Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sandrita1975 profilbild

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Perthese ultra high 485 cc??

Bröstförstoring

Ni som har perthese ultra high, upplever ni att de putar mycket? Ge gärna lite info om detta implantat. Funderar på 485 cc men är rädd att de blir för stort? Hoppas på svar...

32

Sortera efter

Malin88

Kvinna ·

20 feb, 2013

Här har du en blogg där hon lagt in 485cc ultra hög perthese. Hon har jättefina bröst. http://citadellas.wordpress.com/ Jag var 495cc ultra hög allergan som putar mer än perthese och känner inte de är för putiga. Huvudsaken är att man väljer tillräckligt breda så man fyller ut bröstkorgen.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Malin88 skrev:
Här har du en blogg där hon lagt in 485cc ultra hög perthese. Hon har jättefina bröst. http://citadellas.wordpress.com/ Jag var 495cc ultra hög allergan som putar mer än perthese och känner inte de är för putiga. Huvudsaken är att man väljer tillräckligt breda så man fyller ut bröstkorgen.
Tack för ditt svar! Har sett att detta implantat kan se väldigt olika ut från person till person. Jag vet inte om de kan styra lite hur mitt bröst ska se ut med lyft som jag oxå måste göra??
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Förresten, har 12,8 i bröstbredd och dessa är 12,6
Gilla

Malin88

Kvinna ·

20 feb, 2013

Det ser ju olika ut på alla och om du hat endel egen vävnad blir det större än om man är platt. det blir säkert fint. Men jag hillar när de är lite bredare än bröstbredden, speciellt me de högre profilerna så man fyller ut ordentligt. Jag har 12cm i bröstbredd o mina implantat är 12.75cm breda. Men om de kändes bra på konsultationen lär de inte bli förstort. Man vänjer sig med så de brukar kännas mindre än när man testar dom.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Malin88 skrev:
Det ser ju olika ut på alla och om du hat endel egen vävnad blir det större än om man är platt. det blir säkert fint. Men jag hillar när de är lite bredare än bröstbredden, speciellt me de högre profilerna så man fyller ut ordentligt. Jag har 12cm i bröstbredd o mina implantat är 12.75cm breda. Men om de kändes bra på konsultationen lär de inte bli förstort. Man vänjer sig med så de brukar kännas mindre än när man testar dom.
Pratade med Jörg Bohn (citadellkliniken) och han menade på att jag inte kunde ta något som var större än min bröstbredd på 12,8. Man blir ganska förvirrad...
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Det skulle inte se naturligt ut sa han
Gilla

MissFiona

Kvinna ·

20 feb, 2013

Sandrita1975 skrev:
Malin88 skrev:
Pratade med Jörg Bohn (citadellkliniken) och han menade på att jag inte kunde ta något som var större än min bröstbredd på 12,8. Man blir ganska förvirrad...
Det kan bero på att du inte är så bred över bröstkorgen. Och tar du bredare implantat kanske de kommer både sticka ut på sidorna och kanske bli för tight klyfta.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

MissFiona skrev:
Sandrita1975 skrev:
Malin88 skrev:
Det kan bero på att du inte är så bred över bröstkorgen. Och tar du bredare implantat kanske de kommer både sticka ut på sidorna och kanske bli för tight klyfta.
Ok, men om du tittar på min utgångspunkt, var tror du om jag väljer detta implantat på 485 cc?? Blir det för stort?
Gilla

Zaraa

Kvinna ·

20 feb, 2013

Jag har 485 uhp pethase och dom är absolut inte för stora. Jag sks byta till större till hösten då jag blev väldigt bedviken på storleken ser alltid mycket större ut när man provar på kliniken innan, försvinner ju en hel del när man lagt in dom ca 50 cc. Jag upplever mina som en stor d kupa och dom putar inte något speciellt mycket heller kan jag tycka väldigt "normala" bröst :-D jag sj är ute efter lite fylligare resultat.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Zaraa skrev:
Jag har 485 uhp pethase och dom är absolut inte för stora. Jag sks byta till större till hösten då jag blev väldigt bedviken på storleken ser alltid mycket större ut när man provar på kliniken innan, försvinner ju en hel del när man lagt in dom ca 50 cc. Jag upplever mina som en stor d kupa och dom putar inte något speciellt mycket heller kan jag tycka väldigt "normala" bröst :-D jag sj är ute efter lite fylligare resultat.
Tack för ditt svar! Det ser väldigt stort ut när man ser bilder!! Kan tänka mig att det inte stämmer med verkligheten och att det beror på vilken vinkel och avstånd man tar bilden på. Ser att du har gjort ankarlyft. Hur är det med ärren? Syns de mycket?
Gilla

Malin88

Kvinna ·

20 feb, 2013

Hmm det va kondtigt. Hade också jörg som kirurg och till mig rekommenderade han lite bredare implantat. Så om jag som har 12cm i bröstbredd kan ha 12.75 birde ju du kunna ha lite bredare med :) men de är kanske inviduellt, sen ser de mer fake ut om man tar bredare då de sticker ut lite på sidorna. Så det blir säkert bra till dig. Han tänker kanske också på att 485cc är max du kan ha i perthese då nästa steg är 530cc som är 12.9cm breda. Fast du hade säkert kunna ha det med. Om du känner det blir förstort kan du annars ha 440cc hög profil som är 12.7cm breda.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

20 feb, 2013

Malin88 skrev:
Hmm det va kondtigt. Hade också jörg som kirurg och till mig rekommenderade han lite bredare implantat. Så om jag som har 12cm i bröstbredd kan ha 12.75 birde ju du kunna ha lite bredare med :) men de är kanske inviduellt, sen ser de mer fake ut om man tar bredare då de sticker ut lite på sidorna. Så det blir säkert bra till dig. Han tänker kanske också på att 485cc är max du kan ha i perthese då nästa steg är 530cc som är 12.9cm breda. Fast du hade säkert kunna ha det med. Om du känner det blir förstort kan du annars ha 440cc hög profil som är 12.7cm breda.
Konstigt...framförde till Jörg just det att jag ville ha lite åt sidorna då jag tycker det är fint. Först hade han tänkt 425 cc mentor Smooth som är 12,5 i bredd.....? Hur tänker han då? Jag har sedan efter konsultationen tittat runt pch insett att jag nog vill ha större. Vill ha en större byst som syns när jag har kläder på. Vill inte ha lika stort som jag har nu med vadderad pushup-bh. Han sa att jag kunde gå upp till 450 cc på mentor, men tror inte det är tillräckligt. Vill ha lite mer. Letade runt lite och hittade då perthese uh 485cc. Väntar på svar från Jörg Om jag kan ha detta implantat. Tycker det är lite dåligt att han tar så lång tid på sig att svara. 2 dagar...
Gilla

Zaraa

Kvinna ·

20 feb, 2013

Det är inte stort :-) drt är bara 4månader sen jag opererades så ärren är fortfarande röda men dom runt själva vårtgården syns inte alls. Måste bara slänga in att jag har bara 12.5 cm bröstbredd men ska endå få plats mef 13.6 som mina nya implantat är. Det kommer puta ut lite på sidorna och bli en tajtare klyfta.
Gilla

Malin88

Kvinna ·

20 feb, 2013

Okey, men fråga om du kan ta lite bredare implantat o att du sett andra som opererats av honom som fått bredare om han säger emot. O säg du vill ha lite ut på sidorna med. Har du tittat på allergan? De har mer o välja på och där finns bredare i ultra hög profil. Du hade kunnat ha 590cc i mentor ultra hög med, de är 12.6 cm breda och de jag har, 495cc allergan är 12.75cm breda. De hade me funkat. Men du skulle kunna ha drygt 13cm i bredd om du har 12.8cm i bröstbredd. Jag tror tex 545cc ultra hög i allergan som är 13.25cm breda och 6.3 i put skulle bli fint, allergan håller formen mkt bättre än perthese. Jag hade de innan o de blev nästan platta i tajta kläder/ bikini då de är de mjukaste implantaten. Vet han kan va lite seg på o svara, sen svarar han oftast bara på en fråga åt gången. Men annars skadar det inte o gå på en extra konsultation. Det gjorde jag o de kostar inget extra.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

21 feb, 2013

Malin88 skrev:
Okey, men fråga om du kan ta lite bredare implantat o att du sett andra som opererats av honom som fått bredare om han säger emot. O säg du vill ha lite ut på sidorna med. Har du tittat på allergan? De har mer o välja på och där finns bredare i ultra hög profil. Du hade kunnat ha 590cc i mentor ultra hög med, de är 12.6 cm breda och de jag har, 495cc allergan är 12.75cm breda. De hade me funkat. Men du skulle kunna ha drygt 13cm i bredd om du har 12.8cm i bröstbredd. Jag tror tex 545cc ultra hög i allergan som är 13.25cm breda och 6.3 i put skulle bli fint, allergan håller formen mkt bättre än perthese. Jag hade de innan o de blev nästan platta i tajta kläder/ bikini då de är de mjukaste implantaten. Vet han kan va lite seg på o svara, sen svarar han oftast bara på en fråga åt gången. Men annars skadar det inte o gå på en extra konsultation. Det gjorde jag o de kostar inget extra.
Fick svar från Jörg nu att Perthese uh ska jag inte ha pga att de är för mjuka och jag är för slank och har väldigt lite egen bröstvävnad. Han beställde nu till mig Mentor Smooth hp 450cc och 500 cc så jag kan bestämma mig på opa dagen. Nu gick det minsann gå upp till 13,2 (500cc)(dvs 4 mm mer än min bröstbredd) . Jag hoppas bara att jag får något mellanrum mellan brösten... Vad tror du?? Lite rädd att det blir tungt och att de är i vägen sedan:-p.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

21 feb, 2013

Zaraa skrev:
Det är inte stort :-) drt är bara 4månader sen jag opererades så ärren är fortfarande röda men dom runt själva vårtgården syns inte alls. Måste bara slänga in att jag har bara 12.5 cm bröstbredd men ska endå få plats mef 13.6 som mina nya implantat är. Det kommer puta ut lite på sidorna och bli en tajtare klyfta.
Du kan inte lägga in bild på hur de ser ut nu? Kanske med kläder på om du har oxå?
Gilla

Zaraa

Kvinna ·

21 feb, 2013

Jag har lagt ut 2 nya bilder på min sida....
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

21 feb, 2013

Zaraa skrev:
Jag har lagt ut 2 nya bilder på min sida....
Tack:-)! Jättefina har de blivit!! Man blir lite rädd när man ser från början hur de ser ut med så mycket tejp och svullna. Men ser att du fått ett jättefint resultat. Jättesnyggt med kläder på!! Du måste vara väldigt nöjd. Får jag ett sådant resultat så blir jag glad. Måste nu välja mellan 450 cc och 500 cc. De med 500 cc är 4 mm bredare än mina bröst. Vad tror du? Vill inte ha fööör stora.
Gilla

Malin88

Kvinna ·

21 feb, 2013

Vad bra du fick svar o lote mer klarhet :) bra du kan testa båda implantaten på opdagen. Då kan du känna efter om 500cc blir för stort. Men tänk på att ca 50cc försvinner vid bakom och att man vänjer sig väldigt fort så jag tror 500cc blir fint. Du lär få mellanrum efter trots de är bredare. Jag hade gärna haft mindre mellanrum trots breda implantat. Så mellanrummet beror också på hur kirurgen gör fickorna och utgångsläget.
Gilla

Sandrita1975

Kvinna ·

21 feb, 2013

Malin88 skrev:
Vad bra du fick svar o lote mer klarhet :) bra du kan testa båda implantaten på opdagen. Då kan du känna efter om 500cc blir för stort. Men tänk på att ca 50cc försvinner vid bakom och att man vänjer sig väldigt fort så jag tror 500cc blir fint. Du lär få mellanrum efter trots de är bredare. Jag hade gärna haft mindre mellanrum trots breda implantat. Så mellanrummet beror också på hur kirurgen gör fickorna och utgångsläget.
Ok, tack så jättemycket för din hjälp:-). Kommer att lägga ut bilder efter operation:-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem