Lawi
Kvinna ·
Osäker på storlek (max 300)
Jag har bokat tid för operation i augusti men är jätte osäker på storlek. Min kirurg rekommenderar 300 cc då han tror att jag kommer ångra mig om jag tar mindre. Hellre 325 är 275 enligt honom. Min största rädsla är dock att de ska bli för stora till min kropp. (Är ca 50 kg ) har en vän som opererats och lagt in Allergan 220 g. Tänker när jag ser hennes att jag då definitivt inte ska ha större. Däremot har jag hört flera säga att det är skillnad på gram och Cc och även skillnad på allergan och andra. Någon som kan hjälpa mig att reda ut begreppen?
Sortera efter

Pillanpro
Kvinna ·
Jag va på konsultation i måndags å har oxå varit lite rädd att man ska göra för stort! Men när han tog fram det han trodde va bäst för mig å vi provade implantatet å jag tyckte det såg perfekt ut så sa han att det va 420 cc :)(typ dog);) han sa att det blir typ en C eller D kupa :)
Gilla

Hej1234
Kvinna ·
Hej Lawi! Jag var på konsultation här om veckan och fick till mig samma sak ungefär. Jag ville ha 250cc Motiva Ergonomix, kirurgen rekommenderade inget under 300cc för mig (lät gigantiskt i mina ögon). Tänker att vi är samma storlek ungefär, jag är 166cm och väger runt 53 kg. Blir inte klok på att välja storlek, det är så svårt. Vet du vad du har för bröstbredd? Det avgör tydligen storlek då bredd på bröst ska passa implantaten = breda bröst passar bättre med större implantat. Iallafall när det gällde Motiva.
Gilla

Lillekatt91
Kvinna ·
Hej.
Jag skickade in bilder till Patrik höije på Nordiska kliniken och utifrån bilderna så rekommenderade han 300-320ml (med lyft) och det är det jag tänkt själv. Har urammade b kupor nu kanske och väger runt 55kilo 165 lång så tror det blir precis lagom :) v
Gilla

Lawi
Kvinna ·
Hej, hej1234.
Jag valde till slut 275 för min egen magkänsla, opererar mig om 2 dagar. Jag har så svårt att föreställa mig hur det blir men är som sagt mer rädd för stort än ”litet”. Tror att jag har 11 i bredd om jag inte missminner mig.
Gilla

Lina80
Kvinna ·
Hur blev det Hej1234? Är du nöjd?
Gilla