Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fisalotta profilbild

fisalotta

Kvinna ·

16 okt, 2014

Operation 14/10- 14 :)

Bröstförstoring

Jag opererades i förrgår av Helena på Citadellkliniken i Landskrona. Allt gick bra. Jag är jättenöjd med storleken än så länge (passar perfekt till min kropp), men brösten ser ut som strutar och är spända. Men jag försöker föreställa mej dem med som normala bröst och då tycker jag storleken är perfekt :) Hoppas att jag kommer tycka det senare oxå, när de får rätt form! :)

Jag var inte ett dugg nervös på kvällen innan eller på morgonen när jag kom till kliniken för att opereras. Däremot några dagar/veckor innan kände jag av nervositet då och då. Men det var skönt att jag var så lugn när det väl var på g! :)

Jag saknar sängen som fanns på kliniken, höj- och sänkbar. Det hade varit guld att ha det hemma. Men det funkar ändå, mina föräldrar lyfter mej till sittande ställning och hjälper mej när jag ska lägga mej ner. Mina muskler och revben i magen är ömma (känns som träningsvärk typ) så jag kan inte använda magen riktigt när jag ska lägga mej, därför får de hjälpa mej. Dessutom så spänner jag tydligen bröstmusklerna och halsen när jag lägger mej ned, vlket gör ont nu när jag är nypererad! ;) 

Förutom magen så har jag ont framför armhålorna typ (den gången där hon förde in inläggen antar jag). Men det är det ända. Plus stelhet, men stelheten har redan minskat om jag jämför med igår. 

Bilresan hem var inga problem alls, jag trodde att det skulle göra ont i varenda gupp och när man åkte över kullerstenar och sånt, men kändes inte alls! :) 

Psykiskt mår jag toppen! Så jäkla glad att jag har gjort operationen, något jag väntat på i så många år. Jag tror äntligen att jag kommer känna mej nöjd med mej själv. Brösten känns jag. De känns inte främmande alls. Det känns som de ska sitta där, något som bara har saknats som äntligen har kommit på plats! :) 

Jag tänkte att jag ska skriva en operationsberättelse snart oxå, men tänkte vänta några dagar så att jag kan skriva lite mer om tiden efter operationen oxå :) 

Alla ni som inte har opererats än, ni har inget att vara oroliga för! Se till att längta och vara förväntansfulla istället för att oroa er, för det är verkligen inget att oroa sej över! Men lite nervositet hör väl till :) Kram på er! 

45

Sortera efter

fisalotta

Kvinna ·

30 okt, 2014

Vad härligt! :) 

Okej skönt att höra, mitt ena är oxå lite mer rött än det andra. 

Du menar när du ska "nypa" upptill på brösten eller? Jag tyckte det var svårt i början men nu har det blivit mjukare så det är lättare. Jag gör dessutom lite bredare nyp och lite smalare nyp. Alltså när jag gör bredare tar jag längre ut på brösten, om du fattar :) I början gjorde jag så gott det gick bara, det var svårt att få grepp i början eftersom det fortfarande var ganska spänt och svullet.

Okej, bra att du fick hjälp med bh:n Min var svår att få på plats i början när brösten var hårda och svullna, men det kanske jag redan har skrivit :p Nu när brösten är mjukare är det lättare i alla fall :)

Jag ska maila bilder nästa vecka (vecka 3) och så ska jag på återbesök i januari. 

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

12 nov, 2014

Jag fortsätter att uppdatera här ifall det är någon som läser och är intresserad :) Jag var och köpte BHar igår! Underbart. Idag har det gått 4 veckor sen operationen! Känns så himla skönt att slippa tortyren :) 

Gilla

Lillie

Kvinna ·

12 nov, 2014

Lyllos dig! =) Vad blev det för bh:ar? Jag har haft tortyren i 3 veckor nu men har inget ok bröstveck på höger så jag kanske får dras med den längre...
Gilla

fisalotta

Kvinna ·

12 nov, 2014

Köpte tre stycken på Change. De hade nåt erbjudande, om man köpte 3 fick man den billigaste på köpet, och eftersom alla kostade mellan 500-600 så var det värt det :p Alla tre är balconetter. De är tunna, helt utan vaddering och är helt i spets. Med bygel. Blev kär i dem och de satt perfekt. En svart, vit och röd. Men jag provade massa olika. Var i provrummet ca en timma och provade massa och tjejen i butiken gav mej massa olika. Hon var väldigt trevlig, sjysst och duktig :) Dessutom var hon intresserad av att göra en bröstförstoring, så vi pratade lite om det samtidigt som jag provade :) Känns väldigt kul att ha en riktig bh istället för tortyren! :)

Vad trist! :( Hur kommer det sej att det inte har blivit något bröstveck? :/

Gilla

fisalotta

Kvinna ·

28 nov, 2014

Uppdatering: det har blivit två små hål i ena ärret i armhålan, och det kommer ut lite var. Men det är tur att det är öppet så varen kan komma ut, annars hade det väl blivit ännu värre. 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem