Boobies23
Kvinna ·
30 sep, 2023
Operation oktober 2023
BröstförstoringHej, Har följt tidigare trådar där fokus varit operationsmånaden. Nu är "min" månad här så tänker att jag också startar en tråd. ? När har ni era planerade datum? Hur känns det?
Sortera efter
blueglue
Kvinna ·
17 okt, 2023
blueglue
Kvinna ·
17 okt, 2023
Jag opererades den 5:e så är ju på dag tio nu, och måste säga att jag fortfarande är väldigt påverkad. Tog samtliga mediciner fram till sjätte dagen (celebra, Oxynorm, oxycodone, och Alvedon), då de tog slut, och tyckte väl att jag mådde helt ok på bara Alvedon dagtid, men nätterna! My god. Vaknade varje timme av smärtan. Var på återbesök i fredags och fick då mer celebra och Oxynorm utskrivet för nätterna.
Man googlar och googlar för att få veta om det är ”normalt” men blir inte riktigt klok på det ?
Funderar om det kan bero på att jag varit ”igång” ganska mycket, jobbade hemifrån redan dagen efter op, och veckan efter var jag inne på kontoret tre dagar. Går ju bara långsamt och undviker lyft osv, men ändå, kanske borde man vilt hemma ?
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut ?
Jag opererades igår och kan inte fatta hur du klarat av att jobba. Jag har sånt tryck och spänningar, känns som den värsta träningsvärken man kan tänka sig ungefär. Men kan du ta någon vecka nu istället och var hemma och chilla?
Giwjak
Kvinna ·
17 okt, 2023
Jag opererades den 5:e så är ju på dag tio nu, och måste säga att jag fortfarande är väldigt påverkad. Tog samtliga mediciner fram till sjätte dagen (celebra, Oxynorm, oxycodone, och Alvedon), då de tog slut, och tyckte väl att jag mådde helt ok på bara Alvedon dagtid, men nätterna! My god. Vaknade varje timme av smärtan. Var på återbesök i fredags och fick då mer celebra och Oxynorm utskrivet för nätterna.
Man googlar och googlar för att få veta om det är ”normalt” men blir inte riktigt klok på det ?
Funderar om det kan bero på att jag varit ”igång” ganska mycket, jobbade hemifrån redan dagen efter op, och veckan efter var jag inne på kontoret tre dagar. Går ju bara långsamt och undviker lyft osv, men ändå, kanske borde man vilt hemma ?
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut ?Jag opererades igår och kan inte fatta hur du klarat av att jobba. Jag har sånt tryck och spänningar, känns som den värsta träningsvärken man kan tänka sig ungefär. Men kan du ta någon vecka nu istället och var hemma och chilla?
Oj läste nu vad jag skrev igen imorse haha, inte meningen att verka kort ❤️❤️❤️ hoppas du mår bättre nu. Hade ont och var hög på morfin imorse. Känns bättre nu. Är iväg på fiket nedanför för en kopp kaffe ☕️
Softhor
Kvinna ·
17 okt, 2023
Boobies23
Kvinna ·
17 okt, 2023
En liten fundering bara, ni som har barn.. vad har ni sagt till dom? Jag har en dotter som är 9, lite för liten för att berätta att det är en skönhetsoperation ? vill helst inte att hon funderar över sånna här saker. Har idagslähet bara sagt att jag ska opereras för att jag har ont i bröstet, men det känns ju inte helt rätt ? kommer ju vara en rätt lång återhämtningstid och jag är ensam på heltid så svårt att mörka.
Boobies23
Kvinna ·
17 okt, 2023
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut ?Jag opererades igår och kan inte fatta hur du klarat av att jobba. Jag har sånt tryck och spänningar, känns som den värsta träningsvärken man kan tänka sig ungefär. Men kan du ta någon vecka nu istället och var hemma och chilla?
Oj läste nu vad jag skrev igen imorse haha, inte meningen att verka kort ❤️❤️❤️ hoppas du mår bättre nu. Hade ont och var hög på morfin imorse. Känns bättre nu. Är iväg på fiket nedanför för en kopp kaffe ☕️
Haha.. verkligen ingen fara ? tack för omtanken, försöker ta det så lugnt jag kan och är hemma idag tex, imorgon måste jag dock göra jobb.. alltså jag mår bra, det är mest nattetid som jag har sån jäkla smärta?? Men kanske har att göra med att man ligger så still på rygg också..?? 12 dagar sedan operation idag. ”Hugger” också i brösten, och bröstvårtorna gör jätteont? Samt att de känns domnade, är det fler som känner samma..?
Så skönt att operationen är över för din del nu, ta det nu bara lugnt och vila så mycket det går! Låter som att du redan mår bättre, så skönt ?
Sinnes78
Kvinna ·
18 okt, 2023
Loppan80
Kvinna ·
18 okt, 2023
Kul att höra om er status efter operation! Jag opererades igår och skulle kunna gjort enklare jobb idag vid datorn om det krävs (som tur är gör det inte det :)) sover alltid på mage eller sida vanligtvis men hade en Borg av kuddar runt mig, två kuddar under axlar och huvud så det blev förhöjt och en kudde i knävecket och sov faktiskt riktigt bra!
Men blir orolig, kollade sent igår (opererades igår på dagen) och tycker att ena bröstet ser avsevärt större ut. Jag tror att det skilde typ 10-15 ml innan mellan dem, dock var det här inget vi diskuterade på konsultationen utan jag utgick ifrån att de hade koll på det och parerar för sånt … eller har någon annan varit med om att det bara är ena bröstet som är mer svullet..? ?
blueglue
Kvinna ·
18 okt, 2023
Haha.. verkligen ingen fara ? tack för omtanken, försöker ta det så lugnt jag kan och är hemma idag tex, imorgon måste jag dock göra jobb.. alltså jag mår bra, det är mest nattetid som jag har sån jäkla smärta?? Men kanske har att göra med att man ligger så still på rygg också..?? 12 dagar sedan operation idag. ”Hugger” också i brösten, och bröstvårtorna gör jätteont? Samt att de känns domnade, är det fler som känner samma..?
Så skönt att operationen är över för din del nu, ta det nu bara lugnt och vila så mycket det går! Låter som att du redan mår bättre, så skönt ?
Softhor
Kvinna ·
18 okt, 2023
En liten fundering bara, ni som har barn.. vad har ni sagt till dom? Jag har en dotter som är 9, lite för liten för att berätta att det är en skönhetsoperation ? vill helst inte att hon funderar över sånna här saker. Har idagslähet bara sagt att jag ska opereras för att jag har ont i bröstet, men det känns ju inte helt rätt ? kommer ju vara en rätt lång återhämtningstid och jag är ensam på heltid så svårt att mörka.
Jag hade samma dilemma innan och jag sa inget alls att jag skulle iväg eftersom alla barn var i skola/förskola när jag var på operation och jag kom hem i vanlig tid typ som om jag hade varit på jobbet. Sen har jag bara sagt att "oj oj mamma har så ont i ryggen så ni får inte kasta er på mig". De har köpt detta med hull och hår.
Jag har inga problem att berätta för barnen men inte nu då de är för unga (enligt mig) för att förstå. Jag vill inte spä på allt med utseende i den åldern. De matas nog som det är.
Nerre95
Kvinna ·
20 okt, 2023
Loppan80
Kvinna ·
20 okt, 2023
Nu närmar det sig med stormsteg för min del. Den 25/10 är det dags… Liter nervositet smyger sig på. Men har som tur är en del på jobb just nu så hinner inte tänka allt för mycket. Hur mår ni andra som har opererat er? Hur länge höll den värsta smärtan för er?
Nerre95
Kvinna ·
20 okt, 2023
Loppan80
Kvinna ·
20 okt, 2023
Nerre95
Kvinna ·
20 okt, 2023
Det håller vi tummarna för att du får, men bättre att förbereda sig för det värsta. ?? Jag har ju framförplacering med så jag har ju inte skurit i några muskler vilket underlättar.
jocelyn1987
Kvinna ·
20 okt, 2023
Laluna
Kvinna ·
21 okt, 2023
blueglue
Kvinna ·
21 okt, 2023
Nu närmar det sig med stormsteg för min del. Den 25/10 är det dags… Liter nervositet smyger sig på. Men har som tur är en del på jobb just nu så hinner inte tänka allt för mycket. Hur mår ni andra som har opererat er? Hur länge höll den värsta smärtan för er?
blueglue
Kvinna ·
21 okt, 2023
Jag ska operera mig på måndag på proforma clinic och är skit nervös rent ut sagt ! Ska byta ut mina 25 år gamla geléhallon implantat 325cc som jag fick höra finns inte på marknaden ens längre, till mentor high 600cc. Tänker på narkosen smärtan efteråt storleken ....
Nerre95
Kvinna ·
21 okt, 2023
Det har inte varit någon värsta smärta det är mer som spänt och tryck och minskar hela tiden men lite grann hela tiden. I början var det ju jättemycket tryck och jättespänt men sedan har det avtagit mer och mer. Jag har fortfarande tryck och spänningar, la in 515 cc och opererades i måndags. Dom gångerna det gjort ont är när jag gjort någon rörelse som var lite ansträngande, typ resa mig upp eller sträcka mig efter något. Men min resa har hittills gått väldigt smidigt och jag är upp över öronen glad över hela processen.
Brukar läka så fort i alla andra sammanhang, efter mina två förlossningar var jag typ precis som vanligt och återställd och smidig i kroppen osv en timme efter att de kommit ut ?