Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

Ont höger bröst

Bröstförstoring

Jag behöver höra med er om någon känner igen detta. 

Jag har en tid haft ett. sk. molande ont i höger bröst. Speciellt på insidan av bröstet. Många gånger på natten och tänkt att det är om jag ligger länge på vänster sida så att mitt högra bröst tycks ner. 

Men det har inte gått över utan förflyttat sig ner i bröstet så att jag nu har ont under bröstet. Alltså mest ont in mot klyftan och sakta ut. 

Jag har även ont när jag böjer mig ner för att ex. ta upp nått. 

Jag försöker massera med jämna mellanrum och det blir bättre men bara för stunden. 

Mitt högra bröst är inte heller hårdare just där det gör ont om jag jämör med det vänstra utan gör bara jävla ont när jag rör eller stöter emot. 

Lite hjälp tack :)

18

Sortera efter

Junken

Junken

Kvinna ·

Känner igen det där. Tror det är helt normalt i läknings prcessen.

Kontakta klinkiken om du är orolig

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Följer
Gilla
Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

Hoppas att det är fullt normalt ! Kram
Gilla
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

Tuttlös 2014 skrev:
Hoppas att det är fullt normalt ! Kram

Tack :) Hoppas jag med... för skönt är det inte ska jag säga.

Såg förresten din tråd ang BH för nån dag sen men missade skriva. Här kommer en jätteskön BH som jag hade och har.

http://change.com/se/bergonia-4.html

+ att du kan ha den under vitt utan att det lyser igenom.

Tänk på att inte ha något med push eller vaddering, inte heller nån minimizer, för den är tänkt att du ska ha för att trycka ihop och förmiska större byst. Så inget som är styvt i materialet.

Gilla
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

Junken skrev:

Känner igen det där. Tror det är helt normalt i läknings prcessen.

Kontakta klinkiken om du är orolig

Hoppas att det är normal. Jag försöker skilja mellan normal smärta i läkningen och/eller ont som nått fel.

Jag får ha lite is i magen :)

Gilla
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

Junken skrev:

Känner igen det där. Tror det är helt normalt i läknings prcessen.

Kontakta klinkiken om du är orolig

Glömde fråga, hur länge drogs du med denna typen av ont?

Gilla
Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

Skånetjej skrev:

Tuttlös 2014 skrev:
Hoppas att det är fullt normalt ! Kram

Tack :) Hoppas jag med... för skönt är det inte ska jag säga.

Såg förresten din tråd ang BH för nån dag sen men missade skriva. Här kommer en jätteskön BH som jag hade och har.

http://change.com/se/bergonia-4.html

+ att du kan ha den under vitt utan att det lyser igenom.

Tänk på att inte ha något med push eller vaddering, inte heller nån minimizer, för den är tänkt att du ska ha för att trycka ihop och förmiska större byst. Så inget som är styvt i materialet.

Oj köpte två på change idag... Kanske fel.... Nu blev jag nojjig igen... Hur länkar man ?
Gilla
Alven

Alven

Kvinna ·

Jag har under en tid haft samma problem som dig. Är 6 veckor sen min operation så jag hoppas det bara har med läknigen att göra.

Gilla
Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

Skånetjej skrev:

Tuttlös 2014 skrev:
Hoppas att det är fullt normalt ! Kram

Tack :) Hoppas jag med... för skönt är det inte ska jag säga.

Såg förresten din tråd ang BH för nån dag sen men missade skriva. Här kommer en jätteskön BH som jag hade och har.

http://change.com/se/bergonia-4.html

+ att du kan ha den under vitt utan att det lyser igenom.

Tänk på att inte ha något med push eller vaddering, inte heller nån minimizer, för den är tänkt att du ska ha för att trycka ihop och förmiska större byst. Så inget som är styvt i materialet.

Lissi på change. Hon sa att den var bra till mej... Kolla om den är ok. Den är väl styv ...?!
Gilla
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

Tuttlös 2014 skrev:
Skånetjej skrev:

Tuttlös 2014 skrev:
Hoppas att det är fullt normalt ! Kram

Tack :) Hoppas jag med... för skönt är det inte ska jag säga.

Såg förresten din tråd ang BH för nån dag sen men missade skriva. Här kommer en jätteskön BH som jag hade och har.

http://change.com/se/bergonia-4.html

+ att du kan ha den under vitt utan att det lyser igenom.

Tänk på att inte ha något med push eller vaddering, inte heller nån minimizer, för den är tänkt att du ska ha för att trycka ihop och förmiska större byst. Så inget som är styvt i materialet.

Lissi på change. Hon sa att den var bra till mej... Kolla om den är ok. Den är väl styv ...?!

ovadderad balconette el? sökte på deras sida.

den bli säkert bra. För balconette är den som ska vara optmalast. Ger stöd direkt undertill utan att pressa ihop eller in mot kroppen

Gilla
Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

Skånetjej skrev:

Tuttlös 2014 skrev:
Skånetjej skrev:

Tuttlös 2014 skrev:
Hoppas att det är fullt normalt ! Kram

Tack :) Hoppas jag med... för skönt är det inte ska jag säga.

Såg förresten din tråd ang BH för nån dag sen men missade skriva. Här kommer en jätteskön BH som jag hade och har.

http://change.com/se/bergonia-4.html

+ att du kan ha den under vitt utan att det lyser igenom.

Tänk på att inte ha något med push eller vaddering, inte heller nån minimizer, för den är tänkt att du ska ha för att trycka ihop och förmiska större byst. Så inget som är styvt i materialet.

Lissi på change. Hon sa att den var bra till mej... Kolla om den är ok. Den är väl styv ...?!

ovadderad balconette el? sökte på deras sida.

den bli säkert bra. För balconette är den som ska vara optmalast. Ger stöd direkt undertill utan att pressa ihop eller in mot kroppen

gött!!!! Hon hade nog koll! Du räddade min kväll!!! Hoppas du mår bättre nu! Massera 3 gånger dag! Puss & kram
Gilla
BoobiJ

BoobiJ

Kvinna ·

Känner igen det där, jag hade ont och ingen känsel nästan i vänstra bröstet i 6 månader kanske , men de ha gått över nu och nu känns det lika bra i båda :) Dock fortfarande obekvämt att sova helt på mage , men de kan jag leva med ;)
Gilla
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

BoobiJ skrev:
Känner igen det där, jag hade ont och ingen känsel nästan i vänstra bröstet i 6 månader kanske , men de ha gått över nu och nu känns det lika bra i båda :) Dock fortfarande obekvämt att sova helt på mage , men de kan jag leva med ;)

fast jag har har känsel mer el mindre i hela bröstet. Bara just underdelen på mitt högra är det som känns ömt men jag känner allt.

Bara den jäkla smärtan just inne i bröstet och in på benet som inte är rolig.

Gilla
BoobiJ

BoobiJ

Kvinna ·

Ja jag hade typ en ilande känsla i ett bröst ganska länge , det ting som sagt mer än 6 månader om inte mer innan det gav med sig ! Jag tror inte du behöver oroa dig :)
Gilla
Junken

Junken

Kvinna ·

Skånetjej skrev:

Junken skrev:

Känner igen det där. Tror det är helt normalt i läknings prcessen.

Kontakta klinkiken om du är orolig

Glömde fråga, hur länge drogs du med denna typen av ont?

Det är nu 17 dagar seedan min op och det är nästan borta, när jag kliver upp på morgonen kan de "bränna" till annrs känner jag ingen sån kännsla =)

Gilla
Äntligen bröst

Äntligen bröst

Kvinna ·

Hej! Blev så glad när jag hittade din beskrivning av smärta i höger bröst på exakt samma ställe som mig. Jag är också op av Tuve och började känna denna obehagliga smärta för en vecka sedan. Det hade då gått 6v efter op. Hur känns det för dig nu, har det blivit bättre eller sämre? Jag hoppas det försvinner för det känns inte så bra och man börjar oroa sig att något är fel. Jätte tacksam för svar!
Gilla
Skånetjej

Skånetjej

Kvinna ·

Äntligen bröst skrev:
Hej! Blev så glad när jag hittade din beskrivning av smärta i höger bröst på exakt samma ställe som mig. Jag är också op av Tuve och började känna denna obehagliga smärta för en vecka sedan. Det hade då gått 6v efter op. Hur känns det för dig nu, har det blivit bättre eller sämre? Jag hoppas det försvinner för det känns inte så bra och man börjar oroa sig att något är fel. Jätte tacksam för svar!

Jag tog upp det på min 3 mån kontroll och fick som svar att upp till ett år kan det kännas på olika ställen och att jag skulle höra av mig om det förvärrades. Och som många här skriver, just det här med ett år så stämmer det nog.

För mig är läget så här just nu. Jag känner smärta lite till och från. Inte just på det stället som innan, så det har gått över. MEN jag upplever många gånger att när jag gått utan BH (alla kommentarer om att man ska ha BH på hela tiden osv. undanbedes, tack :)) under en tid på dan så får jag ont precis där.

Sen har jag inte kommt förbi stadiet att när jag böjer mig fram så känns det precis som när benet domnar och det kommer igång igen när man ställer sig upp.

Det är i korta drag om just den utvecklingen.

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Hur länge sedan var det du opererade dig?

Är säkert bara en del av läknings processen.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem