Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
SaraTT

SaraTT

Kvinna ·

Opererades den 28/6 - ngt känns fel

Bröstförstoring

Hej.

Jag opererades igår , men brösten känns konstiga. Jag hade ingen bröstvävnad innan, och satte i 400cc. Dom känns för det första jättesmå, är rädd att de blir ännu mindre då svullnaden går ner. Sedan så tycker jag att de är för högt uppe, samt för breda (pekar mot armhålerna) och för korta. Jag mår jättedåligt.. Finns det någon som vet om det kommer bli bättre , eller vad ska jag göra.. 

20

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Lugn bara lugn! Brösten kommer att förändras MASSOR innan de är klara, och de kommer ploppa ut då din hud töjt sig.

Kolla på bloggarna som finns nere till vänster på sidan och följ hur andras opererade bröst utvecklats under första halvåret! :)

Gilla
SaraTT

SaraTT

Kvinna ·

haha det har gått 1 dag och jag är jätterädd att det ska vara något fel!

Är rädd att 400cc var för litet.. men ja, jag ska kolla bloggarna. Tack :)

Gilla
Emma.Lu

Emma.Lu

Kvinna ·

SaraTT; jag opererades också igår! La in 375 bakom! Hur mår du idag? Vad för smärtstillande tar du och hur ofta? Jag har så fruktansvärt ont! Tar citodon var 6:e timme men det räcker inte :/ tar mig typ 20 min att komma ur soffan eller sängen, stramar som bara den i stygnen! Man börjar ju undra vad som är normalt och inte normalt :P längtar bara tills smärtan är över!!!
Gilla
SaraTT

SaraTT

Kvinna ·

Heej! Jag tar också smärtstillande var 6:e timme. Hur känns brösten för dig? upplever du dem så som jag gör? Jaa jag längtar tills den smärtan är över jag med. Kan inte göra ngt just nu utan att få ont :P

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Opererades också igår, har inte ens vågat ta av bh:n och tittat ordentligt än :-) Mina sitter också högt upp men de tar ett tag innan de sjunker, helt normalt!
Gilla
majs88

majs88

Kvinna ·

Jag känner som dej. Jag opererades den 16 juni så nu är mina 14 dagar. Jag la in 500 bakom och känner också att dom känns små. Och att dom sitter nästan i armhålan för dom sitter så högt upp men mina börjar mjuka nu. Måste bara slänga in en fråga här och hoppas de är okej. Kommer dom att bli större, när muskeln börjar "slappna av" lite? Jag har ju 500 cc bakom muskel.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

När jag titar på tex Malin88's blogg tycker jag att hennes bröst ser större ut nu än då de var tex 1 mån. Samma sak med "Minanyatuttar", för att bara ta två exempel på bra bloggar att kika i.

Eller kolla på Angel123's bröst eller MissAnastasias, de har bilder på färska bröst och hur de blev efter ca halvåret. :)

Större, absolut, iaf i mina ögon...

Gilla
majs88

majs88

Kvinna ·

Kanon ska kika runt lite. Tack snälla du. :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Du kan googla "justtits" och "minanyatuttar" så kommer de upp. :)

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

äsch; Angel 1983 ska det vara... blandade ihop det lite :P

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jag la in 335 bakom muskeln och hade minst sagt lite besluts ångest innan va planerat att lägga in 375 från början men jag kände att det kanske skulle bli för stort på mig då jag bara är 160 lång och var ute efter ett ganska naturligt resultat. Nu har det gått ca 5v och jag känner att jag skulle nog kunna ha gått på de lite större...

Har hört från många att de hade velat göra något större och att det är många som gör om op tätt in på för att öka. Men jag har en teori att man hinner vänja sig vid stl när man fortfarande är svullen...å sen känns det som om de försvinner.

Jag hoppas att det är som ni skriver att de kanske blir något större eller det kanske bara gäller när man lägger in lite mer?

Men kollade på "innan" kort å herre gud jag som tyckte att de va okej innan, det va de absolut inte! Är verkligen nöjd å om det är så som ni skriver blir jag bara mera nöjd 😀

Gilla
optimus

optimus

Kvinna ·

Lugn!!! Låter helt i sin ordning, brösten brukar sitta för högt upp och kännas svullna och intryckta... ha lite tålamod, snart kommer muskeln släppa lite och då trillar implantaten ner och själva bröstet tar en helt annan form! Först efter 5-6 månader kan man ana ett slutresultat ju!

Gilla
SaraTT

SaraTT

Kvinna ·

Jag hoppas verkligen dom blir finare med tiden.. för just nu pekar dom mot armhålerna å så känns dom upptryckta. Min läkare hänvisa bara till sport bh typ.. man behövde inget annat.. Hoppas det blir bättre , annars känner man sig bara sviken.

Gilla
Nilsson87

Nilsson87

Kvinna ·

men det är klart det kommer att bli bättre. Du har kört in 4 dl silikon i varje bröst, inte så att huden är helt elastisk (eller muskeln) så att dom sitter på plats med en gång. Dom kommer att bli betydligt större. NÄR allt har töjt ut sig. Dessutom är dom ju supersvullna vilket gör att dom åker upp och sätter sig högt upp, får en konstig form och pekar åt fel håll. Vänta en månad ska du se att det börjar hända saker :)

Gilla
SaraTT

SaraTT

Kvinna ·

Jaa jag hoppas det är som du säger! För just nu känner jag mig jättebred liksom.. Jag får vänta och hoppas det blir bättre med tiden.. Vill bara att man redan nu kan ta på sig fina toppar å så.. men det går ju inte för det ser så konstigt ut eftersom brösten sitter som dom gör.

Gilla
Ofia

Ofia

Kvinna ·

När jag skulle duscha första gången och fick hjälp av sambon att ta av sportbh:n sa han: VAD HAR DU GJORT MED DINA BRÖST? FÖRSTÖRT DIN KROPP! Nu efter tre veckor så är de jättefina. LUGN BARA LUGN!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

MEN! Ursäkta men hade min sambo sagt så hade jag klappat till honom och sagt att han var en riktigt grusfitta.

Gilla
optimus

optimus

Kvinna ·

Hade jag oxå gjort!! Hur fan kan man säga så när man gått igenom en OP?? Vafan klart de är svullna, konstiga och blåa efter OP. Förlåt, men vilken jävla idiot han måste vara. ✉️

Gilla
Ofia

Ofia

Kvinna ·

Han blev chockad. Stygn runt bröstvårtorna och brösten stod rakt ut åt sidorna. Hemsk syn. Förstår vad ni menar och det var elakt sagt av honom. Han menade det inte riktigt så (hoppas jag). :0)
Gilla
optimus

optimus

Kvinna ·

Tur för honom :/

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem