Fialott
Kvinna ·
Operation Bellakliniken 14/11
Hej! Är det någon som ska opererar sig på Bellakliniken den 14 nov?
Sortera efter

Annie
Kvinna ·
Hej! Jag har också OP på Bellakliniken 14/11! :)
Gilla

Fialott
Kvinna ·
Va kul! Vilken tid ska du vara där? Jag ska vara där kl 14.00. Jag ska göra ett Implantatsbyte. Jag har Allergan 615cc nu o ska byta till Motiva 925cc
Hur mycket ska du lägga in? För det är bröstförstoring du ska göra eller ska du göra något annat?
Gilla

Annie
Kvinna ·
Jag ska vara där vid 12.00 men är nog redan där vid 11 så att jag hinner prova implantaten en gång till... står & väljer mellan 625/775 eller 700/825. Första gången för mig! Då kanske vi ses där! Hoppas det går bra för oss båda! Är lite nervös för smärtan bara... hehe..
Gilla

EmilieL
Kvinna ·
Hur långt innan fick ni hem all information om operationen? :)
Gilla

Fialott
Kvinna ·
EmilieL, 3 veckor!
Annie, Johan sa till mig att man alltid ska ta den större, man brukar ångrar sig att de blev för små. Detta har hänt mig 2 ggr så denna gången blir nog stl bra.
Jag är framme strax efter 13.00 så det blir lagom. Jag åker med tåget dit, hur kommer du dit? Jag har ca 4 timmars resväg.
Förresten vilken bh storlek har du nu? Har du gjort ristestet hemma?
Gilla

Annie
Kvinna ·
Ja det har jag med hört... problemet är bara att när jag var på konsultationen så bestämde vi 625/775 & då var jag rädd att det skulle bli för stort.. nu har jag tänkt om & var ett tag rädd att det skulle bli för litet... så jag är kluven.. men ska testa igen när jag kommer dit den 14:e så får vi se!
Ja men hoppas du blir nöjd denna gången! Jag åker bil med min mamma ner! Vi har ungefär 2 timmar & 45 minuters resväg med bil!
Nu har jag 75C men eftersom brösten är något olikstora så fyller de olika bra.. undrar vad jag kommer få för BH-storlek sen... vad räknar du med? Nej jag har inte gjort ristestet. Vad är det & hur gör man? :)
Gilla

Fialott
Kvinna ·
Ingen aning vilken stl jag kommer få. Jag har nu 70D ibland 70E och då har jag 615cc. Tror det blir en perfekt stl med 925cc
Ristestet...jo fyll så många dl ris i en nylonstrumpa som du vill ha. 1 dl är 100cc. Så lägger du det i en nylonstrumpa o knyter, ganska löst så du kan få ut riset i hela strumpan. placera riset i en ovadderad bh eller sport-bh och platta till och fyll runt hela bröstet och ta på dig ett tajt linne och då ser du på ungefär. Börjar bli lite nervös nu.....
Berätta gärna hur det gick med ristestet om du nu provar
Gilla

Annie
Kvinna ·
Har provat ristestet nu.. Båda storlekarna kändes ganska lika faktiskt. Det enda som jag tyckte var märkbar skillnad var i profil.. då gillade jag den större storleken mer.. men tänker ändå att jag provar & bestämmer helt på op-dagen! Tack för tipset om ristestet förresten! Så skönt att kunna testa!
Gilla

Fialott
Kvinna ·
Lycka till nu på måndag, vi ses säkert!
Kram
Gilla

Annie
Kvinna ·
Detsamma & tack så mycket! Det gör vi alldeles säkert! Vet du om man får egna rum eller delar?
Gilla

Fialott
Kvinna ·
Jag tror att man få dela, det har andra gjort som har opererat sig där
Gilla

EmilieL
Kvinna ·
Ni som opererats på bellakliniken, hur lång tid tog det från att ni kom till kliniken till ni låg på operationbordet?:)
Gilla

Fialott
Kvinna ·
Ca 3 timmar, jag fick sitta i väntrummet 45 min innan de tog emot mig efter utsatt tid. När ska du operera dig och vilken stl har du valt?
Gilla

Oscarssonm
Kvinna ·
Jag fick vänta ifrån 12 (tiden jag skulle va på kliniken) till kl 19 då jag opererades....vet inte varför men riktigt jäkla drygt var det och hungrig var jag eftersom jag fastat sen dagen innan haha:) tror Johan nästan alltid är sen..
Gilla

Fialott
Kvinna ·
Kom du in kl 19.00??? Oj vad länge....har du sett dina bröst än, nöjd? Vilken stl fick du i läknings bh:n? Kommer du ha bröstband?
Gilla

Anonym användare
Hej jag hade tid kl 10 på förmiddagen (8/11) och fick komma in direkt på rummet & duscha och sen kom Johan och mätte upp allting å pratade lite om allt och sen va det typ direkt in på operation efter ja fått lugnande osv. Så ja hade kanske tur ;)
Gilla