Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofsan profilbild

sofsan

Kvinna ·

21 okt, 2010

Operationsberättelse Gunnar Kratz 20/10

Bröstförstoring

Nu är dom äntligen på plats =)

Jag var på Plastikakademin strax efter 12 igår, hade op-tid 12:30.Det hela började med att vi tog fel hiss hahaha.När vi väl kommit rätt mötes vi av Gunnar och en sköterska.Jag fick dressa om och sen gick det i världens fart.Vilket var bra för då fanns det ingen tid till att fundera och jaga upp sig.Jag fick svara på frågor , Gunnar kom och ritade på mig och sen fick jag träffa narkosläkaren innan det var dags att inta operationbordet.En sköterska bädda in med med varma filtar och benvärmare så mysigt så =) Jag fick en nål i armen och strax därefter somna jag.Kändes som jag sovit jätte länge men ändå inte.Sen blev jag inrullad till uppvaket och jag tror vi var runt 6st.Min man kom sen in och satt hos mig.Jag hade så fruktansvärt ont , jag hade räknat med att det skulle göra ont men inte så ont.Jag kunde inte ens röra mina armar och det var jätte jobbigt att andas.Jag fick så mycket smärtstillande som dom kunde ge mig men jag hade ändå ont =( Gunnar kom och kollade för att utesluta blödning och han sa att allt såg fint ut och operationen var jätte lyckad =) Strax innan fem fick jag åka hem och då kändes det bättre.

Natten har varit lite jobbig men idag känns det såååååå mycket bättre.Brösten ömmar och det känns som jag har kört värsta träningspasset.Men jag är såååå jäkla lycklig!Nu är det bara till o vänta tills tejpen är borta så jag kan få se mina nya tvillingar!

Jag har bara positivt att säga om Plastikakademin , underbar personal och bemötande!

21

Sortera efter

diivaa

Man ·

21 okt, 2010

Åh vad kul att du är nöjd!

Ser fram emot min OP som jag troligtvis kommer att göra hos Gunnar.

Hur mycket fick du betala för hela kalaset? Kram

Gilla

Anonym användare

21 okt, 2010

håller med dej om plastikakademin. Dom e sååå bra.! 

Jobbigt att höra att du hade ont. Men de kommer nog va värt smärtan ska du se 

=)

Gilla

Anonym användare

21 okt, 2010

Va kul för dig!!

Gilla

sofsan

Kvinna ·

21 okt, 2010

Jag fick betala 39 000:-  =)

Gilla

sofsan

Kvinna ·

21 okt, 2010

Hur länge ska du vara tejpad?Min skulle sitta i 13dagar så den 2/11 ska den bort.

Gilla

fix75

Kvinna ·

21 okt, 2010

Vad roligt att höra att det gått bra. Tack snälla för du delar med dig, har stor betydelse för mig som inte opats än.

Gilla

Anonym användare

21 okt, 2010

GRATTIS!!! Måste också säga att jag är såååå nöjd med Plastikakademin och Gunnar!! Bara lite drygt 3 veckor kvar tills jag ska göra min andra op där..... :-)

Gilla

diivaa

Man ·

21 okt, 2010

Tänkte fråga också hur de ställer sig när det gäller komplikationer på plastikakademin? Om det skulle hända någonting känns det sådär att få betala för en helt ny operation.

Gilla

Anonym användare

21 okt, 2010

Jag tar bort mitt bandage i morgon då ha jag varit tejpad i 1 vecka

Gilla

sofsan

Kvinna ·

21 okt, 2010

Undra hur det kommer sig att jag ska vara tejpad i två veckor.

Gilla

Marina

Kvinna ·

21 okt, 2010

diivaa skrev:

Tänkte fråga också hur de ställer sig när det gäller komplikationer på plastikakademin? Om det skulle hända någonting känns det sådär att få betala för en helt ny operation.

Om det ÄR en komplikation, korrigerar han gratis... 🙂

Gilla

Flowerz

Kvinna ·

22 okt, 2010

Grattis! Hoppas få se lite resultat sedan.

Gilla

smiley85girl

Kvinna ·

22 okt, 2010

Grattis Grattis :)

varför ska du vara tejpad 2 veckor?

Gilla

sofsan

Kvinna ·

22 okt, 2010

smiley85girl skrev:

Grattis Grattis :)

varför ska du vara tejpad 2 veckor?

Jag vet inte , tänkte aldrig på att fråga.Men innan jag opererades sa att man är tejpad i ca 1½-2 veckor.Men det är kanske olika från person till person hur länge dom ska ha tejp.Jag var inställd på 1 vecka så det blev ett litet bakslag då jag såååå gärna vill se dom.Jag försöker spana ner i tejpen men det är inte så lätt.Sen vet jag inte om tejpen påverkar att det känns lite jobbigt att andas och stramar.

Gilla

smiley85girl

Kvinna ·

22 okt, 2010

tejpen gjorde mycket så jag hade "ondare" var så skönt när jag äntligen fick ta bort den, min mage svullnade så tejpen sprack under brösten å på sidorna. så det gjorde jätte ont eftersom man är så hårt tejpad :(

Men vet andra som fått tagit bort tejpen hemma efter ca 1 vecka. så det är ju bara du mejlar å frågar i såna fall.

Gilla

sofsan

Kvinna ·

22 okt, 2010

Min har spruckit upp neråt magen på några ställen.Kan tänka mig att det kommer kännas friar när den väl är borta för just nu känns det som att jag bara vill ta av mig den.Jag ska försöka härda ut annars mailar jag =)

Gilla

Anonym användare

22 okt, 2010

Det är verkligen sååå skönt att slippa tjepen. Fick se mina älsklingar idag och jag är redan nöjd. Men när dom är färdiga hoppas jag verkligen på 2 snygga bomber.. 

Testa ring Gunnar och fråga varför du ska ha så länge?

Gilla

Anonym användare

23 okt, 2010

Grattis skoj att allt gick bra=)
Fick du ingen möjlighet o sova över när du hade så ont?

Gilla

sofsan

Kvinna ·

23 okt, 2010

När jag åkte hem så kände jag mig sååå mycket bättre.Jag bor 10min ifrån där jag operardes.

Gilla

sofsan

Kvinna ·

23 okt, 2010

kitty skrev:

Det är verkligen sååå skönt att slippa tjepen. Fick se mina älsklingar idag och jag är redan nöjd. Men när dom är färdiga hoppas jag verkligen på 2 snygga bomber.. 

Testa ring Gunnar och fråga varför du ska ha så länge?

Jag kan tänka mig det!Jag längtar tills jag kan duscha ordentligt!! Vad har du köpt för sportbh? Jag ska åka till Twilfit nästa vecka tänkte jag inhandla en. Hur lång tid tog återbesöket?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem