Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MCK

MCK

Kvinna ·

Op i okt, 350 ml, runda, high profile - någon som redan har denna typ av implantat?

Bröstförstoring
Hej alla modiga tjejer där ute! Jag ska ha op den 23 okt och är väääldigt nojjig över detta med storlek på implantaten. Jag vill inte ändra mitt val av implantat mën är orolig att jag inte kommer få så "fina" bröst som jag vill ha! Ena stunden så är jag jättesäker på att brösten kommer bli kanon, och andra stunden så är jag orolig att bli besviken på bröstens form. Någon som redan har runda implantat med 350 ml high profile? skulle vara så tacksam om ni vill höra av er till mig med bilder för att stilla min oro.  🙂
12

Sortera efter

Saendra

Saendra

Kvinna ·

Jag har! Du kan kolla mina bilder om du vill. Kan skicka bättre sen om du tycker det syns dåligt :)
Gilla
MCK

MCK

Kvinna ·

Nu blir jag nyfiken, är alldeles jätteny på denna sidan och förstår inte hur jag ser andras bilder på deras sidor .. hmm.. vad tycker du annars om storleken? Nu är du mycket mindre än vad jag är, men upplever du dem "för små"?
Gilla
83Tina

83Tina

Kvinna ·

Först måste du vara aktiv i forumet för att få brons och kunna se klädda bilder vill du få silver fort är det bra att lägga in en avklädd förebild och skriva sin signatur på profilsidan. sen tar det inte lång tid innan man är silver och kan se avklädda bilder, annars kan det ta ett tag.
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Nej det tycker jag inte, men jag var inte ute efter några stora tuttar. I kläder kan jag dölja dom väldigt bra, men när jag inte har kläder på mig ser dom mycket större ut. Nu känns det som att jag hade kunnat tagit mycket större, men har nog blivit rätt storleksblind redan! :) Jag är jättenöjd med storleken egentligen! Längtar bara tills jag får använda riktig BH osv :)
Gilla
MCK

MCK

Kvinna ·

Jag har funderat på 350 och 375cc hp nu det senaste... jag har bestämt mig för 350cc men är rädd för att det blir för "litet" :) men när jag tittar på tjejer som har lagt in 375cc hp och det står att deras storlek i bh är närmre E då känns som som om jag väljer rätt när jag väljer 350cc :) men en sak som jag inte kan förstå är att high profile implantaten ser så mycket mindre ut än dem "vanliga" och ändå blir det skillnad storleksmässigt.. när man bara ser till implantatets form så kan man aldrig tro att brösten kan få ett sånt fint resultat .. därför är jag nojjig :-/
Gilla
henrietta

henrietta

Kvinna ·

Hej.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att 350cc blir för litet. (Även om jag inte kan veta vad just du tycker är "litet"). 

Själv har jag valt high profile, runda ,framför placering men velar också gällande storlek.
Dock velar jag mellan 200cc & 250cc. Då ska det tilläggas att jag är lite längre än dig men även tyngre. Jag är "livrädd" för att få "fejktuttar" som resultat för det jag är ute efter är ett par fina bröst. Inte stora bröst, bara ett par fina, proportionerliga bröst. 

Dessutom verkar ju i princip alla hör på forumet råda en till att ta den större storleken om man tvekar...

Lycka till med ditt val & operation! 

Hälsningar, H
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Velar du mellan två när det är så lite skillnad gör det inte så mycket om du tar det större, det är ingen visuell skillnad alls. Jag velade mellan 325 & 350, det enda som skiljde var bredden (typ 3mm) så man såg ingen skillnad utan det käntes bara när jag höll i dom :p  Silikon drar allmänt större storlekar än vanliga bröst gör då de inte är riktigt lika formbara som vanliga, så haka inte upp dig på storleken utan känn efter vad som känns bra när du provar! Innan konsultationen hade jag bestämt mig för max 300, men det käntes inte alls så stort som jag ville när jag kom dit.. HP är smalare, men med mer put därför dom ser mindre ut när man bara kollar på dom :) Läkaren väljer ju ett implantat som passar din bröstbredd, så oavsett vad du tar för implantatsprofil kommer det att passa din egen bröstbredd :)
Gilla
carromedk

carromedk

Kvinna ·

Jag ska ha 375cc runda extra hög bakom:-)
Gilla
henrietta

henrietta

Kvinna ·

Tack för ditt svar. Det lugnar mig lite. =) Jag gick till konsultationen med inställningen på att max op. in 200cc, dock förslog kirurgen först 300cc men det kändes gigantiskt. Fick sen prova ett ilägg på 250cc i "färdig" form & det kändes ok.
Innerst inne så vet jag nog allt att 250cc inte gör ngn skillnad i jämförelse med 200 men jag är absolut livrädd för att andra ska se att jag op. mig, och då känns 200c so ett "tryggare" val.
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Precis så tänkte jag med i början! Var livrädd och hade hakat upp mig på att jag tyckte att 350 var enormt! Sen bestämde jag mig för att låta bli att tänka på det, och ta storleken som kändes bättre när det ändå var så lite, jag ville absolut inte ha för stora, men inte heller så ville jag ångra mig att jag tog den mindre storleken när jag ändå betalat 37000 för dom! Men du ska göra det som känns bäst, testa med ristestet hemma och även ute kanske så ser du hur det känns :)
henrietta skrev:
Tack för ditt svar. Det lugnar mig lite. =) Jag gick till konsultationen med inställningen på att max op. in 200cc, dock förslog kirurgen först 300cc men det kändes gigantiskt. Fick sen prova ett ilägg på 250cc i "färdig" form & det kändes ok.
Innerst inne så vet jag nog allt att 250cc inte gör ngn skillnad i jämförelse med 200 men jag är absolut livrädd för att andra ska se att jag op. mig, och då känns 200c so ett "tryggare" val.
Gilla
MCK

MCK

Kvinna ·

Tack för era svar! :) känns genast bättre i huvudet på mig.
Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

henrietta skrev:
Med dina mått kan jag lova dig att ingen kommer se att du är opererad om du så tar 300.. 🙂 Brösten döljs lätt i kläder och det är ju mindre implantat du talar om.. och en liten c kupa är det ju många som har naturligt.. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem