Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
honelin

honelin

Kvinna ·

Nyopad 425cc, bild

Bröstförstoring

Nu är det gjort och jag har äntligen bröst ;) Opades idag på Hermelinen Luleå kl 10.30. Allt har gått jättebra och jag åkte från kliniken redan efter ca 3h. Har inte så mkt att jämföra med men har jävligt ont under där snittet las, ganska så orörlig och det stramar väldigt mkt men annars i det stora hela har jag inte farligt ont.

Inte världens bästa bild men här är iaf brösten endast några timmar gamla. Jag är jättenöjd än så länge, med tanke på hur dom ser ut nu känns det som att dom kmr bli bra när dom fått läka och växt till sig. Vad tycks? :)

19

Sortera efter

Ettan1

Ettan1

Kvinna ·

Grattis!! Vad härligt att det gått bra! Supersnygga!!! :D

Ska du skriva nå op berättelse? Är lite nyfiken hur det går till där på hermelinen =)

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Tack :)

Jodå det ska jag göra här nå. Personalen var iaf hur gulliga som hellst, supernöjd med dem :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

mkt fint... jag har 435 ^^

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Snygg klyfta du har! Min är ganska bred än så länge men jag är ju oxå större i storlek än dig, bredare oxå.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

hmm ja min klyfta blev efter 3 veckor kanske när de sjunk ner/innåt... men på min avatarbild trycker ja ihop de liite lite!

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Jo de kanske tar ett tag, mina är ju typ stenhårda nu haha. Jaha okej men tyckte dina såg jättefina iaf :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Åååh vad heter du ? Vi måset ha setts! Jag opades där kl 8, åkte hem vid 1. Var jag och två andra, du måste varit en ac dom! ? Pratade öote med en av dom, hon hade bytt inplantat från 300 till 500. Du var den  andra då eller? Mörkt hår?

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Elin heter jag, coolt att vi var där samtidigt haha. Jag kom in på op vid halv 11, mörkhårig och låg närmast dörren. Då måste du ha vart den blonda med pojkvännen? :) Hur mår du?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jaa Elin! Hörde sköterskan sa ditt namn men visste inte om jag fick skriva de där på pof :) Haha jag satt i en fotölj och såg tv. Dom hedde en såndära avskärmingsgrej mellan oss :p Du sov rätt mkt, eller vilade. Fyfan vad ont jag hade då jag vakna, kunde då inte alls sova eller vila ! Haha men ja tufft att vi möts här sen :D Joo jag var den blonda med killen och bebisen

Jag har haft ont, börjar bli lite värre men försöker röra mig så de blir bättre. Tramadolen funkar bara ett tag, haer tagit maxdosen för idag men fna vill ju ha mer.. Men jaja :p  Hoppas jag mår bättre tills måndag iaf.

Hur är det själv ?:)

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Jo jag var rätt trött när dom väckte mig men jag gick hem sen strax efter dig :) jo men då var de du men bebisen såg jag inte, var nog lite trött och virrigt ;) Oj vad jobbigt att ha så ont, hoppas det inte håller i sig så länge då, hört att dag två är värst och sen blir de bättre :) jag fick ingen medecin skulle bara ta panodil och ipren på någon dag. Men är ju så olika, jag la ju framför muskeln och man ha ju läst att de ska vara mindre smärtsamt än bakom. Jag har haft och har jävligt ont där stygnen sitter men annars i övrigt inte så farligt :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jaa haha ;) Ja men fan vad gnällig jag var!! Det kröp i bena, ville inte ligga still, hade ont som fan osv. Haha var nog dwen gnälligaste på länge :p Okej! Dag 3 blir lättare än 1 och 2an? Min pojkvän hjälper mig att ta av mig trosorna och byxorna när jag ska kissa för är fan omöjligt haha ! Okej, skönt att slippa medecinen då, hade du planerat denhäe opn länge innan eller ?:)

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Boobie: det är nog ganska lugnt, lite måste man ju få gnälla när man har ont, även fast man valt de själv;) Jag vet, sjukt jobbigt att gå på toa, haha!

Jo jag har ju som alltid drömt om större bröst sen jag var typ 14, trodde dom skulle växa med tiden men icke, så nu har jag bott hemma och jobbat, haft råd och spara och äntligen kunnat göra det :) Du ville göra dina efter du ammat eller?

zilverzara: Jag är då jättenöjd med kliniken, bemötandet och personalen, hur gulliga och trevliga som helst. På min konsultation bestämmde vi 375cc men jag ångrade mig sen och ringde in till kliniken att jag ville byta till 425 och det var inga problem. Tipset jag kan ge dig är att gå med ristest hemma för att se vad som skulle passa till din kropp och vad du vill ha, 1dl ris = 100cc. 50cc försvinner om man lägger bakom muskeln har jag hört.

Jo man ser varandra lite iaf, dom skärmade av mellan mig och Boobie men de klart man ser varann när någon kmr in från op eller om man måste gå iväg på toa och sådär. Klart Luleå är en liten stad men ligger man där på uppvaket är man ju ofta i samma båt, man har plastikopererad sig så jag vet inte, tror ju inte folk där börjar prata om dom andra sen men man vet ju aldrig. Jo jag ska uppdatera med bilder sen, ser ingen skillnad idag från igår.

Snitten är under i bröstvecket men har ju tejp och plåster så vet inte hur dom blev.

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Jo så har jag förstått det iaf, han sa direkt att det blir framför på mig och det var de jag hade tänkt innan oxå. Men han är ju speciallist och vet väl bäst vad som passar ens kropp med framför/bakom. Jag hade oxå väldigt små innan op.

Du kan ju alltid ta en konsultation till och ta med bilder om hur du vill att resultatet ska bli, det gjorde aldrig jag vilket jag ångrade innan op men nu känner jag mig så nöjd efteråt ändå så nu gör det inget men skulle jag gjort om min konsultation hade jag absolut tagit med bilder och visat.

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Jag provade 400 på konsultationen och det sa han dirket skulle bli förstort och därför valde jag 375 men sen innan op när han visste att jag valt 425 istället så sa han inget, de är ju ändå ens eget val i slutändan.

Det är ingen märkbar skillnad på 400 och 425, velar du mellan två storlekar ta alltid det större, de tipset har jag läst hära om kan rekomendera andra nu efteråt.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag hade strut och jag har bakom!

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Nu har jag lagt upp en opberättelse :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

stor skillnad! i början var de ju typ 4kantiga ^^ och HÖGT upp ganska länga och bröstvårtorna är ju bulliga på mig men inget jag ville rätta till för 20.000 extra då de inte stör mig så värst.. men nu 5 veckor efter när de sjunkit ner så är de inte lika bulliga längre tycker jag.. jag har helt bakom och hög profil... samt sänkt bröstveck då jag hade så små bröst innan, mjuka bröst hade jag med strut..!

men första veckan såg de ut som liite db i bäörjan men de försvann ju när implantatet åkte ner...

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

tack =)

Gilla
honelin

honelin

Kvinna ·

Efter att jag nu har duschat, tagit bort plåstren och fått se brösten helt kan jag ju säga att jag lätt hade kunnat lägga i typ 500cc. Tips till er som inte opat er, var inte rädda för att ta ett större implantat än ni tänkt er eller om ni velar mellan två storlekar välj det större!

Jag är inte alls missnöjd med mina bröst och egentligen kan man inte uttala sig så mkt än dom är ju bara 2 dagar och kmr utvecklas mkt med tiden men vilken jäkla tur att jag inte valde 375 som jag tänkt från början.

Självklart är den en stor skillnad från innan och jag är hur nöjd som hellst att jag har gjort detta men nu efteråt ser jag att mer cc inte hade sett konstigt eller fejkat ut på något sätt :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem