tosselillan
Kvinna ·
29 nov, 2013
* Nu med BILD * 300cc high profile - kommer det bli för litet?
BröstförstoringJag är 155cm kort och väger 54 kg.
Har bokat in en bröstförstoring som kommer ske den 28/2 -14 och är då inne på att lägga in 300cc, runda high profile bakom muskeln (Mentor, gelehallon). Men, kommer det bli för litet??
ingen som har såna inlägg som kan råda mig lite...? Vill inte ha "dollypartonboobs" men vill helt klart att det ska synas att man har ett par "normalt rejäla".
Antar att min korta längd spelar in en del på hur "naturligt" det kommer se ut i slutändan. Ändå rädd att det blir förlitet *mardröm
Hjälp!
Sortera efter
Sidney88
Kvinna ·
04 dec, 2013
tosselillan skrev:
Men borde inte kirurgen veta om det lixom? Efter 15 år i branchen.. Han sa rakt av, bakomplacering. Inget annat! *hm
Tycker att du ska prata ordentligt med din kirurg och be om svar på alla dina frågor och funderingar. Kan du inte få svar som du känner är rimliga och låter vettiga, så kanske du ska fundera på att gå på konsultation hos en annan kirurg också. Just nu låter du osäker och det är ju inte alls bra, man ska känna sig trygg med den kirurg som ska operera en och verkligen ha förtroende för hans/hennes kompetens.
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
04 dec, 2013
Opticruise skrev:
Tosselillan:Får man fråga vilken kirurg du har?Gilla
tosselillan
Kvinna ·
04 dec, 2013
Grejen är den att jag var toksäker när jag gick från konsultationen. Allt kändes bra, säkert och tryggt.
Det är först nu, via forumet, som man börjar bli förvirrad...
Hittade nyss denna informationen från en annan klinik (tror det var citadellkliniken)
I de absolut flesta fallen väljer våra patienter att lägga implantaten bakom bröstmuskeln. Anledningarna är flera; Placeringen minskar risken för kapselbildning och ger en mer naturlig form genom att muskeln täcker implantatens övre del. Du slipper synliga eller kännbara kanter och veckbildningar (rippling).
När hela ditt bröst ligger ovanför implantatet lämnas såväl körtlar som bröstvävnad, nerver och mjölkgångar ifred. Därför påverkas inte amningsförmågan eller möjligheterna att göra mammografi.
Till nackdelarna hör att smärtan blir något mer intensiv direkt efter operationen och implantaten kan röra sig lätt uppåt då bröstmuskeln spänns.
Här verkar det ju som att en bakomplacering är att rekommendera/föredra för ett naturligt resultat (vilket jag eftersträvar)
Gilla
scarlet
Kvinna ·
04 dec, 2013
Hej Tosselillan!
Såg att du ska få op genom Karlshamns Landsting.
Undrar om du sedan ska till Martin Reychman på Plastikkirurgi i Blekinge?
Om det är så skulle jag vara väldigt tacksam om du ville lägga ut ett omdöme om honom.
Önskar dig lycka till med din kommande op.
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
04 dec, 2013
scarlet skrev:
Hej Tosselillan!
Såg att du ska få op genom Karlshamns Landsting.
Undrar om du sedan ska till Martin Reychman på Plastikkirurgi i Blekinge?
Om det är så skulle jag vara väldigt tacksam om du ville lägga ut ett omdöme om honom.
Önskar dig lycka till med din kommande op.
Gilla
scarlet
Kvinna ·
04 dec, 2013
Ja, jag har mina funderingar som går lite fram och tillbaka mellan olika kirurger. Martin var väl en av de första men valde bort honom senare men nu kanske han kan bli aktuell igen.
Kommer själv från Karlshamn men bor sen många år tillbaka i Göteborg men har fortfarande föräldrar kvar i Svängsta. Så ev om det passar mina mål så är det inte otänkbart.
För min del är det förmodligen ett lyft med förstoring gäller. :)
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
04 dec, 2013
Ahaa.. vad kul! :)
Ska absolut ge dig ett omdöme efter jag gjort min op där sen...
Får man fråga hur mycket "häng" du har på dina bröst? Eftersom jag själv tvekar inför ett lyft eller ej, samtidigt som förstoringen sker..
Gilla
scarlet
Kvinna ·
05 dec, 2013
Från halsgropen/nyckelbenet är det 23 cm ner till bröstvårtan, från bröstvecket och ner är det 3 cm.
Jag var på en konsultation här i Göteborg och den kirurgen tyckte jag behövde ett ankarlyft.
Hade ju helst sett att jag kunde få med så lite ärr som möjligt som tex genom vårtgårdsplastik men vill ju inte heller riskera att jag får ett häng som jag inte är nöjd med efteråt.
Bussigt av dig! ;)
Gilla
Vonkan
Kvinna ·
05 dec, 2013
Hej jag e 156 å väger 52 ska lägga in 500 kommer inte alls se stort ut vart såååå nöjd så du kan nog lägga in 400 lr 500
Gilla
Pygme
Kvinna ·
05 dec, 2013
Jag är lika lång som du. Väger dock lite mindre. Har bara lagt i 225. Men så du har lite att jämföra med så har jag helkroppsbilder på min sida om du är intresserad :)
Gilla
Vonkan
Kvinna ·
05 dec, 2013
Tosselilla gå på en konsultation så kommer läkaren å hjälpa dig jätte Mykke jag var där i dag å ska lägga in 500 å jag e 156 lång å väger 52 såg absolut inte stort ut tro mig
Gilla
marra81
Kvinna ·
05 dec, 2013
Jag behövde eg bröstlyft, eller det var gränsfall... O jag valde anatomiska just för all slippa ett lyft. Annat kommer de att hänga när man har runda, enl min läkare
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
06 dec, 2013
Jag har ju redan varit på en konsultation där kirurgen bedömde att 300cc samt runda Mentor, bakom muskeln skulle bli perfekt. Så, jag har slutligen bestämt mig för att köra på det han sagt ska passa mig. Det kändes ju bra när jag gick där ifrån, främst efter att ha läst härinne som jag blev osäker.
Ska tala med honom ang storlek igen, på operationsdagen. Sköterskan sa att det var helt ok. Så, nu inväntar jag bara remissen inför konsultation ang bukplastik via landstinget i januari - för att sedan ladda inför bröstoperationen den 28 februari. Wiii!!
(miljoner tack för all er hjälp och alla era åsikter. TACK TACK!)
Gilla
Anonym användare
06 dec, 2013
Varför vill du inte höra en annan kirurgs åsikt? Det skadar inte
Gilla
tosselillan
Kvinna ·
06 dec, 2013
Pygme skrev:
Jag är lika lång som du. Väger dock lite mindre. Har bara lagt i 225. Men så du har lite att jämföra med så har jag helkroppsbilder på min sida om du är intresserad :)Så himla fint!! Du måste vara nöjd va? Verkligen kanonfint. Och kommer mina se ut som dina storleksmässigt vore det perfekt! (är dock inne på 300cc fortfarande) Stort TACK för att du delade med dig - inte så lätt att hitta "korta" personer med bröstOp i ungefär samma storlek...
Gilla
Vonkan
Kvinna ·
06 dec, 2013
de va så lite så :) bara fråga på :) lycka till
Gilla