Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Operation om två dagar, bilder på 325cc moderate plus någon?

Bröstförstoring

Opereras på tisdag, nervöst! Ska byta mina high profil mentor 425cc, förmodligen till 325cc moderate plus profil. Någon som har dessa inplantat och bild? Tack på förhand tjejer!

17

Sortera efter

Alfen

Alfen

Kvinna ·

Får ja lov o fråga varför du ska byta?
Gilla
LuMa0399

LuMa0399

Kvinna ·

Följer
Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Alfen, jag gjorde mina första operation 2008, fick då pip. Efter skandalen bytte jag precis som många andra. Nu har jag haft dessa mentor high profil i 3 år och dom har aldrig känns som jag, jag tycker dom är alldeles för höga i profilen och är jätte glad att jag tagit beslutet att byta.
Gilla
Alfen

Alfen

Kvinna ·

Åh nu känner ja att ja missat ngt, vad är PIP? O vadå skandal?? Ja förstår att du vill byta för de höga är VERKLIGEN höga berg! Hoppas du blir nöjd med dina nya tuttar :)))
Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Pip är ett märke på inplantat precis som mentor. Jag älskade mina pip, dom var 305cc och betydlkgt mycket lägre än de jag har nu efter bytet. Det visade sig att PIP implantaten var gjorda av industrisillikon och kunde vara farliga för de 4000 kvinnor i Sverige som fått dom inopererade, jag var en utav dom. Här har du en länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18227155.ab Därav bytte jag! Ville i samma veva gå upp en storlek men hade ingen vetenskap över att de skulle bli så mycket högre. Nu 3 år efter då jag hela tiden gått "dom hänger till sig" har jag valt att göra ett inplantatbyte till ett lägre inplantat. Jag är så glad över detta beslut, lite nervös över att någonting ska börja hänga då de blir mindre nu, men jag hoppas kroppen drar ihop sig. Jag är förväntansfull och glad! Tack :)
Gilla
Alfen

Alfen

Kvinna ·

Jaaa då förstår jag. Min brors flickvän hade de implantaten och bytte. Vet dock inte till vad, hon e väldigt hemlighetsfull av sig tyvärr. Va trist för dig men vet du va, du kommer få skitfina bröst nu o du kommer bli jättenöjd. Vänta du bara, d kommer gå så bra!!! Jag kommer tänka på dig o ja förväntar mig bildresultat :)
Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Åh, tack! Imorgon gäller det. Lovar att uppdatera med bilder :)
Gilla
Alfen

Alfen

Kvinna ·

Lycka till <3

Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Tack, <3 Nu är jag iklädd morgonrocken och väntar på kirurgen. Wiie!
Gilla
LuMa0399

LuMa0399

Kvinna ·

ettannatnamn skrev:
Tack, <3 Nu är jag iklädd morgonrocken och väntar på kirurgen. Wiie!
Ååååå hur har det gått!? Att du ens fixade göra ett inlägg när de va så nära!!!!! ;)
Gilla
Linnea81

Linnea81

Kvinna ·

ettannatnamn skrev:
Opereras på tisdag, nervöst! Ska byta mina high profil mentor 425cc, förmodligen till 325cc moderate plus profil. Någon som har dessa inplantat och bild? Tack på förhand tjejer!

Hej kanske lite sent men jag har 350cc moderat plus men jag opererade mig i torsdags. Har bild uppe på min profil men där är de ju svullna och ligger ganska högt upp, redan nu 4 dagar senare har de sjunkit ytterliggare, är jätte nöjd med resultaten än så länge. Hoppas det gick bra för dig!

Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Hej tjejer, mina nya tuttarna och jag är hemma! Sovit fantastiskt bra inatt, trots väckning klockan 02:00, 03:00, 09:00 och 10:00 för fylla på med morfin och annat. Gårdagen gick bra. Var på plats 07:45 och fick mitt rum direkt. När jag bytt om och fyllt i hälsodeklarationen tog det inte lång stund innan kirurgen kom. Vi gick gemensamt bort till hans rum och tittade på inplantat, jag fick hålla dom emot kroppen och vi diskuterade hur jag kände och vad jag ville uppnå. Jag lutade mer emot 325cc men Örjan förklarade för mig att fickan där mitt implantat ligger idag är lite för stor för 325cc vilket innebär att dom då kommer inlägget ligga och skvalpa runt. Vi kom överens om att han skulle prova båda implantaten och se vilken som var bäst. Örjan hade mitt fulla förtroende och han kändes väldigt professionell. Det tog inte så lång tid här heller innan jag var tillbaka på rummet och narkossjuksköterskan kom in och gav mig tabletter, sen var det dags för operation. På uppvaket vaknade jag med enorm smärta, jag frös så tänderna skakade emot varandra och jag minns bara att jag fick en massa smärtstillande genom armen. När jag blivit mer stabil blev jag inskjuten till rummet och kunde sova en stund. Jag hade fått så mycket smärtstillande att jag tappat en del av synen, jag såg väldigt suddigt vilket var otäckt och någonting som jag tidigare inte upplevt vid mina tidigare operationer. Det blev 350cc tillslut, och när jag väl fick titta på dom började jag gråta. Jag är så glad, så tacksam över att dom känns och ser mindre ut redan nu, trots en jätte svullnad känns det som att det är jag, och jag är så glad för att jag tagit det här beslutet efter tre år. Nu väntar läkningsprocessen och de gamla inläggen är ett minne blått och ligger i en påse i hallen (: Kram så länge!
Gilla
Linnea81

Linnea81

Kvinna ·

ettannatnamn skrev:
Hej tjejer, mina nya tuttarna och jag är hemma! Sovit fantastiskt bra inatt, trots väckning klockan 02:00, 03:00, 09:00 och 10:00 för fylla på med morfin och annat. Gårdagen gick bra. Var på plats 07:45 och fick mitt rum direkt. När jag bytt om och fyllt i hälsodeklarationen tog det inte lång stund innan kirurgen kom. Vi gick gemensamt bort till hans rum och tittade på inplantat, jag fick hålla dom emot kroppen och vi diskuterade hur jag kände och vad jag ville uppnå. Jag lutade mer emot 325cc men Örjan förklarade för mig att fickan där mitt implantat ligger idag är lite för stor för 325cc vilket innebär att dom då kommer inlägget ligga och skvalpa runt. Vi kom överens om att han skulle prova båda implantaten och se vilken som var bäst. Örjan hade mitt fulla förtroende och han kändes väldigt professionell. Det tog inte så lång tid här heller innan jag var tillbaka på rummet och narkossjuksköterskan kom in och gav mig tabletter, sen var det dags för operation. På uppvaket vaknade jag med enorm smärta, jag frös så tänderna skakade emot varandra och jag minns bara att jag fick en massa smärtstillande genom armen. När jag blivit mer stabil blev jag inskjuten till rummet och kunde sova en stund. Jag hade fått så mycket smärtstillande att jag tappat en del av synen, jag såg väldigt suddigt vilket var otäckt och någonting som jag tidigare inte upplevt vid mina tidigare operationer. Det blev 350cc tillslut, och när jag väl fick titta på dom började jag gråta. Jag är så glad, så tacksam över att dom känns och ser mindre ut redan nu, trots en jätte svullnad känns det som att det är jag, och jag är så glad för att jag tagit det här beslutet efter tre år. Nu väntar läkningsprocessen och de gamla inläggen är ett minne blått och ligger i en påse i hallen (: Kram så länge!
Men va skönt för dig att det redan känns bättre! Men ytterst obehagligt med synen! Vi kan väl hålla lite koll på varandra nu när vi har samma strö och profil om jag förstått det rätt.
Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Strö, vet inte riktigt vad det är? Ja, synen var obehaglig. Jag pratade med kliniken och fick sänka dosen har morfin, nu har det blivit mycket bättre. Det är sjuk, jag tror man förtränger hur ont det gör, fy! Vi får hålla varandra uppdaterade, jag ska lägga upp bilder senare, just nu får jag inte av mig toppen ens. Hur länge sen var det du satte in dina? (:
Gilla
Alfen

Alfen

Kvinna ·

Gud va roligt för dig! Och va otroligt proffsigt av han att han var ärlig mot dig med att han inte kunde rek. En storlek pga av att han ej kan stå för resultatet isf. Självklart skall han som kritisk ta det BÄSTA alternativet för dig som patient :) grattis till dina nya boobs! :)
Gilla
Sydney15

Sydney15

Kvinna ·

Hej! Jag ska opereras av Örjan i feb och vi kom fram till 350cc moderate plus. Det kändes bra då men nu när jag går hemma och tänker så är jag rädd att de ska bli för stora. Jag är mer rädd att de ska bli för stora än för små.. Eftersom jag är så pass ny här så kan jag inte se några bilder. Är din "profilbild" med dom nya implantaten? Jag är 172cm och väger 62kg. Hoppas att man hinner lugna ner sig lite tills de är dags :)
Gilla
ettannatnamn

ettannatnamn

Kvinna ·

Hej emelielolz! Min profilbild är mina gamla inplantat som jag tyckte var för stora, (mentor high profil 425cc) Jag har inte lagt upp några bilder på mina nya eftersom dom inte lagt sig ordentligt och jag fortfarande till och från haft ont. Jag har helt enkelt inte bråkat med det. :) Örjan är bra, jag har fått ett proffsigt intryck av honom och att han ser från person till person. Jag tror absolut att du kan lita på hans rekommendation bara du är tydlig med hur du vill ha det. För mig tror jag high profile var boven, den var så hög och såg knte naturlig ut. Jag har som sagt nu moderate plus profil 350cc och är 171 och väger 54kg
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem