Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sommardrömm89 profilbild

Sommardrömm89

Kvinna ·

30 dec, 2024

Operation januari 2025

Bröstförstoring

Någon mer som opererar sig nu i januari?

32

Sortera efter

Texas100

Kvinna ·

15 jan, 2025

Jag är inte så rädd över narkosen. Har varit sövd en gång tidigare och det gick jättebra. Jag är mer orolig för återhämtningen och komplikationer… Men jag ska ju göra stor buk & brösten samtidigt… Så det är ju en större operation. Ni som redan opererats, var ni nöjda med kliniken och Patrik generellt?
Gilla

Romina91

Kvinna ·

15 jan, 2025

Ska ta bort mina implantat efter 7år. Har blivit sjuk av dem läs om BII . Plus att dem känns en främmande föremål . Om jag visste vad jag själv utsatte mig för . Visst det är lätt att operera in men att ut medföljer en större operation då man måste även ta bort kapslar som bildas runt om implantat. Snälla läs mycket innan ni tar ett beslut det gjorde jag inte och kirurg berättar inte allt man kan drabbas av en typ av lymfom cancer en jätte ovanligt cancer. Gå med i grupp på Facebook breast implant IIIlnesd nordic.
Gilla

Seasalt

Kvinna ·

22 jan, 2025

Texas100: Jag gjorde ett bröstlyft (+vårtgårdsförminskning) hos Patrik den 14 januari och är hittills väldigt nöjd! Har inte fått sätt mina bröst än, men vad gäller själva operationen så var både Patrik och kliniken väldigt proffsiga och hjälpsamma! Alla var supertrevliga och tvekade inte på att svara på mina frågor eller bekymmer!
Gilla

Texas100

Kvinna ·

22 jan, 2025

Seasalt skrev:

Texas100: Jag gjorde ett bröstlyft (+vårtgårdsförminskning) hos Patrik den 14 januari och är hittills väldigt nöjd! Har inte fått sätt mina bröst än, men vad gäller själva operationen så var både Patrik och kliniken väldigt proffsiga och hjälpsamma! Alla var supertrevliga och tvekade inte på att svara på mina frågor eller bekymmer!

Vad skönt att du har bra erfarenhet! Jag mailade Patrik frågor igår men har inte fått svar än… har du ont?
Gilla

Seasalt

Kvinna ·

22 jan, 2025

Texas100: Nej knappt alls, har haft en väldigt bra upplevelse! Man blir ju väldigt skrämd av allt man läser här ibland - och jag hade därför förberett mig på att ha väldigt ont och vara sängliggandes länge. Men är tacksam för att jag har klarat mig väldigt bra! Mina bröst har absolut varit ömma, men annars är det bara i rygg och axlar jag har haft ont. Man ligger ju i så ovana positioner i början - framförallt om man, som jag, är van att sova på sidan. Känns som att mina axlar nästan är uppe vid öronen haha! Men utöver det (och att jag är sjukt svullen i hela kroppen) så har jag inte märkt av något alls! Har tagit det lugnt för att jag är rädd för överansträngning, men hade egentligen annars kunnat gå tillbaka till skolan redan dagen efter!
Gilla

Stampe1990

Kvinna ·

27 jan, 2025

Hej allihop! Hur går det för er andra? Tre veckor sen min operation på torsdag och det kliar i en att få röra sig. Jag brukar träna 4-5 gånger i veckan... Märker inte av brösten mer än att jag kommer på mig själv att jag ju inte ska luta mig fram eller bära tungt typ. Jobbigt att sova på rygg också. Hur länge måste man göra det? Jag upptäckte idag att tejpen börjat lossna lite på ena sidan som jag fick på återbesöket. När jag bytte insåg jag att en tråd hänger ut så kommer behöva ringa kliniken. Hoppas på att man kan klippa den själv om allt annat ser bra ut så jag ska slippa åka hela vägen till Mölndal för att ordna detta... Någon mer som fått så?
Gilla

Texas100

Kvinna ·

28 jan, 2025

Jag opererade mig igår (”Mommy Makeover”) och har precis kommit hem. Låt mig säga att brösten är det minsta problemet. Men magen- OMG! Men bara fokus på att vila och återhämta sig!
Gilla

Sommardrömm89

Kvinna ·

09 feb, 2025

Stampe1990 skrev:

Hej allihop! Hur går det för er andra? Tre veckor sen min operation på torsdag och det kliar i en att få röra sig. Jag brukar träna 4-5 gånger i veckan... Märker inte av brösten mer än att jag kommer på mig själv att jag ju inte ska luta mig fram eller bära tungt typ. Jobbigt att sova på rygg också. Hur länge måste man göra det?
Jag upptäckte idag att tejpen börjat lossna lite på ena sidan som jag fick på återbesöket. När jag bytte insåg jag att en tråd hänger ut så kommer behöva ringa kliniken. Hoppas på att man kan klippa den själv om allt annat ser bra ut så jag ska slippa åka hela vägen till Mölndal för att ordna detta... Någon mer som fått så?

Jag har äntligen börjat känna mig lite mer som mig själv igen. Jobbade veckan som var men fick ta några dagars extra sjukskrivning innan jag kunde gå tillbaka pg brösten kändes som två betong bollar så fort jag rörde mig pg muskelspänningar. Nu är det inte alls på samma sätt även om jag kan känns muskeln spänna sig ibland runt inplantatet. De har droppat fint och gjorde de rätt snabbt faktiskt när svullnaden väl började lägga sig. Ärren läker också fint. Så det känns bra, längtat bara tills jag kan sova bättre... Har haft en super bra kudde som jag fick av sambon i julklapp som varit mina nätters räddning dock är den lite för hög nu känner jag och sova utan blir för lågt så har svårt att hitta rn bra ställning vaknar också ofta av att brösten är alldeles hårda och spännda... vad sa din klinik om tråden?
Gilla

Texas100

Kvinna ·

10 feb, 2025

Hej Allesammans! Hur går det för er?
Gilla

corinnne

Kvinna ·

10 feb, 2025

Halloj! Det går bra här, 2,5 veckor efter op. Jag känner mig typ som vanligt nu men får typ lite spänningar och ömhet i bröstmusklerna om jag använt armarna för mycket. Svårt att ta det lugnt alla dagar med barn och hushållssysslor! Jag var på återbesök förra veckan, då var mitt ena bröst fortfarande för högt typ för att kunna mäta ut och få nya BHn. Så jag fick order att massera och stretcha och jag tror att det hjälp lite? Ska dit igen imorgon och hoppas det blivit tillräckligt bra. Jag har ett större implantat där pga olika mkt egen vävnad så det är väl därför det droppar långsammare och pga att jag är högerhänt sa hon. Jag är såå trött på att sova på rygg! Skulle hålla ut en vecka till sa hon på återbesöket för en vecka sen så inatt testade jag att hitta en skön position på sidan men det är ganska svårt. Men ååh så skönt att inte ligga på rygg haha. Ser också fram emot att se mer av slutresultatet! Svårt att ha tålamod. Ärren såg iaf fina ut. Först trodde sköterskan på återbesöket att en tråd från de inre stygnen stack ut, precis som du beskriver Stampe1990, men det visade sig bara vara en liten sårskorpa. Hur har du det och ni andra?:)
Gilla

Stampe1990

Kvinna ·

11 feb, 2025

Jag fick välja på att komma till kliniken för hjälp eller att själv klippa tråden med steriliserad sax och skölja med klorhexidin. Maken gjorde "ingreppet" och har inte sett eller märkt något mer sen dess. Jag börjar känna mig allt mer som mig själv igen. Tränar ben och längtar tills jag kan köra löpning samt explosiv träning igen men dit är det ju ett tag. Har ibland besvär med klåda över hela bröstet och huden runt omkring som jag tror beror på att man haft bh på sig dygnet runt. Har blivit bättre sen jag kom förbi 4 veckor efter operationen och kan sova utan BH. Känns nästan surrealistiskt vad snabbt man återhämtar sig!
Gilla

Sommardrömm89

Kvinna ·

20 feb, 2025

För varje dag som går så känns det bättre och bättre :) hade lite smärta i stygnen tidigare i veckan men det har börjat släppa nu. Allt läker fint och de har droppat fint också. Jag har också upplevt det där med klåda samt att jag flagnar lite så tror att det kliar pg bh men också att huden spänns ut å byts ut.. har tagit en lätt ansiktsskurbb över brösten i duschen samt smörjt ofta med olja vilket faktiskt hjälp ? får du sova utan bh nu stampe 1990?? Jag ska ha min bh dygnet runt i 6 mån... Men brukar lufta lite på kvällarna. Tur nog så är ändå denna bh relativt bekväm i jämfört med läknings bhn.. Jag längtar också till man kan sova på sida utan att oroa sig eller ha ont.. har ont i brösten på morgon av att sova på rygg bara.. men bullade upp sängen fram tills nu med filtar jag rullade två korvar under madrassen på varsin sida om mig samt ett täcke vikt under kudde för höjd.. vilket hjälpt så man kan sova lite på sida men fort få stöd...
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem