Myantonia
Kvinna ·
14 jun, 2021
Operation Torsdag 17/6
BröstförstoringÄr det några som ska operera sig i samma veva som vill hålla sällskap under operation, läkning etc? ? Det är dags för mig på torsdag på Nordiska. Börjar bli lite nervös… men så skönt att det snart är dags. Har känts som en evig väntan…
Sortera efter
Osiris75
Kvinna ·
14 jun, 2021
Linn84
Kvinna ·
15 jun, 2021
Bluebird
Kvinna ·
15 jun, 2021
Daliloel
Kvinna ·
16 jun, 2021
Bluebird
Kvinna ·
16 jun, 2021
Opererades 19/5 och gjorde en korrigerings operation igår så jag börjar om läkprocessen lagom till sommaren kommer ?
Det kommer gå kanon för er, det värsta för mig har varit att vakna ur narkosen då man inte vet hur det känns att röra sig. Tack o lov för morfin, det fixar biffen så man kommer hem och kan vila ??
( Jag får tillägga att jag hade en problematisk första operation vilket gjorde att jag hade mer smärta än normalt därav också behov av korrigeringsop inom 3 veckor).
Lycka till ni som ska få nya kompisar i juni ?
Annaolivia
Kvinna ·
16 jun, 2021
Daliloel
Kvinna ·
16 jun, 2021
Bluebird
Kvinna ·
17 jun, 2021
Det kommer gå bra ska du se?
Jag opererades i går 15/6 och var jätte nervös inför narkosen. Men man blir så bra omhändertagen att du behöver bara vara ”där”.
Något jag blev förvånad över var hur pass trött/slö man blir av morfinet..
Bluebird
Kvinna ·
17 jun, 2021
Jag håller med dig Annaolivia man behöver verkligen bara vara där! Slappna av och allt blir snabbt bättre. Det är skönt att man somnar så snabbt ?
Min problematik var att jag hade haft kraftiga frakturer på revbenen som musklerna trasslat in sig i vilket gjorde att operationen tog mer än dubbelt så lång tid första gången. Korrigeringen var till stor del pga att revbenen var olika och därför blev brösten helt olika till utseendet. Det ena implantatet fastnade för högt upp liksom. Detta fixade kliniken inom en vecka och de har varit helt fantastiska!
Det kommer gå toppen för er andra, bara passa på att vila efteråt! Det läker verkligen bättre i vila?
mk-nt
Kvinna ·
17 jun, 2021
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
Jag opereras 22/6 så inte heller långt efter. Följer gärna också så nerverna stilla lite =)
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
Jag ska opereras på onsdag nästa vecka, dvs ungefär en vecka efter dig och följer dig gärna!
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
Opererades 19/5 och gjorde en korrigerings operation igår så jag börjar om läkprocessen lagom till sommaren kommer ?
Det kommer gå kanon för er, det värsta för mig har varit att vakna ur narkosen då man inte vet hur det känns att röra sig. Tack o lov för morfin, det fixar biffen så man kommer hem och kan vila ??
( Jag får tillägga att jag hade en problematisk första operation vilket gjorde att jag hade mer smärta än normalt därav också behov av korrigeringsop inom 3 veckor).
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
Det kommer gå bra ska du se?
Jag opererades i går 15/6 och var jätte nervös inför narkosen. Men man blir så bra omhändertagen att du behöver bara vara ”där”.
Något jag blev förvånad över var hur pass trött/slö man blir av morfinet..
Myantonia
Kvinna ·
17 jun, 2021
jag opererades igår, också på nordiska! Stort lycka till på din operation idag, hoppas allt går bra! min operation gick jättebra och mådde helt okej efteråt. Har ont nu och känner mig inte jätterörlig men ska försöka ta mig ut på en långsam kort promenad imorgon redan. Behöver lite frisk luft :)
Det ska bli kul att få följa din läkningsprocess. Vem opererade dig?
Daliloel
Kvinna ·
18 jun, 2021
Så typiskt!!! ? men jag antar man måste räkna med att det KAN bli komplikationer. Hur känns det nu med smärta etc? Har du vart ute och rört på sig något? Vet inte hur jag ska fixa det imorgon. Får nog blir efter lite morfin…
Myantonia
Kvinna ·
18 jun, 2021
Vet hur du känner gällande smärtlindringen! Ta allt du behöver, man får det av en anledning och även om man tvekar så gör varje dag skillnad. Behövde hjälp med det mesta, min man tvättade håret i vasken, barnen hämtade upp det jag tappade ? kunde knappt klä på mig själ
Jag kände mig betydligt bättre efter en vecka, efter 10 dagar kunde jag jobba hemma och efter 3 veckor var rörligheten så bra att jag kunde städa? ta en dag i taget, smärtan och känslan ändras hela tiden. Dag 3-4 är riktigt dryga tycker jag.
Smärtan efter korrektionsop var inte i närheten som det var efter första operationen. Rörligheten är bra! Har inte tagit något snabbverkande morfin utan endast muskelavslappnande, Alvedon och etoricoxib. Efter första op tog jag allt efter att sjuksköterskan sa till mig” ta allt, det är därför du fått det” ?
Lycka till med läkningen och vila mycket, det belönar sig i längden!
Så skönt för dig att det värsta är över. Vore verkligen trist att genomgå samma smärta igen.
Tack för din uppmuntran att ta allt smärtlindrande man får??. Jag hade någon bild av att jag är smärttålig och att man bör undvika morfin men jag ska inte tänka så nu. Det är bara att köra. Det är nog ändå bra för kroppen att man kan vara mer rörlig vilket jag inte är alls utan morfinet.
Just nu väntar jag på att alla mediciner ska kicka in så jag klarar att resa mig och gå på toaletten ???. 3 timmars sömn inatt….
Osiris75
Kvinna ·
18 jun, 2021