Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mariase profilbild

Mariase

Kvinna ·

05 feb, 2026

Nytt bröstlyft eller bröstlyft och förstoring

Bröstlyft utan implantat

För ett år sedan gjorde jag ett bröstlyft med förstoring. Besvärades mycket av svullnad en längre tid, förmodligen reaktion på implantaten. Gick i samband med detta upp något i vikt men för att sedan gå ner. 1 år efter op så upplever både jag och kirurgen att dom hänger mer än dom bör och även att min egen bröstvävnad blivit större. Så nu ska jag snart göra om lyftet och hoppas få det resultat jag önskat.

Någon mer som gjort om lyftet som har positiv erfarenhet och upplevt att det blivit bättre och som kanske har bilder att dela med sig av?

Sortera efter

 profilbild

Marina

Kvinna ·

07 feb, 2026

Jag tror absolut det blir bättre. Har du implantaten framför eller bakom muskeln? Vad har de för storlek, profil och ytstruktur?

Gilla
Mariase profilbild

Mariase

Kvinna

·

07 feb, 2026

Jag har implantaten bakom muskeln, 450cc mentor hp xtra så microtexturerade.

Är orolig att jag sån otur att lyftet inte kommer stå sig denna gången heller. Dock reagerade jag väldigt på implantaten så va otroligt svullen länge så såklart påfrestade min egna vävnad. Tänker att nu har kroppen vant sig vid implantaten och lyftet inte kommer va lika påfrestande.

Tack för svar 🌸

Gilla
Marina profilbild

Marina

Kvinna

·

08 feb, 2026

Jag har implantaten bakom muskeln, 450cc mentor hp xtra så microtexturerade.

Är orolig att jag sån otur att lyftet inte kommer stå sig denna gången heller. Dock reagerade jag väldigt på impl...

Det låter ju inte orimligt som du resonerar. Låt oss hoppas att det håller bättre nu. Du är noga med BH, va? Gärna även när du sover, i alla fall en mjuk topp som ger lite stöd..?

Gilla
Mariase profilbild

Mariase

Kvinna

·

08 feb, 2026

Det låter ju inte orimligt som du resonerar. Låt oss hoppas att det håller bättre nu. Du är noga med BH, va? Gärna även när du sover, i alla fall en mjuk topp som ger lite stöd..?

Jo men det är jag, sover sällan utan stöd. Kan ha hänt någon gång. Annars har jag alltid sport bh med extra support till vardags.

Tack för stöd och pepp!

Gilla
 profilbild

Opale

Kvinna ·

08 feb, 2026

Hoppas det blir bra, jag står själv inför att förmodligen behöver göra ett nytt lyft i framtiden. Min kirurg varnade för det eftersom jag redan har lös hud och hade väldigt hängiga bröst sedan innan.

Har Mentor moderate +xtra texturerade, 490cc.

Gilla
Mariase profilbild

Mariase

Kvinna

·

08 feb, 2026

jag hade inte supermycket häng enl min kirurg så tror dels att jag va så svullen efter först op som töjde huden på nytt och en viktuppgång och sedan nedgång igen är orsaken till att det nu blir ett nytt. Så hoppas nästa gång det håller sig som jag vill.

Hoppas du också får de resultat du helst vill ha.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem