Lotus123
Kvinna ·
09 jun, 2023
Operation Juli 2023
BröstförstoringHej Någon mer som ska operera sig i Juli? Jag har tid i början på månaden och börjar bli smått nervös. Ska byta ut mina 350cc till 500/550cc, lite osäker på storleken.
Sortera efter
Lotus123
Kvinna ·
29 jun, 2023
mimmisnyastil
Kvinna ·
29 jun, 2023
Hej
Hur har det gått för dig?
Hoppas allt gått braHej! Nu är jag äntligen hemma igen och har fått sova efter nästan tre dygn utan sömn. Är jättesvullen, men smärtan har gått över förväntan bra. Jag var pigg direkt på uppvaket och har kunnat vara uppe och röra på mig mycket. Calle kom in efter operationen och sa att både jag och mamma var lättblödda, men det var ingen fara och dessutom mindre risk för blodpropp. Jag har så himla stora blåmärken under brösten, visade det för smågrabbarna när jag kom hem och femåringen började gråta ?? Klarar mig bra på Alvedon och brösten är redan så fina trots svullnaden. Det här kommer bli toppen. Lite orolig att jag valde för små (500cc hp landade jag i), men tänker att jag ju kan fylla lite mer när de ska bytas i framtiden och på så vis kanske kan undvika ett lyft då, så det här ska allt bli bra! ?
Vad skönt att allt gått bra och att smärtan är hanterbar?
Haha stackarn, trodde mamma gjort sig illa?
Du ser ut att ha fått ett jättefint resultat, var det du eller Calle som valde mindre implantat? Nu är jag orolig över 550cc om det blir förstort. Får man fråga vilken kup strl du hade innan operation?
Fråga du om en extra läkningsbh??
soffans
Kvinna ·
29 jun, 2023
Hej hörni!
Jag har min operation inbokad 6 juli hos Nordiska kliniken. Ska lägga in 380 cc (demi), börjar bli lite nervös jag med men försöker peppa mig med att kolla på underkläder och bilder på andras resultat!
Har ni köpt eller förberett er på något sätt nu inför operationen? Det enda jag har gjort är att köpa ett par större mer täckande trosor att ha på mig på operationsbordet ?
Lotus123
Kvinna ·
02 jul, 2023
Hej
Hoppas allt gått braHej! Nu är jag äntligen hemma igen och har fått sova efter nästan tre dygn utan sömn. Är jättesvullen, men smärtan har gått över förväntan bra. Jag var pigg direkt på uppvaket och har kunnat vara uppe och röra på mig mycket. Calle kom in efter operationen och sa att både jag och mamma var lättblödda, men det var ingen fara och dessutom mindre risk för blodpropp. Jag har så himla stora blåmärken under brösten, visade det för smågrabbarna när jag kom hem och femåringen började gråta ?? Klarar mig bra på Alvedon och brösten är redan så fina trots svullnaden. Det här kommer bli toppen. Lite orolig att jag valde för små (500cc hp landade jag i), men tänker att jag ju kan fylla lite mer när de ska bytas i framtiden och på så vis kanske kan undvika ett lyft då, så det här ska allt bli bra! ?
Du ser ut att ha fått ett jättefint resultat, var det du eller Calle som valde mindre implantat? Nu är jag orolig över 550cc om det blir förstort. Får man fråga vilken kup strl du hade innan operation?
Fråga du om en extra läkningsbh??
Tack, snälla! Calle var väldigt snabb på konsultationen och sa inte så mycket. Jag testade 500-protesen och tyckte det såg så himla stort ut uppifrån, så jag stannade bara där utan att testa mer ? Såhär i efterhand hade jag kanske velat testa 550 också, men jag kan ju inte döma slutresultatet än.
Jag hade knappt 85B innan, ingen aning vad det blir efter.
Jag glömde helt bort det där med extra bh, så beställde en svart på nätet imorse istället ?
KJ123
Kvinna ·
02 jul, 2023
Lotus123
Kvinna ·
02 jul, 2023
Hej!
Jag ska operera mig imorgon!
Är supernervös då detta är första gången, ska göra 375ccc och är rädd att det är för stort.
Också livrädd för smärtan efteråt
KJ123
Kvinna ·
03 jul, 2023
Lotus123
Kvinna ·
03 jul, 2023
mimmisnyastil
Kvinna ·
03 jul, 2023
Hej
Fråga du om en extra läkningsbh??Tack, snälla! Calle var väldigt snabb på konsultationen och sa inte så mycket. Jag testade 500-protesen och tyckte det såg så himla stort ut uppifrån, så jag stannade bara där utan att testa mer ? Såhär i efterhand hade jag kanske velat testa 550 också, men jag kan ju inte döma slutresultatet än.
Jag hade knappt 85B innan, ingen aning vad det blir efter.
Jag glömde helt bort det där med extra bh, så beställde en svart på nätet imorse istället ?
Hur gjorde du vid provning, tänkte för man byter ju om till morgonrock innan konsultation?
Man kunde inte köpa en extra på kliniken men de var bara att beställa via nätet så ska göra det sen när jag vet vilken storlek.
Mammografin gick bra och visade inget så nu behöver jag inte oroa mig över det.
Imorron åker vi till Stockholm och bor på hotell och på tisdag morgon är det dags?
Hur går det för dig?
Lotus123
Kvinna ·
04 jul, 2023
KJ123
Kvinna ·
04 jul, 2023
Lotus123
Kvinna ·
04 jul, 2023
KJ123
Kvinna ·
04 jul, 2023
Nu är jag klar, känner mig lite groggy och spänner lite över brösten men smärtan går bra. Jag har ju inte behövt fixa ny ficka utan bara bytt implantat så han trodde jag skulle klara mig på alvedon.
Känner inget illamående än så länge så hoppas jag slipper.
Tryck över bröstet kan nog vara 1-2v men minskas för varje dag.
Skönt att det är över iaf, fick plats med 550cc och det ser inte alls stort ut så hoppas det blir bra?
Lotus123
Kvinna ·
04 jul, 2023
mimmisnyastil
Kvinna ·
04 jul, 2023
KJ123
Kvinna ·
04 jul, 2023
Vad roligt att ni ska göra det tillsammans, då har ni varandra.
Läkbh finns på kliniken.
Förra gången fick man med en bh (du får på dig den efter operation) så då hade jag endast en, nu kosta den 350kr men det ingår nog i priset för alla får en läkningsbh. Men ska fråga när jag ska ringa om min OP tid 1v innan och höra om jag kan köpa till en extra. Då kan man ta en svart och en vit. Det är ju ändå det man kommer leva i nu i sommar då det kommer bli väldigt varmt?Hur är det med sår i värmen? Man tänker ju att det inte känns så bra iom infektionsrisk. Men samtidigt hade dom väl inte opererat under sommaren.
Ja, men gud vad smart att ha både en svart och en vit, det vill jag ha! Gjorde en snabbgoogling på läkbh och det finns ju massor att köpa på nätet också, både exakt den som finns på kliniken och andra märken. Jag tänkte nog använda det ganska länge oavsett vad kliniken rekommenderar, så kan vara skönt att ha några olika ?
Jo, det är väl alltid större infektionsrisk under sommaren, desto större anledning att stanna inomhus med AC:n på, känner jag ? Men det ska nog gå bra. Jag har köpt klorhexidin att badda såren med när tejpen ska bytas iallafall och sen blir det ju tvättat automatiskt i duschen när man väl får duscha.
Vet du hur rekommendationerna kring just dusch är? Läser att vissa kliniker tillåter dusch efter ett par dagar och andra förbjuder det strikt i flera veckor. När jag opererat mig tidigare av andra orsaker har jag fått ett vattentätt plåster på såren som jag inte fick öppna på minst en vecka, därinne var det helt sterilt och man fick inte släppa in bakterier, men eftersom att det var vattentätt fick man duscha som vanligt. Nu verkar det som att man inte får såna plåster, utan vaknar efter operationen med bara tejp på? Eller har jag missuppfattat? ?
KJ123
Kvinna ·
04 jul, 2023
Härligt att höra att det har gått bra för er, men jobbigt med illamåendet såklart!
Här spänner och trycker det fortfarande efter en vecka, men det är stor skillnad från första dagarna. Idag satt jag upp och åt frukost utan att känna nånting och promenaden kändes mycket lättare än tidigare, så håll bara ut, det blir bättre för varje dag! ?
Däremot kliar det och sticks inne i brösten ibland, men det är väl skadade nerver som inte hittat sitt nya läge bara ?
Lotus123
Kvinna ·
05 jul, 2023
KJ123
Kvinna ·
06 jul, 2023
Hur är smärtan för dig idag?
Dagen efter operation idag har jag mycket ondare, känns som det skär/bränner i såren.
Försökte med bara Alvedon idag men nu fick jag ta en citadon.
mimmisnyastil
Kvinna ·
13 jul, 2023
Hej! Nu är jag äntligen hemma igen och har fått sova efter nästan tre dygn utan sömn. Är jättesvullen, men smärtan har gått över förväntan bra. Jag var pigg direkt på uppvaket och har kunnat vara uppe och röra på mig mycket. Calle kom in efter operationen och sa att både jag och mamma var lättblödda, men det var ingen fara och dessutom mindre risk för blodpropp. Jag har så himla stora blåmärken under brösten, visade det för smågrabbarna när jag kom hem och femåringen började gråta ?? Klarar mig bra på Alvedon och brösten är redan så fina trots svullnaden. Det här kommer bli toppen. Lite orolig att jag valde för små (500cc hp landade jag i), men tänker att jag ju kan fylla lite mer när de ska bytas i framtiden och på så vis kanske kan undvika ett lyft då, så det här ska allt bli bra! ?