Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Dasboobies

Dasboobies

Kvinna ·

Om man inte får in större än 350 cc

Bröstförstoring
På konsultationen pratade jag och örjan om high profile 350 cc. Ifall det skulle bli för tight skulle han gå ner i storlek kom vi överens om, ifall det skulle sitta så tätt ihop att det såg ut som jag hade en rumpa på min bröstkorg istället för två bröst. Dessa implantat passar min bröstbredd vet inte vad den är dock. Har över mejlkontakt ökat till 375 cc. Jag undrar om inte 375 är för lite, jag är så rädd att tycka det sen! Men om han trodde att 350 kanske inte går in, hur ska jag få in ännu större? Är så förvirrad! Jag är väldigt smal i bröstkorgen och jag vill ju ha rätt stora, men inte så att tuttar är allt man ser. Kan inte riktigt få en bra uppfattning om hur stort jag behöver då vi bara testade 275 cc plusprofile och 375 hög. Och ett ännu mindre. Jag ska iallafall få testa 375 på op: dagen, men om inte det känns tillräckligt då?
20

Sortera efter

Nervöös

Nervöös

Kvinna ·

Pröva ta en till konsultation om de finns tid för de innan din operations tid, så du verkligen kan pröva innan och inte behöver vara osäker fram tills operationsdagen :)? Då kan du ju ta lite mer tid på dig att pröva storlekarna och se vad som känns bäst och sen har du tid att kanske tänka lite till innan själva operationen :)
Gilla
Dasboobies

Dasboobies

Kvinna ·

Nu när jag pratade med min pojkvän om det så sa han att det är onödigt att ta en till konsult. då örjan sa att jag tydligen inte kan ha större ändå för att det kommer sticka ut för mycket? Varför kan alla ha så stora implantat och inte jag?! Folk med samma längd och mått har jag sett ha mkt mer..
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Beror på vad du är ute efter för resultat. Jag var i samma sits, på min första konsultation blev jag lovad att 500 skulle funka. Jag var osäker på den kirurgen av flera andra orsaker också så jag bytte klinik o kirurg. Han gav mig en max cc för att få ett bra resultat. Blev såklart rätt besviken men jag kände ändå att hans ord om att få ett komplikationsfritt resultat vägde mer än att chansa. Så jag var inte nöjd med cc valet innan min operation och är inte de nu efter heller. Men det är helt klart en förbättring!! Nu har jag iaf ett par bröst :) Det som gör att man kan lägg i större är en andra operation. Då får huden töjas efter den första op. Just nu har jag ingen tanke på det eftersom jag inte sparat ihop till ett byte och de är ganska skönt o slippa allt tänkande på bröst hela tiden :P
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Jag kände samma sak som dig, varför kan andra o inte jag? Vissa kirurger kanske går med på att lägga mer? Jag kunde säkert hitta flera kirurgen som skulle gått med på mer. Eller ja min första gjorde ju de :P Vet inte om det är ett misstag från mitt håll och kommer nog inte få reda på de heller.
Gilla
Nervöös

Nervöös

Kvinna ·

Förstår va du menar, han sa till mig att jag Max kunde lägga in 325 men sett andra med samma längd och vikt som typ fått in 400. Jag tror inte att mina kommer bli den storleken jag förväntar mig, men samtidigt vill jag inte riskera att få någon komplikation, men skulle vilja gå upp till iaf 350.. Helst av allt skulle jag vilja lägga in 375, men han sa att risken va så stor så de kommer bli 325 för min del iaf. Om jag inte kan övertala honom på operationsdagen att kanske gå upp lite :)! Vill ju inte ångra mig när jag vaknar upp :)
Gilla
Dasboobies

Dasboobies

Kvinna ·

Kayrin: Man vill ju inte heller gå till en kirurg som accepterar vilken storlek som helst, det är ju egentligen bra att de inte stoppar instörre än vad som kan tänkas bli bra och så lite komplikationer som möjligt :) Nervöös: Vi opar på samma ställe & kirurg va? Har för mig det =) Känner exakt samma sak som du, vill inte vakna upp missnöjd :C
Gilla
Nervöös

Nervöös

Kvinna ·

Ja de ska vi :)! Förhoppningsvis blir allt bra för oss båda i alla fall, men skulle helst vilja typ bestämma själv, men får han inte in mer så får han väl inte de. Men jag vill ju få så bra resultat som möjligt och känna att de va värt pengarna! Nej precis! Va gör man om man skulle vakna upp missnöjd :O?
Gilla
Flisan69

Flisan69

Kvinna ·

Man kan inte bara gå efter storlek och vikt. Mycket beror på som kirurgen påtalar din hud och andra förutsättningar. Många lägger först in en mindre storlek för att senare när huden töjt sig öka i storlek. Finns fler här inne som fått göra de stegen för ökad volym. Självklart har tjejer som tidigare haft fyllning och sen fått tomma påsar lättare att stoppa in större volym vid första tillfället. Kanske din bröstbredd och vilket utrymme som finns bakom bröstmuskeln som påverkar första volymen.
Gilla
Dasboobies

Dasboobies

Kvinna ·

Nervöös: Vilken ångest man får om man vaknar upp missnöjd de första man gör.. Flisan69: Det är nog som du säger, det är säkert en hel del som ammat (fått stora.. ) och sen små igen och kan fylla mer. Men man vill så gärna bli nöjd direkt.. Örjan påpekade det att han måste se hur mina muskler ligger =)
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Dasboobies: Precis, de är så jag kände också! Och de är precis som Flisan69 säger!
Gilla
maja2

maja2

Kvinna ·

Jag förstår mig inte på varför dom säger att man inte får in ett större implantat?. .. Min första kirurg sa att jag max fick in 325cc i dag har jag 500cc å det gick ju bra
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Tror dom tänker på flera saker. En grej för mig var också att avståndet mellan bröstvårtan och bröstvecket var kort vilket med ett större implantat skulle inte huden töjas fint. Och med det "ökade" risken för db för mig. Det är nog flera faktorer som sagt, min kirurg mätte mig också på operationsbordet för att se om de skulle funka med större..
Gilla
Nervöös

Nervöös

Kvinna ·

maja2 skrev:
Jag förstår mig inte på varför dom säger att man inte får in ett större implantat?. .. Min första kirurg sa att jag max fick in 325cc i dag har jag 500cc å det gick ju bra
Du har inte fått typ rippling eller liknande :O?
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Jag ser också att du gjort operationer innan 500 vilket gör att då finns mer plats
Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

till mig sa örjan att han troligtvis inte får in 450 cc som jag vill ha och då ska han ta 425 cc.. Men hur mkt är det som skiljer!? Typ inte nått så varför skulle han inte få in 450 cc då.. Jag undrar lite som ni faktiskt..
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Något skiljer de nog eftersom de är olika, bredden kan de också vara. Varför inte fråga kirurgen? det gjorde jag så jag visste vad det handlade om
Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

Skiljer inget på bredden de är putet typ 1 mm.. De skiljer typ 2 msk i silikonmassa :/
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Ja jag vet inte, fråga så får du svar :) o annars eftersom de inte skiljer något så gör de väl inget?
Gilla
maja2

maja2

Kvinna ·

Det beror väl på hur mycket man öppnar uppmuskeln kan jag tänka, vid framför placering kan det ju inte ha någon betydelse
Gilla
Dasboobies

Dasboobies

Kvinna ·

Bredden ökar ju. För breda för sin kropp förstår jag att man inte kan ha :P men ändåå
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem