Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lovisa88

Lovisa88

Kvinna ·

Op 16/6 tisdag:)

Bröstförstoring

Ngn mer som ska göra op på tisdag:)? Jag är så glad och uppspelt men samtidigt nervös såklart;).. detta är min 2a op och jag vill inget annat än att ha mina drömbröst nu:)

19

Sortera efter

Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Det är min tur på onsdag 17/6. Pirrig som bara den. Hur Upplever du 325 cc storleksmässigt?
Gilla
mmmjo

mmmjo

Kvinna ·

Min andra den 15/6! Lycka till:)
Gilla
solrosen84

solrosen84

Kvinna ·

Lycka till :-)
Gilla
Lovisa88

Lovisa88

Kvinna ·

Aaa 325 var alldeles för litet för mig upplevde jag nu i efterhand varav den 2a op snart; ).. hade inte riktigt koll då på olika implantat osv.. nu kommer de dock bli lite större så hoppas på det bästa! Va ska du ha för implantat:)?
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Jag ska ha Natrelle 375 g ( cirka 410 cc) hög profil, bredd 13 cm ,och är rädd att det blir för stort... Hur ont hade du efter operationen? Livrädd för smärtan. När fungerade du någorlunda normalt?
Gilla
Prillan

Prillan

Kvinna ·

Hej! Jag opereras på tisdag den 16e jag med :) ska bli superkul men är också nervös! Tog på mig ett linne igår i värmen och tänkte att snart kommer det sitta ett par snygga tuttar där istället för de små nassarna :) vilken tid ska du opereras?
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Prillan, vilka implantat ska du ha och storlek?
Gilla
Prillan

Prillan

Kvinna ·

Jag ska ha Allergan runda 415cc hög profil bakom bröstmuskeln. De är 12,75cm breda. Ganska lika ditt val... Och vi verkar rätt lika i kroppen med. Dock har jag typ inga tutts sen innan :)
Gilla
Prillan

Prillan

Kvinna ·

Hej tjejer! Hur har det gått för er? Jag var först ut igår på operationsbordet och allt har gått super! Hade målat upp smärtan enormt men mår faktiskt oförskämt bra! Hoppas det håller sig. Hoppas ni också mår bra och lycka till idag Smulans81 :)
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Härligt att höra! Nu ska jag gå upp och ta min sista dusch. Livrädd för att ha ont då jag hoppas jag mår lika bra som du i eftermiddag :)
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Och tack, Prillan!
Gilla
Lovisa88

Lovisa88

Kvinna ·

Hejsan:) Första natten med mina 475or:). Operationen gick bara bra, hade verkligen inte lika ont som första operationen! I natt var dock lite mindre trevligt, försökte hitta en bra position att sova i haha kan verkligen inte somna på rygg! Kunde ligga lite på sidan men det gjorde lite ont det gjorde det. Käkar på mina mediciner och änner mig allmänt handikappad;). Känner mig dock lite ner och "låg" vilket är vanligt efter operationen. Tror det är alla smärtstillande man proppar i sig som minskar våraa lyckohormoner! Prillan, hur mycket la du i:)? 

Gilla
mmmjo

mmmjo

Kvinna ·

Jag mår också bra och är nöjd med mina motiva ergonmix 550hp. Bytet var inte lika smärtsamt, men har ont nu och haft svårt att sova inatt! Brösten ser inte stora ut. Någon som vet om brösten ploppar fram även vid en andra operation? Mina ploppade första gången:) Behöver tips på att inte gå upp i vikt. Förra gången gick jag upp rätt mkt, som jsg precis kämpat ner! Tips!!! Kram
Gilla
Prillan

Prillan

Kvinna ·

Smulans81, berätta sen hur det gått :) håller tummarna! Lovisa88, vad olika man kan känna. Jag mår bra. Svider och bränner i såret nu när lokalbedövningen släppt. Sov gott inatt men var uppe endel och åt och så :) hoppas du blir lite gladare snart. Har du kikat på dem? :) Jag la in allergan 415 runda, var helt platt sen innan så det är stor skillnad. Har en längre bilresa hemåt nu som jag hoppas ska gå bra. Mmmjo, nyttiga mellanmål är mitt tips och inga söta drycker :)
Gilla
mmmjo

mmmjo

Kvinna ·

Prillan skrev:
Smulans81, berätta sen hur det gått :) håller tummarna! Lovisa88, vad olika man kan känna. Jag mår bra. Svider och bränner i såret nu när lokalbedövningen släppt. Sov gott inatt men var uppe endel och åt och så :) hoppas du blir lite gladare snart. Har du kikat på dem? :) Jag la in allergan 415 runda, var helt platt sen innan så det är stor skillnad. Har en längre bilresa hemåt nu som jag hoppas ska gå bra. Mmmjo, nyttiga mellanmål är mitt tips och inga söta drycker :)
Tack:)
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Allt har gått bra! Känns bättre än vad jag trodde men visst gör det ont och jag är stel. Käkar Oxynorm var sjätte timme då det är klart att det hjälper en hel del. Hopas jag inte går förstoppning nu bara... Storleken stämmer väl överrens med hur ristestet såg ut. Kommer definitivt inte tycka att de blev för små snarare tvärt om. Hoppas de första dagarna går fort nu!
Gilla
Smulans81

Smulans81

Kvinna ·

Hoppas bilresan hem gick bra! När jag läste mina papper här hemma stod det att de rekommenderar att man inte använder bilbälte på 4 veckor! Känns lite farligt och jag hadebälta påväg hem då jag inte visste om det.
Gilla
solrosen84

solrosen84

Kvinna ·

Smulans81 skrev:
Hoppas bilresan hem gick bra! När jag läste mina papper här hemma stod det att de rekommenderar att man inte använder bilbälte på 4 veckor! Känns lite farligt och jag hadebälta påväg hem då jag inte visste om det.
Informationen om bilbölte har jag aldrig hört. Jag körde bil på dag 3 efter op och hade bälte givetvis. Det man kan tänka på är väl att det inte ligger o skaver men absolut inte köra utan väl?
Gilla
Prillan

Prillan

Kvinna ·

Smulans81 skrev:
Allt har gått bra! Känns bättre än vad jag trodde men visst gör det ont och jag är stel. Käkar Oxynorm var sjätte timme då det är klart att det hjälper en hel del. Hopas jag inte går förstoppning nu bara... Storleken stämmer väl överrens med hur ristestet såg ut. Kommer definitivt inte tycka att de blev för små snarare tvärt om. Hoppas de första dagarna går fort nu!
Skönt att höra :) drick mycket vatten och rör dig mycket så mår magen bättre. Ja hoppas det läker som det ska nu men det gör det väl. Min sambo åkte precis iväg en sväng och jag är hungrig men allt är så högt upp så jag får vänta haha. Får påminna mig hela tiden att inte bära tungt. Blir svårt i tre veckor. Har inte heller hört det där om bilbälte. Men hellre bilbälte vid krock än inte :P
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem