Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hösten18

Hösten18

Kvinna ·

Op i dag 25/9

Bröstförstoring

God morgon. Ligger i sängen och ska snart göra min andra dusch innan op. Börjar bli riktigt pirrig nu :) Hade först op-tid kl 16 i eftermiddag men fick igår meddelade om att den ändrats till kl 11. Känns lite trist för att jag tänker att någon annan kanske varit tvungen att ställa in sin op men är tacksam för att slippa vänta hela dagen! Hur är läget med er andra som har op idag, både på Nordiska kliniken men även på andra kliniker runt om i Sverige? Nervösa? Taggade? Jag önskar er alla stort lycka till! Kram :)

11

Sortera efter

Noa

Noa

Kvinna ·

Ska du vara där kl.11 eller bli opererat kl.11?
Gilla
Hösten18

Hösten18

Kvinna ·

Op kl 11, är här nu :)
Gilla
Noa

Noa

Kvinna ·

Jag har just vaknat från OPn. Allt känns bara bra. Hoppas det har gått lika bra för dig. Kram
Gilla
Hösten18

Hösten18

Kvinna ·

Va skönt, grattis ❤️Nu har jag också vaknat! Allt känns bra lite snurrig i huvudet bara! Wow vilka proffs i hela teamet, kände mig verkligen trygg hela vägen! Vänta på fika nu :)
Gilla
Noa

Noa

Kvinna ·

Ja verkligen. Alla är bara gulliga och man känner sig väl omhändertagen.
Gilla
Hösten18

Hösten18

Kvinna ·

Verkligen, och det var såå gott med lite fika :) Vi lär ju typ ligga bredvid varandra men i varsit litet bås :)
Gilla
Lac

Lac

Kvinna ·

Nu längtar man tills det är dags för op, när man läser den här tråden :)..
Gilla
Noa

Noa

Kvinna ·

Jag har fortfarande inte ont. Bara ett tryck på brösten, men mer som att man går runt i en korsett liksom. Gjorde via armhålan och känner ingenting på vänster sidan, bara lite på höger. Gud vad glad jag är att har gjort det nu. Älskar de redan nu och kan bara bli bättre när de har sjunkit. Frukostbrickan var sååååå gott, men den kanske var extra gott efter att man har fastat hahahahaaaa Hur har det gått för dig?
Gilla
Ddyy

Ddyy

Kvinna ·

Hej tjejer! Jag opades också igår kl 12 på nordiska, vi låg säkert i samma rum men jag mådde så illa och spydde flera gånger, mår fortfarande illa nu och ligger hemma i min säng. Är så himla känslig mot narkos och alla läkemedel, usch det är så hemskt och jobbigt att vara illamående kan ej behålla något i magen :( har ont i mitt vänstra bröst men inte mycket på höger. Är också snurrig, känns som man man brukar vara sjuk med illamående och snurrigt huvud. Hur mår ni? Kram
Gilla
Noa

Noa

Kvinna ·

Ddyy skrev:

Hej tjejer! Jag opades också igår kl 12 på nordiska, vi låg säkert i samma rum men jag mådde så illa och spydde flera gånger, mår fortfarande illa nu och ligger hemma i min säng. Är så himla känslig mot narkos och alla läkemedel, usch det är så hemskt och jobbigt att vara illamående kan ej behålla något i magen :( har ont i mitt vänstra bröst men inte mycket på höger. Är också snurrig, känns som man man brukar vara sjuk med illamående och snurrigt huvud. Hur mår ni? Kram

Men usch! Hoppas du har någon som kan ta hand om dig. Jag mår oförskämt bra och ska nu försöka ta en liten promenad. Som tur tål jag medicinen och narkos. Kram och hoppas du mår bättre sen.
Gilla
Hösten18

Hösten18

Kvinna ·

Hej på er! Jag mår jätte bra, var lite snurrig i huvudet direkt efter sövningen men det gick fort över. Har också ett tryck över bröstet och försökte sitta och sova i natt :) Tog både långtidsverkande och snabbverkande igår kväll vid 20 men bara Alvedon nu på morgonen, känns helt ok. Har aldrig blivit sövd eller tagit starka mediciner men verkar tåla det bra. Gillar också mina nya bröst redan, trots att de är svullna och sitter under hakan :) det blir ju bättr sen! Härligt att du också mår bra Noa och hoppas verkligen att du DDyy också mår bättre snart!!! Kram på er
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem