Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Missan81

Missan81

Kvinna ·

Operation bröstförstoring 15/12

Bröstförstoring

jag ska göra en bröstförstoring i december och undrar om ni som redan gjort operation om man kan få lite tips på vad man ska tänka på innan o efter op eller om ngn av er varit eller känner ngn som varit på plastikhuset i Linköping

4

Sortera efter

Pelin96

Pelin96

Kvinna ·

Hej! Jag kan börja med o säga att jag inte har varit i Linköping :-) Men som tips innan op är att du bäddar rent, ställer ner saker som du använder dagligen då det kan vara lite jobbigt o sträcka på sig i början (iaf tyckte jag det). Köp hem nyponsoppa, blåbärssoppa, varma koppen eller vad som helst som går att dricka o som ger lite energi. Jag hade ingen matlust alls för mådde ganska illa så ville inte tugga mat (också individuellt). Jag fick brev från kliniken med smärtstillande man skulle köpa hem och saker o tänka på innan operation (att man ska ta med mjuka och lätta kläder till dagen efter osv). Efter op så är smärtan individuell men de flesta har ont de första 5 dagarna o då är de skönt att bara sova o kolla serier. Det är viktigt o röra på överkroppen även om de kanske är obehagligt, men små promenader hjälper läkningen och om du stretchar får du inte lika ont i armarna :) Undrar du något är det bara att fråga
Gilla
Missan81

Missan81

Kvinna ·

Tack:) Jag är lite nervös för jag har aldrig varit sövd men det ska ju inte vara någon fara. Man är ju i goda händer. Många tankar snurrar ju så klart men har försökt läst på så mycket det går. Tacksam för tipsen.
Gilla
Pelin96

Pelin96

Kvinna ·

Nej det är ingen fara :) jag hade bara blivit sövd en gång när ja var jätteliten men var inte nervös :) dem är jätteduktiga o man får lugnande innan så man blir bara groggy innan man sövs så man tänker ej på det
Gilla
Himmelhav

Himmelhav

Kvinna ·

Hur har det gått? Jag har gjort i Linköping men på Akademikliniken hos Gunnar kratz. La in 200 cc, hade också urammade A-kupor som visserligen satt högt och fint men som var tomma små påsar! Är jättenöjd med resultatet såhär ett år senare!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem