Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mystikk profilbild

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

Opades igår 20/12 och har inte fått bröstband?

Bröstförstoring

Jag opades igår och hade suuuuperont igår verkligen, den smärtan önskar jag inte min värsta fiende ens.. men idag mår jag mycket bättre och har till och med skippat morfintabletterna, äter bara diklofenak :)  Har lite frågor angående bröstband, har alla det? Jag har bara en sportbh och sen har jag bara blivit tejpad vid ärren och det ska jag inte röra förrän på fredag då jag ska på återbesök och tejpas om.. Varför har vissa bröstband och andra inte?

13

Sortera efter

Carrooo

Kvinna ·

21 dec, 2013

Jag hade inte heller det, beror nog på många olika faktorer som ex utgångsläge, placering och stl. Skönt att slippa tycker jag!!
Gilla

Husmusen

Kvinna ·

21 dec, 2013

Jag valde ju 325cc, mellanprofil. Skulle det bli någon ändring om jag valde 325 och high profil? Eller sitter brösten under hakan då? :-)

Gilla

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

Ja, jag hade bröstband när jag var på kliniken i någon timma men sen tog de bort den när jag skulle gå hem.. men brösten sitter ju på rätt ställe känns det som så man kanske inte ska nojja sig... förresten massera brösten fick jag ingen information om att göra, hur gör ni där? skulle nog ivlja att mina bröst blir lite tightare inåt liksom om ni förstår?

Gilla

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

Husmusen skrev:

Jag valde ju 325cc, mellanprofil. Skulle det bli någon ändring om jag valde 325 och high profil? Eller sitter brösten under hakan då? :-)

ingen aning Husmusen :/ det verkar vara så olika från klinik till klinik

Gilla

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

Carrooo skrev:
Jag hade inte heller det, beror nog på många olika faktorer som ex utgångsläge, placering och stl. Skönt att slippa tycker jag!!

Ja det är skönt att slippa såklart :) masserade du dina bröst något efteråt?

Gilla

Susie78

Kvinna ·

21 dec, 2013

Det är olika ang band! Sen om man har texturerade implantat behöver man ej massera, bara om man har släta vad jag har förstått.

Gilla

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

Susie78 skrev:

Det är olika ang band! Sen om man har texturerade implantat behöver man ej massera, bara om man har släta vad jag har förstått.

tack för svaret :-)

Gilla

maria_84

Kvinna ·

21 dec, 2013

Jag la in 425 cc bakom musklen texturerade och jag fick inget bröstband, därimot tejpar min kirurg från ovansidan på brösten och hårt nedåt på sidorna och under och det satt så i 8 dagar, jättejobbigt och hårt, men dom hölls på plats nedåt och så sportbh. Tycker att det var skönare så än att ha ytterligare ett band runt om att hålla reda på.

Gilla

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

maria_84 skrev:

Jag la in 425 cc bakom musklen texturerade och jag fick inget bröstband, därimot tejpar min kirurg från ovansidan på brösten och hårt nedåt på sidorna och under och det satt så i 8 dagar, jättejobbigt och hårt, men dom hölls på plats nedåt och så sportbh. Tycker att det var skönare så än att ha ytterligare ett band runt om att hålla reda på.

la du i runda eller anatomiska??

Gilla

Smileon

Kvinna ·

21 dec, 2013

Alla får inte bröstband, jag hade ett första dagarna för att trycka ner svullnad men skulle inte ha det efter det. Bröstbandet hjälper brösten ner i fickan snabbare, men alla kirurger tycker inte att det behövs eller gör det bättre. Har svårt att tänka mig att det skulle få brösten att gå mer ihop i klyftan, där gör nog läkbhn mer. Sen kommer de troligen att komma inåt mera när de mjuknar lite, så ge det tid. :)
Gilla

Susie78

Kvinna ·

21 dec, 2013

Hoppas verkligen inte bandet får dem tätare ihop för då fastnar mina i varandra!! ;//

Gilla

Vonkan

Kvinna ·

21 dec, 2013

Du e rolig du susie78 :)
Gilla

Mystikk

Kvinna ·

21 dec, 2013

ok Smileon :-) jag hade gärna haft mina lite mer ihop men det kanske de blir sedan när svullnad osv lagt sig?? ska tillbaka på återbesök på fredag så får väl ställa alla "dumma" frågor till läkaren då ;-) men man vill ju veta slutresultatet NU, längtar tills man kan ha vanlig bh igen... vet ni när man kan ha det?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem