Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter
Lovina
Kvinna ·
25 okt, 2023
Lovina
Kvinna ·
25 okt, 2023
Håller med er om att det är svårt vad/hur man ska säga något till barnen. Mina tjejer är 7 och 10 och särskilt 10-åringen är väldigt medveten och sa för inte så längesedan ”ingen i vår familj ska göra nån plastic surgery i alla fall, eller hur mamma?” Och senast igår ”du är fin precis som du är mamma” apropå ingenting. Så det känns supersvårt det här med vad man ska / inte ska säga. Jag kommer försöka mörka det, men blir nog inte så lätt då äldsta dottern sagt ”du är helt flat mamma” ?
Therese_S
Kvinna ·
25 okt, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
25 okt, 2023
Lovina
Kvinna ·
25 okt, 2023
Ja hon är väldigt rolig ?
Ja funderade även på att säga att jag börjar med p-piller och därför har brösten växt.. men hon är alldeles för smart så det lär inte funka haha.
Håller tummarna för att vi kommer undan på ett snyggt sätt.
Jaasmine91
Kvinna ·
05 nov, 2023
Lovina
Kvinna ·
05 nov, 2023
Hoppar in i tråden om det är okej! Har inte bokat op än men ska på konsultation (nummer 3) den 14/11 och ska då även boka tid för op som jag hoppas kommer bli i december! :)
Lovina
Kvinna ·
05 nov, 2023
Hoppar in i tråden om det är okej! Har inte bokat op än men ska på konsultation (nummer 3) den 14/11 och ska då även boka tid för op som jag hoppas kommer bli i december! :)
Jaasmine91
Kvinna ·
05 nov, 2023
Lovina
Kvinna ·
05 nov, 2023
Ja jag hoppas med det eller kanske till och med i november! Haha.
Va på konsultation i februari och skulle bokat tid då men så kom livet emellan och ekonomin klaffade inte men nu har jag äntligen fått ihop pengarna och är sååååå taggad på att få göra op! Önskar det va den 14/11 nu för jag vill bara kunna boka tiden så jag kan känna att det verkligen kommer hända!
Jaasmine91
Kvinna ·
05 nov, 2023
Va på konsultation i februari och skulle bokat tid då men så kom livet emellan och ekonomin klaffade inte men nu har jag äntligen fått ihop pengarna och är sååååå taggad på att få göra op! Önskar det va den 14/11 nu för jag vill bara kunna boka tiden så jag kan känna att det verkligen kommer hända!
Härligt att det äntligen klaffar! Jag har velat göra en operation sen jag var typ 16 (är 31 idag). I somras tog jag äntligen tag i att boka en konsultation och i december är det dags. Känns så overkligt ?
Lovina
Kvinna ·
05 nov, 2023
Va på konsultation i februari och skulle bokat tid då men så kom livet emellan och ekonomin klaffade inte men nu har jag äntligen fått ihop pengarna och är sååååå taggad på att få göra op! Önskar det va den 14/11 nu för jag vill bara kunna boka tiden så jag kan känna att det verkligen kommer hända!Härligt att det äntligen klaffar! Jag har velat göra en operation sen jag var typ 16 (är 31 idag). I somras tog jag äntligen tag i att boka en konsultation och i december är det dags. Känns så overkligt ?
Samma här! Önskat operation sedan jag va 16, blir 32 den 9/12. Men har alltid varit något som kommit i vägen men nu är det äntligen dags!
Och så kul att få följa flera personer som ska göra samma resa! :)
Therese_S
Kvinna ·
05 nov, 2023
Therese_S
Kvinna ·
05 nov, 2023
Lovina
Kvinna ·
05 nov, 2023
Håller med er! Så kul att kunna prata av sig med de som ska opereras samma månad :)
Nu har jag mejlat lite med Patrik då jag fick lite panik på storleken och full profil.. skrev att jag ville ha demi istället och då förslog han 335 eller 360, o då får de absolut bli 335. Men däremot skrev han såhär med ” Bröstbredden är inget problem utan det man skulle vilja se är bröstvårtornas placering i sidled. Ett bredare implantat kan se fint ut men om bröstvårtorna är centralt placerade innan ingreppet ser ett smalare implantat finare ut. Men vi dubbelkollar på operationsdagen.” Förstår ni vad han menar med det? Menar han att om mina bröstvårtor är centralt placerade så är det bättre med smalare implantat och därför blir det isåfall full profil för att kunna ha samma mängd cc?
Jaasmine91
Kvinna ·
06 nov, 2023
Jasmine - välkommen till gruppen ?
När jag bokade min konsultation på nordiska kliniken bokade jag även ett datum för operation, för att jag ville vara säker på att jag fick tid i mellandagarna. Så de gjorde en preliminär bokning på det redan i augusti och när jag va på konsultation i oktober bekräftade de datumet. Kanske kan du be dem du ska till att göra det med?
Jaasmine91
Kvinna ·
06 nov, 2023
Lovina
Kvinna ·
06 nov, 2023
TessiTess
Kvinna ·
06 nov, 2023
Lovina
Kvinna ·
06 nov, 2023
Ni som valt mellan Motiva ergonomix och round. Hur gick tankarna och varför rekommenderade kirurgen den ena över den andra? Jag står i valet och kvalet.
Kommer lägga framför. Inga barn. Men visst häng på brösten. Så först rekommenderade han Ergonomix för att få lite lyft/put. Men sade sedan per mail att väljer jag Demi så kan round fungera ändå om jag vill ha mer överpol och att det skulle bli ett "hållbarare resultat' (funderar på barn...samt tyngdlagen).