Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

OP Citadellkliniken mars 2015

Bröstförstoring

Hej alla! Snart är det knappt en vecka kvar tills min OP hos Peter Cosmo på Citadellkliniken i Landskrona! Jag är otroligt förväntansfull och lite nervös! Har äntligen känt mig helt säker i mitt storleksvelande och gör check-lista inför att inte glömma nåt.

Vilka fler ska OP:as nu under mars månad på Citadellklinken? Vilken kirurg har ni valt? Hur känner ni? Vill gärna dela funderingar och frågor med er!

20

Sortera efter

Marstuttar2015

Marstuttar2015

Kvinna ·

Opererades i torsdags av Peter! Så otroligt lycklig! Kunde inte haft bättre bemötande! Älskar allt som har med citadell att göra! Peter var så nöjd med mina bröst! Och jag också såklart men han kan ju förutspå resultat Mer än mig då de är rätt strutiga haha. Men så lycklig för allt!!
Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Marstuttar2015 skrev:
Opererades i torsdags av Peter! Så otroligt lycklig! Kunde inte haft bättre bemötande! Älskar allt som har med citadell att göra! Peter var så nöjd med mina bröst! Och jag också såklart men han kan ju förutspå resultat Mer än mig då de är rätt strutiga haha. Men så lycklig för allt!!

Wiih! Vad härligt! 👍 Åh, jag längtar så otroligt mycket nu! Ska förbi apoteket imorn och köpa in lite saker som behövs såsom den där konstiga tvålen och hämta ut pencilinet.

Har du ont? Och tar man med sig tvålen till kliniken eller finns det sånt där?

Jag oroar mig dock för alla mina piercingar, hur jag ska lyckas plocka ur alla och få in dem igen sen gah!

Gilla
Fitness

Fitness

Kvinna ·

Opereras på torsdag av Jörg Bohn. Lääääängtar såå! Ända sen jag var på konsultationen i december har jag dock velat med storleken, så nu återstår bara att se vad resultatet kommer bli. Jag är också sååå förväntansfull.. vill bara att det ska bli torsdag nu. Så härligt att höra alla som är så nöjda med Citadell.

Ska vara ledig torsd-fred och mån-tisd. Nu när det närmar sig oroar jag mig lite bara för vad jag ska säga på jobbet. Jag har berättat för min ena chef och för tjejerna på jobbet, men inte för de 4 killarna. Har egentligen inga problem med att göra det, står verkligen för jag gör. Men kan känna mig rätt ytlig.. Vi är alla rätt nära varandra och pratar om det mesta, så känns nästan konstigt att inte berätta..

Stort lycka till allihopa!

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Jag opererades i Tisdags av Helena! :)

Man känner sig som en prinsessa, blir väl omhändertagen :)

Gilla
Oliviax

Oliviax

Kvinna ·

Jag opererar mig i april på citadell. Av jörg Bohn, varit på konsultation. Men velar också på storlek.framför allt om man ska ha HP eller MP. Förstått att HP är vanligast?
Gilla
Oliviax

Oliviax

Kvinna ·

Vad var det som fick dig att ändra till HP om man får fråga? :) velar nämligen själv. Opereras i april :)
Gilla
Fitness

Fitness

Kvinna ·

För mig var det för att jag ville ha större än de 300 jag hade provat ut. Jag föreslog 350 typ, men för att passa min bredd på 12 cm fick jag gå upp till 375 och HP. Jag är mest orolig för att de ska bli bolliga, jag har förklarat för honom att jag vill ha naturliga bröst. Men jag litar på honom att dessa blir bra också. Jag tror och hoppas att bröstbandet kan trycka ner dom en hel del..

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Jag valde Hp för det såg naturligast ut till min kropp. Hp Ger inte naturligast resultat på alla.

Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

HP brukar väl ge ett mer bolligt resultat än MP? Om jag förstått det rätt. Men kan vara att föredra hos de som har smal bröstkorgsbredd? Jag själv är rätt bredaxlad och har bred bröstkorg så HP skulle se dumt ut på mig om jag inte gick upp mycket större i storlek. Jag är ute efter så verklighetstrogna bröst som möjligt. Och de vänner jag känner som valt rätt stora implantat (450-550) har kört HP eller ultra HP för att de velat ha en mer "fejklook" och utåtstående profil på brösten mer än skidbacken och det naturliga hänget. Men när det gäller just citadellbrösten så har jag sett en snygg skidbacke på även HP så det kanske har med bröstbandet att göra för brösten inte får den bolliga, onaturliga looken på övre delen av bröstet. Rätta mig om jag har fel? Jag har Mp plus för att jag vill ändå ha lite put men ja, mig gör det inget med naturligt häng. Går alltid att pusha up med bh sen men naken vill jag att de ska se äkta ut. Och känns som att Peter och citadellklinken är bäst på att göra snygga, naturliga bröst av det jag sett :)
Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Fitness skrev:

Opereras på torsdag av Jörg Bohn. Lääääängtar såå! Ända sen jag var på konsultationen i december har jag dock velat med storleken, så nu återstår bara att se vad resultatet kommer bli. Jag är också sååå förväntansfull.. vill bara att det ska bli torsdag nu. Så härligt att höra alla som är så nöjda med Citadell.

Ska vara ledig torsd-fred och mån-tisd. Nu när det närmar sig oroar jag mig lite bara för vad jag ska säga på jobbet. Jag har berättat för min ena chef och för tjejerna på jobbet, men inte för de 4 killarna. Har egentligen inga problem med att göra det, står verkligen för jag gör. Men kan känna mig rätt ytlig.. Vi är alla rätt nära varandra och pratar om det mesta, så känns nästan konstigt att inte berätta..

Stort lycka till allihopa!

Måste du berätta då? På mig kommer det bara synas när jag är naken typ då jag gått runt med vadderade bh:ar i åratal. Endast de som sett mig naken kommer se skillnad och har varken visat mig naken för chefen eller kollegorna haha! Sen ser jag inte varför folk ska veta vad jag gör med Min kropp. Jag drar en magsjuka-lögn, har småbarn o är sällan sjuk samt kan jobba lite hemifrån o ingen kommer i kläm av min lilla vita lögn så de känns helt OK. Nästan lite spännande med hehe. Men jag tycker inte du ska berätta nåt om det känns jobbigt och du inte bara Måste. Chefen kan ju vara bra, men resten har inte med det att göra egentligen. Sedan kanske det syns mer på dig eller ifall du är platt och har gått med tajt linne o ingen vadderad bh så förstår jag om du vill berätta innan. Men av erfarenhet så är folk alldeles för upptagna av sig själva för att ha koll på folks bröststorlekar. Jag skulle inte kunna gissa på mina polares bröststorlek om jag inte nu varit otroligt bröstfixerad på sistone haha
Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Ok lät kanske lite bestämmande. Det var iaf inte min mening! Gör det som känns bra för dig och lycka till! KRAM :)
Gilla
Fitness

Fitness

Kvinna ·

Haha, nädå.. ingen fara. Fast jag tycker det är så jobbigt att ljuga. Till den ena killen har jag till och med sagt det lite löst. Jag har nämligen sålt en lgh och fick pengar över.. han frågade vad jag skulle göra med pengarna. "Ska köpa ett par nya bröst" sa jag.. 

Sen är det ju jobbigt när man kommer tillbaka bara 6 dagar efter operationen och de frågar hur jag mår efter kräksjukan och så ska man ljuga dom rakt upp i ansiktet.. Jaja.. får se vad jag bestämmer mig för. TACK! :-)

Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Fitness skrev:

Haha, nädå.. ingen fara. Fast jag tycker det är så jobbigt att ljuga. Till den ena killen har jag till och med sagt det lite löst. Jag har nämligen sålt en lgh och fick pengar över.. han frågade vad jag skulle göra med pengarna. "Ska köpa ett par nya bröst" sa jag.. 

Sen är det ju jobbigt när man kommer tillbaka bara 6 dagar efter operationen och de frågar hur jag mår efter kräksjukan och så ska man ljuga dom rakt upp i ansiktet.. Jaja.. får se vad jag bestämmer mig för. TACK! :-)

Nä det förstår jag. Jag slåss med samma tankar. Jag hatar lögner, det är inte min grej att välja det alternativet i övrigt men just denna grejen ser jag som ett undantag. Men hade jag haft en nära relation med min chef o kollegor o känt att de inte skulle döma mig så hade jag sagt det. Jag skäms inte nånstans men jag är periodanställd o lämnar detta jobb snart så har inte lärt känna dem på jobbet så det känns onödigt. Och jag känner på mig rätt säkert att de inte skulle förstå och att chefen inte ens skulle ge mig ledigt heller. Så därav min vita lögn som inte skadar nån. Men ja, känns inte kul att dra en vit lögn. Men för min del måste jag det. Kommer inte vara ärlig mot hela min släkt o vänner heller. Släkten är konservativ och väldigt dömande. Men nära familjen vet samt närmsta vännerna. Men med tiden lär de kännas mer "jag opererade mig, so what? Det är min ensak" Jag är så glad jag valt citadellkliniken för känner mig verkligen trygg i att det kommer bli naturligt och snyggt! :)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Jag var ute efter mer naturligt resultat, HP såg mer naturligt ut på mig än MP.

Gilla
knasen91

knasen91

Kvinna ·

Ni behöver inte köpa tvål innan, ni duschar på kliniken där dom har tvålen:) Jag kan personligen rekommendera mp+ då jag velade mellan mp+ & hp innan operationen. Ville ha proportionerligt resultat, hyfsat tight klyfta & ett lagom put i profil. Och såhär snart 2 veckor efter op hos Peter så är det precis vad jag fått hittills:)
Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

knasen91 skrev:
Ni behöver inte köpa tvål innan, ni duschar på kliniken där dom har tvålen:) Jag kan personligen rekommendera mp+ då jag velade mellan mp+ & hp innan operationen. Ville ha proportionerligt resultat, hyfsat tight klyfta & ett lagom put i profil. Och såhär snart 2 veckor efter op hos Peter så är det precis vad jag fått hittills:)
Tack! Och vad kul att du är så nöjd över den profilen jag också valt. Är såå förväntansfull nu! :)
Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Hur har det gått för er alla som op:at er i mars? Är ni glada och nöjda med resultatet? Nyfiken här! Första veckan är snart färdig för min del och wow, vilken resa! Nu börjar jag komma på benen men har sjukt ont i revbenen på kvällarna så måste ta morfintablett då. Hade gärna slutat med alla tabletter nu men revbenen gör bara för ont. Ena bröstet är svullnare och större än det andra men det verkar ju vara vanligt att ena är mer läkt än det andra o att båda sällan "hänger till sig" samtidigt?
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Nöjd än så länge, brösten skumpar lite när jag hoppar, hoppas de blir mjukare och skumpigare snart :)

Allt annat har gått bra än så länge, kommer bli SÅÅÅ SKÖNT att köpa en BH! :D

Gilla
Omegastar

Omegastar

Kvinna ·

Asirnas skrev:

Nöjd än så länge, brösten skumpar lite när jag hoppar, hoppas de blir mjukare och skumpigare snart :)

Allt annat har gått bra än så länge, kommer bli SÅÅÅ SKÖNT att köpa en BH! :D

Kul att höra! Jaa jag längtar verkligen efter att köpa BH. Stod och testade igår lite sådär med gamla BH:ar som varit på tok för stora innan men som såg ut att passa helt ok nu hehe, verkar landa på en fyllig C-kupa och isf är jag supernöjd.

Gilla
Fitness

Fitness

Kvinna ·

Längtar också efter att köpa bh.. Och framförallt slippa bröstbandet som gör att brösten ser lite onaturliga ut i kläder. Haha, mina gamla bh-ar kan jag slänga direkt utan att prova.. Tror inte ens att jag har en enda (trekants)bikini längre som passar.. Tror för övrigt min smärtvändning kom igår, dag 9, så idag ska jag försöka att klara mig helt utan tabletter. Känner mig mycket rörligare och inte nämnvärt ont alls, bara lite i armhålan. Dessutom måste jag säga hur lyrisk jag är när jag tänker på Citadellkliniken, all personal och framförallt Jörg. Kan inte vara nöjdare!! Haha, är ju nästan så att jag vill operera mig mer för att få träffa dom igen..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem