Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Dalkulla

Dalkulla

Kvinna ·

Operation i februari 2018?

Bröstförstoring

Jag har sedan jag varit liten velat ha bröst. Jag skrev t.o.m i dagboken bad gud om hjälp att göra de större, men lyssnade han? Nää ;) Sen har jag fått två underbara barn. Har en partner sedan 15 år tillbaka som är nöjd med hur jag ser ut säger han. Jag själv känner inom mig att jag inte är nöjd. Jag vill kunna känna och se att jag har bröst. Jag är obekväm för att klä av mig inför andra och önskar att jag också såg ut som vissa. Jag har blivit hel beroende av att titta på tuttar nu för att se vad som skulle passa på mig... Jag har varit på en konsultation och kände mig mer trygg och bestämd efter det. Jag vill opereras men det kostar för mycket just nu så det kommer att bli lite lån, men ska försöka spara ihop till en del. Sen ska det passa ihop med jobb och sjukskrivning. Men i feb har jag tänkt. Ska nog t.o.m boka in ett datum så känns det mer på riktigt. Någon mer som planerar att opereras i februari och vill följas åt? Jag har tänkt på nordiska kliniken och av Patrik Höijer.

11

Sortera efter

Oxytocin

Oxytocin

Kvinna ·

Hej! Vad roligt! Jag har tid bokad för bröstförstoring i februari. Ser att du har bokat tid, all lycka till. Men visst känns det såå långt bort? :D men kommer ju vara värt väntan. Har också velat ha tuttar sedan läänge och nu äntligen - snart iaf ;)
Gilla
Dalkulla

Dalkulla

Kvinna ·

När jag bokade tiden så kändes det långt, men snart är det jul och sen jan och sen feb. Så jag tror att det kommer att gå undan :) När i februari ska du opereras och vart? Jag ska opereras 19:e, dagen innan min födelsedag. Så en present till mig själv
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Hejsan! Jag ska också opereras i februari. Den 8:e bokade jag in en tid för måste spara lite först. Jag opererades i februari i år, men ska byta implantat för jag känner att jag velat ha större, annan profil bland annat. Jag kan ångra att jag inte valde det först men då visste jag inte så mkt och vågade inte. Även om jag har fina bröst nu, så längtar jag tills jag bytat för vill liksom bli "klar" med det. Jag önskar jag kunnat nöja mig, men jag har även fått lite muskelpåverkan, och iom bytet så går han in och skär av lite av mina muskeltrådar så det inte blir lika påtagligt. Sedan ska jag även ha samma storlek på mina implantat. Jag har nu 500 och 550, men även om mitt ena bröst var mindre så blev det synligt större av de 50cc. Inte med tröja och BH på, men naken. Det var lite om mig. :)
Gilla
Oxytocin

Oxytocin

Kvinna ·

Dalkulla; huhha!! Nu blev jag nästan lite nervös när du skrev så ;) jag tänker på det hela tiden så det känns som att tiden slöar sig fram. Jag ska op:as på proforma, den 5:e februari :D perfekt födelsedagspresent, tycker jag :D
Gilla
Oxytocin

Oxytocin

Kvinna ·

Heej Marie! :) Vad kul med nån mer :D hoppas det kommer flera :) vad synd att du inte blev helt nöjd första gången, men hoppas du blir det nu i februari så att du kan bli ”klar” som du skriver. Ja, man vill ju gärna känna sig lite bekväm naken oxå faktiskt. Hur kände du med storleken inför första op? Jag är lite nojig över min storlek, att det ska bli för litet, tog i litegrann för jag gillar stora bröst o det såg ändå ut som att jag kunde bära upp det. Vilken tur att det finns så duktiga kirurger!
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Oxytocin skrev:

Heej Marie! :)
Vad kul med nån mer :D hoppas det kommer flera :) vad synd att du inte blev helt nöjd första gången, men hoppas du blir det nu i februari så att du kan bli ”klar” som du skriver. Ja, man vill ju gärna känna sig lite bekväm naken oxå faktiskt. Hur kände du med storleken inför första op? Jag är lite nojig över min storlek, att det ska bli för litet, tog i litegrann för jag gillar stora bröst o det såg ändå ut som att jag kunde bära upp det. Vilken tur att det finns så duktiga kirurger!

Hej Oxytocin! Jag är i det stora hela nöjd över mina bröst idag och hade nog egentligen kunnat nöja mig, men jag fick ett bättre pris om jag ville byta implantat. Jag är som du, och tycker om stora bröst men hade inget att jämföra med förra året. Fast jag läste på så var jag lite feg. Nu i efterhand så ångrar jag att jag var blygsam. Är 173 cm och väger 71 kg, och känner att de jag har nu känns fina men vill ha snäppet större. 725cc känns inte lönt så därav 825cc för att få känslan av större. Jag är nog mer rädd att det kanske inte blir bra andra gången och jag skulle nöjt mig vid första? Men ser fram emot det och hoppas jag blir klar och nöjd i februari. Har ny konsultation inbokad i januari då jag ska prova 725 och 825. =) Eller så gott det går, man lägger på den mängd som saknas då jag redan har implantat. SÅ kan inte prova med ristestet hemma tyvärr. Du gör rätt som lägger på lite för kroppen sväljer en del när svullnaden går ner. Jämför jag mina 7 veckors och 8 månaders bilder (i galleriet) ser man stor skillnad. Jag fick skidbacken, men vill ha mer överpol, så ändrar profil till UHP och sedan tar jag inte ergonomix denna gången, då de är lite för mjuka och naturliga. =)
Gilla
Dalkulla

Dalkulla

Kvinna ·

Marie skrev:

Hejsan! Jag ska också opereras i februari. Den 8:e bokade jag in en tid för måste spara lite först. Jag opererades i februari i år, men ska byta implantat för jag känner att jag velat ha större, annan profil bland annat. Jag kan ångra att jag inte valde det först men då visste jag inte så mkt och vågade inte.

Även om jag har fina bröst nu, så längtar jag tills jag bytat för vill liksom bli "klar" med det. Jag önskar jag kunnat nöja mig, men jag har även fått lite muskelpåverkan, och iom bytet så går han in och skär av lite av mina muskeltrådar så det inte blir lika påtagligt. Sedan ska jag även ha samma storlek på mina implantat. Jag har nu 500 och 550, men även om mitt ena bröst var mindre så blev det synligt större av de 50cc. Inte med tröja och BH på, men naken.

Det var lite om mig. :)

Välkommen Marie! Kul att fler hittar hit. Jag tycker att min tänkta stl skulle bli stort på mig, men det låter lite om man jämför med 825 ;) Muskelpåverkan har jag ärligt talat inte läst på om, kanske bäst att göra det :)
Gilla
Dalkulla

Dalkulla

Kvinna ·

Oxytocin och Marie: Ok då får ni två vägleda och informera mig eftersom ni opereras före mig :) Ni är fit for fight när jag ska opereras istället.. Haha
Gilla
Marie

Marie

Kvinna ·

Allt är ju vad man vill ha. Mina 500 och 550 sitter jättebra på mig så hade kunnat klara mig fint på det, men jag vill gärna ha lite större bröst. Tror inte 825 är superstort egentligen. Min hud hade kunnat ta mer. Jag lyfte med implantat och huden är mjuk, så kan ju fylla upp lite till. hade jag inte redan lagt in och jag vetat det jag vet idag så hade jag lagt in 625 eller 725 från början. Men jag var lite för blygsam och vågade inte. Muskelpåverkan drabbas alla av mer eller mindre. Du kommer inte undan det om du sätter bakom. Muskeln kramar om implantatet när du använder den. Men soms agg, det är helt individuellt. Somliga störs mer och somliga mindre. Tycker egentligen det är en liten nackdel jämfört med de stora fördelarna. =). Men jag har lite mer på mitt högra bröst och han ska försöka fixa det lite mer iom bytet.
Gilla
pprinsessan

pprinsessan

Kvinna ·

Jag opereras hos Patrik på NK 7/2! Roligt att fler har op inbokad i februari :D
Gilla
Kajj

Kajj

Kvinna ·

Jag tror du följer tråd som va 2017 februari! Du kan starta en ny tråd 2019 februari : D lycka till
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem