Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Madde95 profilbild

Madde95

Kvinna ·

14 jan, 2018

Operationer i mars 2018

Bröstförstoring

Någon mer än jag som ska opereras i mars? :) Jag ska den 19:e. Börjar redan bli nervös om jag ska vara helt ärlig haha. Har för nuvarande en liten a-kupa. Ska lägga in 400cc, hög profil, bakom muskeln, genom armhålan. Hur ser det ut för er andra? :) <3

67

Sortera efter

Gorrgan

Kvinna ·

16 feb, 2018

Hoppar in här också, finns flera trådar för oss med op i mars. Min op är den 5/3 och jäklar vad tiden har gått snabbt, snart två v kvar. Ska in på en andra konsultation på fredag till Mattias bara för att vara helt hundra på storleken. Vet att man inte ska jämföra vad andra lägger in eftersom det är så individuellt men känns som att de flesta lägger mellan 3-400cc och jag hamnade på 550cc.... Kul att få följa så många andra som ska göra samma resa nu under ett par veckor.
Gilla

Anonym användare

28 feb, 2018

Då det här var den enda tråden som heter operationer i mars-2018 vad jag kunde hitta så hoppas jag det är okej att hoppa in här;) Jag ska opereras 15/3, men ska göra tvärt emot er andra. Jag ska nämligen ta ut mina implantat. Blir så nervös för operation och narkos. Lycka till, till er alla med era operationer!
Gilla

Lina81

Kvinna ·

28 feb, 2018

N-n skrev:

Då det här var den enda tråden som heter operationer i mars-2018 vad jag kunde hitta så hoppas jag det är okej att hoppa in här;)
Jag ska opereras 15/3, men ska göra tvärt emot er andra. Jag ska nämligen ta ut mina implantat. Blir så nervös för operation och narkos.
Lycka till, till er alla med era operationer!

Får man fråga varför du ska ta ut dem? :-)
Gilla

Lina81

Kvinna ·

28 feb, 2018

N-n skrev:

Då det här var den enda tråden som heter operationer i mars-2018 vad jag kunde hitta så hoppas jag det är okej att hoppa in här;)
Jag ska opereras 15/3, men ska göra tvärt emot er andra. Jag ska nämligen ta ut mina implantat. Blir så nervös för operation och narkos.
Lycka till, till er alla med era operationer!

Får man fråga varför du ska ta ut dem? :-)
Gilla

Lina81

Kvinna ·

28 feb, 2018

Imorgon är det dags för mitt ankarlyft. Sjukt nervös :-/
Gilla

Anonym användare

01 mar, 2018

Stort lycka till idag! :) Det får du, jag har inte mått så bra sen jag satte in implantaten. Haft långa perioder med feber sen i princip vecka ett sen operationen och pågår fortfarande till och från. Har ont av implantaten, framförallt på vänster sida, har myrkrypningar och smärtor som går ut i vänster arm också. Troligen kapseln som växt fast konstigt mot någon nerv eller implantatet som irriterar enligt min kirurg. Gick upp över tio kg efter operationen med, som jag hörde att man kan men att det brukar försvinna, men jag får inte bort ett kg. Skulle gissa på nån hormonrubbning. mm. Jag tänkte berätta mer om det framöver här. Sen har jag nog aldrig riktigt trivts med dem heller, de ser bra ut och så men jag tycker de ser alldeles för stort ut, spec när jag la på mig en del också. Känns inte som jag helt enkelt. Sen är dom lite i vägen med tycker jag har svårt att hitta kläder jag trivs i. Funkar inte för alla. Så det var väl en kortare version varför jag ska ta ut implantaten. ;)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

01 mar, 2018

Hej! Vad tråkigt att du har så dåliga erfarenheter ac inplantat. :/ är du inte orolig att dem kommer bli hängiga när du tar ut dem? Kram
Gilla

Lina81

Kvinna ·

01 mar, 2018

N-n skrev:

Stort lycka till idag! :)

Det får du, jag har inte mått så bra sen jag satte in implantaten. Haft långa perioder med feber sen i princip vecka ett sen operationen och pågår fortfarande till och från.
Har ont av implantaten, framförallt på vänster sida, har myrkrypningar och smärtor som går ut i vänster arm också. Troligen kapseln som växt fast konstigt mot någon nerv eller implantatet som irriterar enligt min kirurg.
Gick upp över tio kg efter operationen med, som jag hörde att man kan men att det brukar försvinna, men jag får inte bort ett kg. Skulle gissa på nån hormonrubbning. mm.
Jag tänkte berätta mer om det framöver här. Sen har jag nog aldrig riktigt trivts med dem heller, de ser bra ut och så men jag tycker de ser alldeles för stort ut, spec när jag la på mig en del också. Känns inte som jag helt enkelt. Sen är dom lite i vägen med tycker jag har svårt att hitta kläder jag trivs i. Funkar inte för alla. Så det var väl en kortare version varför jag ska ta ut implantaten. ;)

Hade du inte bara kunnat byta till mindre implantat? Behövs det lyft nu när du ska ta ut dem?
Gilla

Lina81

Kvinna ·

01 mar, 2018

Så var operationen gjord! Trött o törstig och brösten spänner lite till o från men har absolut inte ont :-) Ska ta första duschen imorgon kväll tänkte jag. Om jag vågar.. haha ;-)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

01 mar, 2018

Ååh grattis till dina nya bröst!!! Hur kändes det att sövas ner? Drömde du medan du var sövd eller var det som att stänga ögonen och sen öppna dem en sekund senare, om du fattar xd
Gilla

Lina81

Kvinna ·

01 mar, 2018

Madde95 skrev:

Ååh grattis till dina nya bröst!!! Hur kändes det att sövas ner? Drömde du medan du var sövd eller var det som att stänga ögonen och sen öppna dem en sekund senare, om du fattar xd

Har endast gjort ankarlyft, gjorde förstoring i sept 2016. Så man kan på sätt o vis säga att dem är ”halvnya” ;-p Men hoppas att formen blir bättre denna gången. Jag minns inget alls, var vaken o det sista jag minns är att jag började känna mig lite halvdåsig. Nästa sekund (kändes det som) vaknade jag med ”omplåstrade bröst” ;-)
Gilla

emmizen

Kvinna ·

01 mar, 2018

Jag ska operera mig nu på tisdag (6 mars) på bellakliniken. Är så sjukt nervös! Jag ska lägga in 400cc ergonomix hög profil. Men är osäker på storleken så vi ska gå igenom de innan operationen.. men högst troligt blir det 400cc :)
Gilla

Lina81

Kvinna ·

02 mar, 2018

emmizen skrev:

Jag ska operera mig nu på tisdag (6 mars) på bellakliniken. Är så sjukt nervös! Jag ska lägga in 400cc ergonomix hög profil. Men är osäker på storleken så vi ska gå igenom de innan operationen.. men högst troligt blir det 400cc :)

Lycka till :-) Jag har samma implantat o storlek :-)
Gilla

emmizen

Kvinna ·

02 mar, 2018

Tack! Har du opererats eller ska du opereras ? Om du har det, är du nöjd?
Gilla

Lina81

Kvinna ·

02 mar, 2018

emmizen skrev:

Tack! Har du opererats eller ska du opereras ? Om du har det, är du nöjd?

Jag la in Motiva ergonmix HP 400cc i sept 2016. Blev nöjd med allt utom underpoolen. Gjorde ankarlyft igår o kikade på dem i morse. Är ännu så länge nöjd :-) Har lagt upp bilder i mitt galleri om du är nyfiken :-)
Gilla

Anonym användare

02 mar, 2018

Madde95 - det är klart man hoppas på ett bra resultat. Men nej, jag är inte så orolig för det vill bara ha bort implantaten. Jag har sett väldigt bra resultat efter uttag både här och på realself, så hoppas på att jag kan få ett hyfsat resultat. Såklart. Kram Lina81 - skönt att höra att operationen gått bra! Hoppas du läker fort! :) klart jag säkert kan byta till mindre, men jag vill inte ha några nya implantat. Nej, min kirurg verkar tro att det går att bara ta ut dom, vill slippa lyft så hoppas på det och det är planen just nu i alla fall. :)
Gilla

Madde95

Kvinna ·

02 mar, 2018

emmizen skrev:

Det är snart ju!:D jag ska med opas på Bellakliniken av Johan. Ska också lägga in 400 eller 450.
Gilla

Lina81

Kvinna ·

02 mar, 2018

N-n skrev:

Madde95 - det är klart man hoppas på ett bra resultat. Men nej, jag är inte så orolig för det vill bara ha bort implantaten. Jag har sett väldigt bra resultat efter uttag både här och på realself, så hoppas på att jag kan få ett hyfsat resultat. Såklart. Kram

Lina81 - skönt att höra att operationen gått bra! Hoppas du läker fort! :) klart jag säkert kan byta till mindre, men jag vill inte ha några nya implantat. Nej, min kirurg verkar tro att det går att bara ta ut dom, vill slippa lyft så hoppas på det och det är planen just nu i alla fall. :)

Ja kan man slippa lyft är det ju nog det bästa :-)
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

08 mar, 2018

Genomförde äntligen min operation nu i tisdags. Allt gick så himla bra och jag har faktist mått väldigt bra efteråt. Tycker mest det är jobbigt med den stramande känslan över bröstet än smärtan, men det ger ju med sig med tiden. Valde Motiva round 355cc/375cc tillslut och det känns jätte bra. Har inte sett det nakna resultatet än då jag vaknade med gördeln på. tänkte vänta tills återbesöket nästa vecka, Får se om jag lyckas hålla mig.
Gilla

Sophoto

Kvinna ·

08 mar, 2018

emmizen skrev:

Hur gick det för dig? Såg att vi opererades samma dag :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem