Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
R88

R88

Kvinna ·

Orolig över storlek. 225 eller 245?

Bröstförstoring

Hej, Jag behöver verkligen hjälp. Min kirurg tycker att jag ska välja 245 cc anatomiska allergan i full profil. Livrädd att dom ska bli förstora.. Jag har bilder på min nuvarande situation.. Tar tacksamt emot all hjälp!

10

Sortera efter

Marina

Marina

Kvinna ·

Jag tror inte du behöver oroa dig över att inte kunna bära upp dem eller att det blir för stort. Storleken är bland de minsta som används ("vanligen") och du är inte magerlagd utan har en genomsnittlig mängd underhudsfett, vad jag kan förstå, så jag tror det kommer att bli riktigt smakfullt och naturligt. Du får gissningsvis en ökning med 2 kupstorlekar, men det kommer att SE UT som kanske 1,5 kupstorlekar - silikon drar mer i kupstorlek än motsvarande naturliga bröst. 
Gilla
Dillyvanilly

Dillyvanilly

Kvinna ·

Hur har det gått? Har du bestämt dig? Så svårt det där, fick också uppmuntran om 255 men vill hellre ha 235.
Gilla
R88

R88

Kvinna ·

Det faller på 245 som kirurgen rekommenderar. Op om en vecka :)
Gilla
Tiillaan

Tiillaan

Kvinna ·

Jag litar på kirurgen och tänker personligen lägga i lite extra än vad jag bestämmer mig för. Vill inte riskera att tycka det är för litet när man är klar :)
Gilla
EllieSwe

EllieSwe

Kvinna ·

Vid min första konsultation velade jag mellan 290cc och 310cc, ville verkligen inte att de skulle bli för stora. Var på en andra konsultation idag och det slutade med att jag gick upp till 345cc, vilket jag aldrig trodde skulle hända. Fick göra lite 3D bilder idag och ja, 345cc ser lite stort ut men är ganska säker på att jag har valt nått jag kommer bli nöjd med. Jag tycker det är väldigt viktigt att lyssna på kirurgen, de vet vad som passar och inte, och min rekommenderade att jag skulle gå upp lite över 310cc eftersom att de plattas till lite bakom bröstmuskeln.
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

När det gäller skillnader som 20 cc/ml, är det en dryg tesked vi pratar om, och det märks faktiskt inte alls. Det som kan göra skillnad i de fallen, är om de här storlekarna också har olika form, dvs olika profiler. Det ena kan vara lite smalare i diametern och lite högre projektionen (högre "profil") - det kan möjligen göra en viss skillnad. Låg projektion är ofta det mest diskreta, medan en högre profil mer effektivt kan fylla ett litet häng.

Läs gärna mer under menyn artiklar om olika implantat.
Gilla
Nita

Nita

Kvinna ·

Tack för tipset, ska genast läsa på lite mer där.
Gilla
R88

R88

Kvinna ·

Hej, tänkte uppdaterad nu två veckor efter operation, la in 245cc och hade absolut kunnat ta lite större än det men känner mig ändå väldigt nöjd då jag ville ha små bröst.
Gilla
Cherry18

Cherry18

Kvinna ·

R88 skrev:

Hej, tänkte uppdaterad nu två veckor efter operation, la in 245cc och hade absolut kunnat ta lite större än det men känner mig ändå väldigt nöjd då jag ville ha små bröst.

Vad kul och tack för att du uppdaterar! Vad är det som får dig känna att du kunde ta lite större än dina nuvarande 245cc? Jag var själv på konsultation hos Paolo och han är så bestämd med de siffror han bestämmer sig för. Till mig ville han lägga in 255cc dopp allergan. känner att det är för små, även om jag inte vill ha några jätte bröst.. och jag vill ju lita på honom då han ska vara proffset här...
Gilla
R88

R88

Kvinna ·

Cherry18 skrev:

R88 skrev:

Vad kul och tack för att du uppdaterar!
Vad är det som får dig känna att du kunde ta lite större än dina nuvarande 245cc?

Jag var själv på konsultation hos Paolo och han är så bestämd med de siffror han bestämmer sig för. Till mig ville han lägga in 255cc dopp allergan. känner att det är för små, även om jag inte vill ha några jätte bröst.. och jag vill ju lita på honom då han ska vara proffset här...

[quote] Hej, Det har bara gått tre veckor så mycket kan ju fortfarande hända. Dom känns bra i storlek med sport bh på men tex i t shirt så ser dom ganska små ut. Vet inte om det har med min form på brösten att göra och det kanske kommer ändras mer då det endast gått tre veckor. Jag gjorde även ett bröstlyft på mitt högra bröst och det sitter fortfarande högre upp vilket gör att jag fått chansen att se ett naturligare droppformat bröst (vänster) och höger då som har en rundare högre uppepool, och de är faktiskt väldigt fint på mig, vilket jag absolut inte trodde att jag ville ha innan!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem