är bra med en RUNNING-bh, däremot kör jag en del gym så. Där tänkte jag att det kanske går att använda något lite enklare om jag uttrycker mig så :)

Skånetjej
Kvinna ·
Det beror nog mkt på vilken typ av träning du tänker utöva och hur långt efter op du har kmt. (Om du är rädd om fickan)
Jag vet många tjejer som tränar i BetterBodies sport-bhar eller bara i deras sporttoppar med "inbyggd" sportbh. Dem bharna är väl knappast något stöd i!?! Vet att Kissie har skrivit att hon älskar GinaTricots orginalsport-bhar.
Jag är och kommer alltid att vara noga med att inte töja fickan i onödan och kommer därför att använda "riktiga" sportbhar som fungerar. Dem är ofta snyggare än hms och Ginatricots bhar oxå! Kolla Hunkemöller Och viktoras secrets utbud Om du vill ha snygga sportbhar med bra stöd!😀
Men svaret på frågan; absolut kan du väl använda precis vad du vill, det är ju ditt eget val :) Eget sunt förnuft brukar ju alltid vara rätt i en sådan här fråga!😇
Jag tränar mest gym och löp.pass men inte ihop så därför tänker jag att när det är gym träning som gäller så kan det väl funka med något enklare :) Löpning då förstår jag att det kan bli tungt och behövs ett bra stöd.
Köpte faktiskt en från Hunkemöller igår, faktiskt för att den var på rea 90 kr :) MEN jag såg ut som en stor fyrkant framtill.

Skånetjej
Kvinna ·
Joo jag tränar löpning, spinning och IW samt gymmar men aldrig under samma pass. Då kanske man kan ha en lättare bh vid gymträning. :)
Lycka till med framtida op.

Skånetjej
Kvinna ·
Anledningen till att man har en sportbh är ju att den ska hålla tuttarna på plats. En träningsbh från tex HM som dessutom oftast bara finns i S/M/L ger absolut inget stöd. Har du inga tuttar så är det inte så noga men när du väl har dom är det bättre att satsa på kvalité.
Jag har själv stoppat in 350 och har shock absorber, märker stor skillnad på när jag använder den & dom få gånger jag behövt tagit en vanlig "hm-topp".
Tror säkert där är skillnad men jag tänker mer på om man gymmar så rör man inte på sig på samma sätt som man springer, då förstår jag behovet av bra stöd.
Köpte en från Hunkemöller och jag tyckte bara jag såg ut som en stor fyrkant framtill. Får uppfattningen att dessa dunderBharna pressar både ner och upp och på sidan... Som sagt fyrkant :) haahaa

Skånetjej
Kvinna ·
Precis, det är det här pressandet jag inte vill ha. Okej, ska se om det finns nån som har Panache så man kan prova storlek.

elisaan
Kvinna ·
följer
Följer