Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Stålkvinnan

Stålkvinnan

Kvinna ·

Operation 13/3 på Proforma

Bröstförstoring

Nu är detsnart dags. Inte det minsta nervös ÄN. Mer nervös att bli sjuk . Ena sonen hade magsjuka inatt...:/ Håller tummarna att jag klarar mig!!! Jag har konsultation innan op och vet inte än hur mycket det blir inlagt. Men Örjan Gribbe trodde typ 450 cc. Shit vad jag längtar!!!!!!!

24

Sortera efter

Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Spännande!! Inte långt kvar för dig. Hoppas du slipper magsjukan!! Jag ska opas av Örjan den 27/3 och tycker att dagarna går långsamt!! Vad ska du ha för profil på implantaten? Själv velar jag mellan MP+ och HP, att det ska vara så svårt...
Gilla
zuperzero

zuperzero

Kvinna ·

Åh, vad kul!

Vill gärna höra hur det har gått efteråt och om du blir nöjd... Själv har jag nyligen bestämt mig för att göra en bröstoperation efter att ha funderat på det länge. Är inne på att eventuellt välja Proforma clinic.

Gilla
Stålkvinnan

Stålkvinnan

Kvinna ·

Alltså jag låte Örjan bestämma (eller ge förslag) angående profil. Vad är MP och HP?!
Gilla
Stålkvinnan

Stålkvinnan

Kvinna ·

Hög profil? HP? Men vad är mp?
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Ja precis. HP är hög profil. Moderate plus är en mellanprofil.
Gilla
zuperzero

zuperzero

Kvinna ·

TS. Hur lång väntetid fick du? Dels till konsultation men undrar oxå hur länge du fick vänta från konsult till op? Funderar på att boka tid på proforma. :)
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Zuperzero. Ver att du frågade TS men tänkte att Jay också kunde svara. Hehe. När jag ringde för konsultation fick jag den tidigaste tiden som fanns (hos Örjan) som var lite mer än tre veckor fram. Två dagar efter ringde jag och frågade om jag kunde få boka en preliminär op-tid och då blev det tre veckor efter konsultationen. Men på själva konsultationen frågade Örjan om jag ville ha en tidigare tid men tyckte dagen jag fick var bra. :)
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Oj. Ursäkter stavningen. Lite svårt med mobilen..
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Vi testar en gång till. Ursäkta stavningen*
Gilla
zuperzero

zuperzero

Kvinna ·

Tack så mycket för svar Josefinast! 😀

Vet du om det finns parkering där? Tänkte om man bilar upp. Sorry för frågor i någon annans tråd, det här blir sista. 😇

Gilla
Stålkvinnan

Stålkvinnan

Kvinna ·

Jag hade konsultation per mail. Skickade in fem bilder och sen kör vi en till konsultation på operationsdagen. Nu börjar kag bli nervöööööös!!!
Gilla
Bobbadoo

Bobbadoo

Kvinna ·

Hej, hänger på denna tråden.

Jag ringde Proforma i fredags och fick konsultationstid idag, supetrevliga tjejjer i repan och Örjan var jättetrevlig. Hur lättsam som helst, han plockad fram lite förslag på implantat och vi var klar på 45 min och OP tid är bokad rdean nästa vecka, jag skämtade och sa att jag ville göra det imorgon och han sa att det fanns tid då. Det hela känns super.

Gilla
Stålkvinnan

Stålkvinnan

Kvinna ·

Hjälp! Imorgon äter onsdag! EN DAG KVAR!!!! Wish me luck!!!!
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Åh! Lycka till ställningar! Hoppas du vaknar nöjd och glad!! Önskar det bar min tur imorgon också.. Och ang parkering, så har jag ingen aning ;(
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Vad kul att du fick tid så snabbt bobbadoo. Jag har faktiskt lite lust att flytta fram min, men ska nog hålla ut i 17 långa dagar.
Gilla
sthlm92

sthlm92

Kvinna ·

Åh proforma är sååå bra :) Ring & fråga om parkering vett ja! Dock kommer du inte kunna köra dagen efter så att du vet. Man kan inte ens bära mer än 1kg på en vecka så att sitta vid ratten & svänga & växla gjorde inte jag på 2 veckor! Glöm inte att ni får reseersättning upp till 2000kr om ni sparar kvitto!. Lycka till!
Gilla
Bobbadoo

Bobbadoo

Kvinna ·

Jag tycker att det känns som en evighet till nästa vecka, har ju funderat på detta så länge. Vilken storlek ska du lägga in Josefinast?

Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

Jag ska preliminärt lägga in 400cc HP, men velar mellan det och 350 MP+. Dudå bobbadoo?? HUR HAR DET GÅTT STÅLKVINNAN??
Gilla
Josefinast

Josefinast

Kvinna ·

sthlm92 skrev:
Åh proforma är sååå bra :) Ring & fråga om parkering vett ja! Dock kommer du inte kunna köra dagen efter så att du vet. Man kan inte ens bära mer än 1kg på en vecka så att sitta vid ratten & svänga & växla gjorde inte jag på 2 veckor! Glöm inte att ni får reseersättning upp till 2000kr om ni sparar kvitto!. Lycka till!
Hur funkar detta med reseersättningen egentligen, gäller det både fram och tillbaka samt taxi och tåg?
Gilla
Bobbadoo

Bobbadoo

Kvinna ·

Josefinast, jag har provat ut Mentor runda HP 450cc, då jag fått 4 barn så är mina bröst hängiga 80b så är jag förvarnad att jag kan behöva göra ett lyft menvi provar utan först. Örjan på Proforma verkade mså kunnig så jag litar på honom.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem