zazza82
Kvinna ·
04 apr, 2013
Orolig, operation 10/4 & sjuk nu...*snyft*
BukplastikÅhhh jag är så himla orolig, har tid för operation på Onsdag 10/4 och blev sjuk igår. Ont i halsen, hes, och hosta som kommer nere från bröstet. Så ledsen att jag inte skall kunna opereras, skall göra en stor operation med både bukplastik och bröstlyft/implantat.. Så som man har längtat efter operationsdagen...
Sortera efter
Sidney88
Kvinna ·
04 apr, 2013
Usch vad tråkigt! Kan du inte ringa till kliniken och fråga om ingreppet kan flyttas fram en vecka eller så? De kan ju ha ett återbud eller vara snälla och "klämma in" dig eftersom du redan hade en tid bokad.
Lycka till och krya på dig!
Gilla
zazza82
Kvinna ·
04 apr, 2013
Ja jag pratade med kliniken och dom sa att i värsta fall om jag inte blir bättre så hade dom tid 24/4, hoppas bara inte att någon annan bokar den tiden nu. Jag skulle återkomma med status imorgon men jag känner mig inte alls bättre, kanske lika bra och fråga imorgon om vi kan boka 24/10 istället...
Gilla
Sidney88
Kvinna ·
04 apr, 2013
Det var ju jättebra! Ja, det låter definitivt klokast..hur det än är så blir ju nog läkningen lättare om kroppen är i bra skick under operationen, så det är nog bättre att vänta då :) Det är ju trots allt ett stort ingrepp.
Gilla
zazza82
Kvinna ·
05 apr, 2013
Ja jag skall ringa kliniken om några timmar och känner mig långt ifrån frisk, som du säger så är det en stor operation och man vill såklart att kroppen skall kunna återhämta sig bra mm. Får hoppas att tiden den 24/4 finns kvar så att jag inte får vänta ännu längre..
Gilla
Magen ska bort
Kvinna ·
10 apr, 2013
Jag kan lova att du inte vill vara förkyld och ha gjort bukplastik! Jag gjorde min stora bukplastik i måndags och det gör vansinnigt ont att hosta!
I övrigt gör det inte speciellt ont alls, bara stramar i såret.
Hoppas du fick den nya tiden och att du inte är sjuk då!
Gilla
Tess82
Kvinna ·
22 apr, 2013
Zazza82, hur har det gått för dig?
Gilla
zazza82
Kvinna ·
22 apr, 2013
Hej
Jag hade sån tur, kände mig helt frisk 2 dagar innan op så nu är det 12 dagar sedan operation. Så glad att jag slapp skjuta på operationen och är än sålänge jättenöjd. Har gått väldigt bra, har såklart haft ont men smärtan har varit hanterbar och jag har sovit massor. Var ute på min första promenad på 2km efter 6 dagar och är inte supersvullen, bara å hoppas att man läker som man skall nu.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
22 apr, 2013
Skönt! Då opererades vi samma dag! Skönt att det blev som du tänkt dig!
Gilla
zazza82
Kvinna ·
22 apr, 2013
Åh vad roligt. Hur mår du? Är du nöjd?
Gilla
Tess82
Kvinna ·
23 apr, 2013
Jag mår väldigt bra! Och är mer än nöjd! Jag svullnar inte speciellt mycket, men jag får ont i ärret och i musklerna om jag anstränger mig så jag försöker ta det väldigt lungt. Jag ska på återbesök i morgon och ska ta bort tejpen för första gången, det ska bli spännande och se det på riktigt! Då tänkte jag passa på att fråga om det gör något att det gör ont, vill iaf kunna gå ut på promenad.
Vad jobbar du med, och hur länge vart du sjukskriven? Jag vart sjukskriven till den 5 maj till att börja med, men jag tror inte att jag kan jobba redan då, har ett tungt jobb med mycket lyft.
Gilla
zazza82
Kvinna ·
23 apr, 2013
Vad spännande att ta bort tejpen, jag skall tillbaka imorgon och ta bort tejpen. Kul att se hur det ser ut utan tejpen. Efter att jag tog 30min promenad 2 dagar i rad kändejag att svullnade en del så har nu tagit det lugnare i 2 dagar och även ätit zinktabletter som jag hört skall vara bra för svullnad, så nu känns det bättre igen. Jag kan känna som att det sticker till i såret, inbillar mig att det är för att det läker =)
Jag blev sjukskriven 3 veckor, har ett stillasittande jobb...får se om jag kan börja jobba 2 Maj. Uppdatera gärna hur det gick på din återkoll idag.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
24 apr, 2013
Allt gick jättebra idag och det läker fint! Fick duscha idag, härligt! Fick även byta gördel, och så fick jag reda på att promenader inte kan förstöra något så det är bara att knalla på.
Skulle jag känna att jag inte kan börja jobba den 5:e så var det bara att jag hörde av mig och det känns jätteskönt, jag har nojjat endel över det, för jag tror verkligen inte att det går.
Hur gick det för dig?
Gilla
zazza82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Hej, Vad skönt att det såg bra ut, och skönt med lite promenader...det gör gott att komma ut lite. Mina bröst såg super ut och magen är jättefin, dock så var det lite sårigt längst ned på magärret...ingen infektion än men jag oroar mig massa nu...knappt kunnat sova inatt. Skall lägga om med nya kompresser varje dag och lufta. Får hålla tummarna att det lläker fort. Vad för slags gördel fick du nu? Enligt min kirurg så skall jag kunna gå utan gördel redan då mina magmuskler är starka och skinnet har klistrats fast igen. Men funderar på att köpa någon mjukare gördel att ha.
Gilla
Tess82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Jag har köpt en trosgördel på lindex. Den är mycket tunnare och man känner byxorna igenom, den ska jag ha dag och natt i 2 veckor, mot svullnad. Hon sa även att många brukar ha den längre för att det känns konstigt när byxorna ligger direkt mot såret. Det var även bra att ha gördeln när det är dax att börja träna igen, det fick jag göra om ca 1 månad. Längtar!
Ska du tejpa ditt ärr också? Det ska jag i 2 månader.
Hoppas att ditt läker bra nu och inte blir några konstigheter!
Gilla
zazza82
Kvinna ·
25 apr, 2013
Då skall jag ta mig till Lindex och kolla en gördel. Jag tejpar där det inte är sårigt, där det är sårigt är det kompresser. Skall på återkoll om 1vecka igen eftersom det var lite sårigt. Skulle tvätte med tvål och vatten bara, men funderar lite hur man skall göra. Om man skall ta och tvätta med händerna som vanligt....hmm..
Gilla