Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mamaquickfix

Mamaquickfix

Man ·

Om 375cc känns bra med ristestet, ska man då välja 400cc vid bakomplacering?

Bröstförstoring

Är själv trött på denna eviga fråga, men jag blir så kluven då min kirurg påstår att det INTE försvinner något även om man lägger bakom muskeln. Hur har ni tänkt/gjort? Jag tycker att 375cc känns bäst i ristestet, ska jag då välja 400cc för att få det resultatet? Vill inte bli någon tuttfia men inte heller känna att man tagit för lite (hört den förut?). Och ja, jag vet att man i efterhand ofta ångrar att man inte tog större, men jag kämpar hårt för att inte bli storleksblind. Vill inte att det ska vara uppenbart att jag opererat mig. Kan tillägga att jag ska ha HP då jag har urammade bröst, se övriga mått nedan. Stort tack på förhand tjejer! 

8

Sortera efter

honelin

honelin

Kvinna ·

Jag skulle välja det större om jag var du. Jag tyckte att mina 425 såg bra ut i ristest men nu i efterhand ångrar jag lite att jag inte tog större, kanske 450-500. Jag har framför muskeln och jag har då oxå hört att 50cc försvinner vid bakomplacering.

Lycka till :)

Gilla
Fröken Frida

Fröken Frida

Kvinna ·

Jag har opererat mig hos Marianne men hon fick fria händer. Är jätte nöjd med hennes storleksval men jag förklarade väldigt noga hur jag ville dom skulle se ut. Sa oxå heldre större än mindre. Gå på dom lite större, du! Du kan dubbelkolla med henne innan operationen så hon verkligen förstått vad du är ute efter :) Men gör det innan du fått dom första tabletterna🤭Jag blev helsnurrig snabbt och kunde knappt stå upp när hon ritade på mig.

Lycka till!!!!

Gilla
Mamaquickfix

Mamaquickfix

Man ·

Ok, bra tips Fröken Frida. Kul att du också har varit hos marianne. Tycker hon känns jätteproffsig och hon är ju inte känd för att göra några överdimensionerade bröst, så man kanske kan lita på hennes omdöme. Får man fråga om dina mått, längd, vikt? Egen bröstvävnad innan?

Gilla
mom

mom

Kvinna ·

Jag har varit på konsultation hos Gunnar Krantz o ska även operera mig där. Till mig sa han att det försvinner ca 25cc om man lägger bakom (om jag inte minns helt fel)!

Gilla
Mamaquickfix

Mamaquickfix

Man ·

Mom, ja de flesta säger ju det. Känns bara läskigt att ta de större ändå, man har ju ingen garanti alls för hur det blir just på en själv. Vilken profil ska du ha?

Gilla
Rosamoln

Rosamoln

Kvinna ·

Ja samma problem här:( Min kirurg sa att det var en myt! Jag är inte nöjd förrän jag har 600cc i ristestet! Men det känns istället läskigt och lägga in så mycket, så jag har tänkt 550, men då vill jag ju inte att nåt "försvinner":/ Så svårt!!!!!!

Gilla
mom

mom

Kvinna ·

Ja allt detta är sjukt svårt. Men som Gunnar sa till mig så har han haft patienter som inte har lagt i det där 25cc extra o då har dom sen upplevt att brösten känns mindre än när dom körde ristestet. Så jag kommer nog lägga in 25cc till när jag hittat den storleken jag trivs med.

Jag har ingen aning om vad jag ska ha för profil men jag tror det blir hög. Tror jag kanske måste ha det för att 375/400cc ska få plats. Men som sagt så vet jag inte för jag vet inte vad jag har för bröstbredd så jag kan inte kolla själv heller :/

De e så svårt. Jag skulle vilja se hur mkt de skillnad det är från profil till profil. Känns som Gunnar får vara med mig o "tycka" om detta!

Gilla
Mamaquickfix

Mamaquickfix

Man ·

Tack för alla svar. Rosamoln; konstigt att de kan säga så olika ang att det försvinner eller inte. På nåt sätt vill man ju lyssna och lita på kirurgen som opererar en. Hm...hur som helst är 25cc hit eller dit inget märkbart, handlar nog mest om att det mentalt känns större beroende på vilken siffra som storleken börjar på.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem