Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Cupidus

Cupidus

Kvinna ·

Operation 15/1, någon mer??

Bröstförstoring

Hej! Jag ska opereras på måndag, är det någon mer här som ska det? Är ni nervösa? Jag har FORTFARANDE inte bestämt storlek, hade valt 285cc demi, motiva bakom muskeln men är rädd för att det ska bli "för lite" så jag känner att jag lika gärna kunde hoppat operationen om ni fattar. Var på ännu en konsultation i förrigår, och då sa Magnus att vi kör 320cc istället, allt gick så fort så hann knappt känna efter. Nu är jag rädd för att det blir för stort, det är VIKTIGT för mig att det inte blir för stora, så man blir blondinen med brösten... Hur tänker ni? Ska man tänka på att det är bättre att det blir lite för litet än för stort, iom att ens egna bröst kanske blir lite större naturligt med åren, kommer inte bli tvärt om liksom. På vissa ser 300+ gigantiskt ut även med lite bröst som utgångslägen, men på vissa försviner det liksom, blir knäpp på alla beslut haha. Behöver hjälp...... :(:(

4

Sortera efter

CarGirl

CarGirl

Kvinna ·

Jag hade kört på 320! Man vänjer sig jättefort och man kan lätt "klä ner brösten". Jag har tidigare bara använt super push-up till mina små B-kupor. Nu när jag börjat prova lite olika bh:ar inser jag att mina gamla små B i en super push-up såg större ut än vad mina nya D-kupor gör i t.ex en balconett. Vill jag bli "tuttig" kommer jag behöva ha en push-up. Dock ser de stora och fina ut utan bh! Så jag skulle rekommendera dig att välja de större eftersom du kommer vänja dig fort, ca 10% försvinner när man lägger bakom muskeln och jag upplever det lättare att klä "ner" brösten än att klä "upp" dem. Men det ska såklart kännas bra för dig! :)
Gilla
misslarsson

misslarsson

Kvinna ·

Åh känner samma! Ska också operera mig på måndag och velar fortfarande om storlek.. mailade kirurgen så vi ska gå igenom storlekar igen på måndag. Jag ångrar mig hela tiden om jag ska välja full eller demi och försöker komma fram till om jag hellre vill att dom blir "lite för små" eller "lite för stora" men tror nästan att för stora vore värre, vill att det ska synas skillnad men att jag fortfarande ska kunna "gömma" dom lite i kläder, vill verkligen inte att brösten är det enda man ser, vill inte att dom ska bli så stora att folk reagerar på dom med kläder så att säga. Det är verkligen så svårt, jag vill ju att det blir bra på en gång liksom, och vill ju varken ha för stora eller för små haha :) Men du väljer mellan 285 demi och 320 demi eller? Isåfall skulle jag tro att skillnaden inte är speciellt stor mellan de implantaten eftersom det fortfarande är samma projektion, dom blir nog bara något bredare så jag tror du kan gå på 320cc utan att tycka det blir för stort! :)
Gilla
Cupidus

Cupidus

Kvinna ·

Åhhh vad jag kan relatera i vad du skriver(!!!!) Shh väljer mellan 285/320 demi, är funderas om det ens blir ”skillnad” i 285, men 320 känns STORT, och det vill jag inte! Men vill ändå att jag får ett par bröst liksom... Vet inte ens hur jag ska komma fram till ett beslut, omöjligt att kolla på bilder då det visar Såå olika..
Gilla
terese08

terese08

Kvinna ·

Jag opererar mig på tisdag! Bestämde mig idag för att ta det rekommenderade inlägget. Haha, var helt frustrerad och visste verkligen inte hur jag skulle göra. Men har haft mycket kontakt med min kirurg som hjälpte mig med mitt beslut utan att det kändes som att han "bestämde."
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem