Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Halihalo profilbild

Halihalo

Kvinna ·

25 jun, 2015

orolig 450 hög profil

Bröstförstoring

Jag är precis inne på min andra dag efter min bröstoperation som jag gjorde i falköping.

jag var ganska inställd på 375-400 hög profil men ivan tyckte 450.

Jag okoade men ångrade mig snabbt och de skickade in honom igen och vi pratade.

han stod fast vid att 450 skulle passa mig bäst och inte bli för stort. eftersom det var de ja sa från början. att jag vill ha så naturliga bröst som möjligt. han bad mig lita på honom så de blev 450.

de känns som bollar just nu. visst är de en viss svullnad också.

finns de någon annan som har 450 som de inte ser för stort ut på?

jag hade innan inte ens en A kupa. enl Ivan skulle de bli en stor C lite  D på mig

med 450 vilket jag tycker känns konstigt 

16

Sortera efter

Shewolf

Kvinna ·

25 jun, 2015

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Jag var platt som en pannkaka innan op, la in Mentor 450 hög profil och slutresultatet är 70F.

Visuellt skulle jag säga att det är en D-kupa. Det finns bilder på min sida om du vill kika.

Men räkna med dom där bollarna några veckor till, jag lovar - det blir bättre så fort dom får sjunka ner och man inte har dom under hakan längre 💋

Kram

Gilla

Halihalo

Kvinna ·

25 jun, 2015

tack för svaret. Jag var också platt men med ganska mycket lös hud då jag har ett barn sen tidigare.

Har ännu inte fått till de och blivit silvermedlem man jag får kika så snart jag är det :)

just nu är de ju väldigt utsående och höga. skulle du säga att du har en normal byst nu eller en stor?

Gilla

Shewolf

Kvinna ·

25 jun, 2015

blomisen skrev:

tack för svaret. Jag var också platt men med ganska mycket lös hud då jag har ett barn sen tidigare.

Har ännu inte fått till de och blivit silvermedlem man jag får kika så snart jag är det :)

just nu är de ju väldigt utsående och höga. skulle du säga att du har en normal byst nu eller en stor?

Jag skulle nog nästan säga att jag tycker att de är lite för små😇, men vi vill ju alla ha olika slutresultat så det är ju så individuellt. Men dom säger ju att skiljer det mindre än 100 cc på implantaten så ser man ingen skillnad - det betyder att du inte hade sett någon avsevärd skillnad om du hade tagit de mindre i vilket fall som helst. La du framför eller bakom?!

Jag hoppas du kommer att bli nöjd så fort du vant dig lite och de har blivit en del av dig! 🙂

Gilla

Halihalo

Kvinna ·

25 jun, 2015

jag har lagt bakom.

är lite den som tänker, heller lite mindre så man kan framhäva men jag hoppas också att jag ångrar mig och att de känns bättre fter en tid. är ju trots allt bara inne på dag två. är ju även längre och väger mer än dig ser jag nu.

Ja det är ju så, jag ville mest ha byst som fyllde en bh. men ivan sa att 450 skulle passa bäst på mig för att få en form och fylla ut den tomma huden jag hade efter barn. hoppas de stämmer.

hur mycket sjönk dina i svullnad? :)

Gilla

Nsusanna

Kvinna ·

25 jun, 2015

Jag opererade mig också hos ivan på kkab. Hade ställt in mig på 400hp max 450. Tyckte det var på gränsen för stort nästan . Men väl på operationsdagen så tog ivan en titt o sa att det skulle se bra ut med 500 hp. Jag blev först lite rädd men litade fullt på hans omdömme o körde på 500 hp. Han vet verkligen vad han pratar om. Wow säger jag bara opererade mig i januari och dom har förändrats otroligt mycket sedan dess.

Tror inte du behöver vara orolig, kommer bli kanon. :))

Gilla

Ximena

Kvinna ·

25 jun, 2015

Shewolf skrev:

Jag tror inte att du behöver oroa dig. Jag var platt som en pannkaka innan op, la in Mentor 450 hög profil och slutresultatet är 70F.

Visuellt skulle jag säga att det är en D-kupa. Det finns bilder på min sida om du vill kika.

Men räkna med dom där bollarna några veckor till, jag lovar - det blir bättre så fort dom får sjunka ner och man inte har dom under hakan längre 💋

Kram

Herre gud vilka fina bröst :)
Gilla

Halihalo

Kvinna ·

25 jun, 2015

vart la du förresten shewolf?

Gilla

Halihalo

Kvinna ·

26 jun, 2015

shewolf. jag blev silver igår och kollade dina bilder nu... WOW WOW WOW vilka fina bröst- de passade verkligen dig PERFEKT

körde du massade på brösen? 

jag ska trycka mina uppåt samt neråt 3x3 dagligen. 

Gilla

Halihalo

Kvinna ·

26 jun, 2015

Det låter lugnande!!!

han sa de till mig också att jag skulle lita på honom.

Jag har också coh II. Hur mjuka är dina?

tack för lugnande ord :)

Gilla

solrosen84

Kvinna ·

26 jun, 2015

blomisen skrev:

Jag är precis inne på min andra dag efter min bröstoperation som jag gjorde i falköping.

jag var ganska inställd på 375-400 hög profil men ivan tyckte 450.

Jag okoade men ångrade mig snabbt och de skickade in honom igen och vi pratade.

han stod fast vid att 450 skulle passa mig bäst och inte bli för stort. eftersom det var de ja sa från början. att jag vill ha så naturliga bröst som möjligt. han bad mig lita på honom så de blev 450.

de känns som bollar just nu. visst är de en viss svullnad också.

finns de någon annan som har 450 som de inte ser för stort ut på?

jag hade innan inte ens en A kupa. enl Ivan skulle de bli en stor C lite D på mig

med 450 vilket jag tycker känns konstigt

Hej :-) Jag var också i Falköping, mina är nu 4 veckor, när du blir silver medlem så kika på mina bilder, du är lite längre men jag tycker inte mina ser eller känns som om de är för stora... Jag har fortfarande lite svullnad upptill givetvis... Hoppas du känner dig nöjd ;-)
Gilla

Halihalo

Kvinna ·

26 jun, 2015

hur känns de nu efter 4veckor? jag har precis varit ute på en promenad på 20min som vanligtvis tar 5min haha.

såg dina nu och de ser jättefina ut!! Ser även att du hade 75b innan så du hade ju större än mig innan OP ocksp =)

Gilla

Shewolf

Kvinna ·

26 jun, 2015

blomisen skrev:

jag har lagt bakom.

är lite den som tänker, heller lite mindre så man kan framhäva men jag hoppas också att jag ångrar mig och att de känns bättre fter en tid. är ju trots allt bara inne på dag två. är ju även längre och väger mer än dig ser jag nu.

Ja det är ju så, jag ville mest ha byst som fyllde en bh. men ivan sa att 450 skulle passa bäst på mig för att få en form och fylla ut den tomma huden jag hade efter barn. hoppas de stämmer.

hur mycket sjönk dina i svullnad? :)

blomisen skrev:

vart la du förresten shewolf?

blomisen skrev:

shewolf. jag blev silver igår och kollade dina bilder nu... WOW WOW WOW vilka fina bröst- de passade verkligen dig PERFEKT

körde du massade på brösen?

jag ska trycka mina uppåt samt neråt 3x3 dagligen.

Mina skönk massor i svullnad, och jag tycker det händer grejer med dom dagligen :) Jag la bakom, och jag frågade min kirurg om det här med massage, och hans svar var att det inte var nödvändigt - det kanske är från patient till patient, men har inte masserat mina alls (bortsett från när jag klämt på dom för att jag för första gågen har något att klämma på 💋)

Tack så mycket fina du, jag är övertygad om att du kommer häpna över hur mycket som sker med dina bröst första tiden.

Du har det bästa framför dig! 👍 Kram

Ximena skrev:
Herre gud vilka fina bröst :)

Tusen tack, vad gullig du är 🙂

Gilla

Me86

Kvinna ·

26 jun, 2015

Jag har 425cc och var helt platt innan :-) inte stora alls tycker jag hehe! hade jag vetat, så hade jag nog tagit större nu :D ( fast det är jag dock) men tror inte du skall oroa dig, kommer bli jättebra skall du se och man vänjer sig snabbt till storleken ;-)

Gilla

solrosen84

Kvinna ·

26 jun, 2015

blomisen skrev:

hur känns de nu efter 4veckor? jag har precis varit ute på en promenad på 20min som vanligtvis tar 5min haha.

såg dina nu och de ser jättefina ut!! Ser även att du hade 75b innan så du hade ju större än mig innan OP ocksp =)

Jo dom är mkt mjukare och "rörligare" Men Jaguar fortfarande toppen jag fick från KKAB nattetid, även dagtid ibland! Köpte en likadan på Apoteket fast svart! Då vet jag liksom vart jag har brösten hehe Just idag har jag haft mkt o jobbiga nervsmärtor i båda brösten... Huden svider till o från... Irriterande! Annars kan jag inte annat än att le varje gång jag ser dom... Äntligen fasta bröst igen :-) Hur känns det för dig?
Gilla

justwanna

Kvinna ·

26 jun, 2015

Jag opererade mig 25/5 på KKAB hos Ivan. Hade bestämt mig för 450 på konsultationen, vilket jag redan då tyckte lät enormt. Sen på op dagen när jag träffade Ivan så tittade han och sa sen 500 för att få det som jag önskade. Höll på att sätta i halsen men lyssnade på honom och jag idag kan jag inte annat än att älska mina nya boobies! Ivan kan sin sak, definitivt! Jag ångrar inte en sek att jag valde det han föreslog och det har hänt enormt mycket med brösten sedan op. Jag hade inte heller några bröst alls att tala om innan (finns före-bild). Jag tror att du kommer bli supernöjd när svullnaden lägger sig lite. Lycka till :-)
Gilla

Ophelia

Kvinna ·

27 jun, 2015

Shewolf skrev:

blomisen skrev:

Jag skulle nog nästan säga att jag tycker att de är lite för små😇, men vi vill ju alla ha olika slutresultat så det är ju så individuellt. Men dom säger ju att skiljer det mindre än 100 cc på implantaten så ser man ingen skillnad - det betyder att du inte hade sett någon avsevärd skillnad om du hade tagit de mindre i vilket fall som helst. La du framför eller bakom?!

Jag hoppas du kommer att bli nöjd så fort du vant dig lite och de har blivit en del av dig! 🙂

Små skulle jag nog inte säga. Fina och ser naturliga och proportinerliga ut. Men en del gillar fake andra naturligt, som du säger. 100 cc syns mycket väl om det är mellan olika profiler. Ökat två storlekar i bh mellan 325cc mp och 400 cc hp. Smaken är som baken :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem