Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Majsan profilbild

Majsan

Kvinna ·

16 apr, 2017

Planerar bukplastik höst/vinter 2017/2018, någon som planerar samma

Bukplastik

Hej! Jag planerar att göra en stor bukplastik i höst/vinter 2017. Senast typ februari 2018. Tycker det känns bra att ha tid på mig att bestämma klinik, kirurg samt bli bekant med folk här på pof. Önskar följa upp med andra som tänkt göra bukplastik. Jag har även ett navelbråck som behöver åtgärdas i samband med bukplastiken.

19

Sortera efter

Miss_C

Kvinna ·

17 apr, 2017

Hej! Jag planerar också bukplastik vintern 2018. Ska göra bröstförstoring innan. Gör min i Polen. Ingenting är bokat än men snart så :)
Gilla

Smillatjejen

Kvinna ·

17 apr, 2017

Hej! Jag har min Bukplastik inbokad 11 dec, lång tid kvar, men då jag är lärare passar det bäst att bli sjukskriven 2 veckor och sen ha mitt jullov att återhämta mig fr op :) kommer även att transplantera en del fett till mina implantat för att få ett snyggare resultat efter min bröstop förra året. Ibland är jag dock inte hundra på att jag ska göra detta.. men jag har tid att tänka och måste nog bara ta mig igenom det ;) Jag var uppe hos min plastikkirurg Magnus Hober på Improva i torsdags och visade mina bröst samt konsulterade kring Bukplastik!
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

17 apr, 2017

Hej! Är lite nyfiken vad kirurgen sagt till er om vikt och bmi? Då jag ligger över mitt bmi måste jag gå ner några kilo innan dom ens vill göra en bukplastik...
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

17 apr, 2017

Miss_C skrev:

Hej!
Jag planerar också bukplastik vintern 2017.
Ska göra bröstförstoring innan. Gör min i Polen. Ingenting är bokat än men snart så :)

Gilla

Majsan

Kvinna ·

17 apr, 2017

Jag är inte heller helt hundra på om jag kommer göra detta, långt ifrån! Men blir man nånsin helt hundra? Tror jag kommer tveka in i det sista och mer eller mindre tvinga dit mig själv när det väl är dags. Men att inte göra operationen tror jag inte på heller då jag tänkt och tänker på detta dagligen och har gjort det i några år nu.. Men det är svårt att veta hur bra resultat det kommer bli? Jag tycker till och med det är svårt att se på sig själv hur "illa" det verkligen ser ut? Är det verkligen så farligt? Inbillar jag mig? Men efter min konsultation på proforma fick jag bekräftat att en bukplastik skulle ge mig fina resultat, och visst är det väl så att kirurgen söder nej om hen inte tycker det är något man inte borde utsätta sig för om man inte har ett tydligt problem?
Gilla

Majsan

Kvinna ·

17 apr, 2017

Gör du bukplastiken i Polen? Varför? Pgr av prisskillnaden?
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

17 apr, 2017

Min familj är därifrån och bor där plus prisskillnaden:)
Gilla

Majsan

Kvinna ·

17 apr, 2017

Ok :)
Gilla

Majsan

Kvinna ·

17 apr, 2017

Han sa ingenting om det till mig, har ingen aning om hur mycket övervikt man ska ha för att vara för mycket för en bukplastik? Sa inte kirurgen något om det?
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

18 apr, 2017

Hon sa bara att jag måste ner till bmi 25. Normalviktig. Men eftersom jag styrketränar 4 dagar i veckan och all lös hud ligger på magen känns de lite konstigt. Men men. Så måste ner ca 8kg innan hon vill göra en bukplastik på mig.
Gilla

Majsan

Kvinna ·

18 apr, 2017

Hmm det låter ju inte mycket med 8kg för mycket.. Kanske om mycket samlats i buken eller så, men de flesta människor ligger ju många kilo över BMI, hade ingen aning om att man lärde vara så på pricken i vikt för att få göra bukplastik. Mitt BMI är inte över 25 så antagligen därför jag klarar mig då. Men gå på konsultation hos någon annan, kanske får du annat svar där och isf gå tillbaka till din andra kirurg och fråga igen? Det Magnus kjelsberg sa till mig på proforma var att jag gärna ska vara så viktstabil som möjligt inför operationen. Jag pendlar ca 5-7kg upp och ner hela tiden vilket inte är så bra för resultatet, tyvärr. Så nu ska jag försöka ligga stadigt på 60kg (väger nu ca 63) fram till operationen så får bukplastiken och fettsugningen forma mig så det blir ett bra slutresultat :) Jag kämpar ständigt för att komma ner till 55-57 kg. Ser framför mig att den kampen automatiskt kommer försvinna om magen blir platt och kärlekshandtagen mindre.
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

18 apr, 2017

Okej. Jag är viktstabil. Dock vill jag göra den operationen hos den kirurgen i Polen så får väl bara bita i det sura äpplet och gå ner dom 8kilona. Sen är kirurgerna i Polen extra noga så kanske därför dom har som riktlinje att man ska ligga som normalviktig. Jag vet inte.
Gilla

Jagjuh

Kvinna ·

19 apr, 2017

Följer med i denna tråd, kanhända det blir bukplastik vintern 17/18 för mig med!
Gilla

Majsan

Kvinna ·

19 apr, 2017

Ja så kan det ju vara. Olika noggrann i olika länder. Låter ju både rimligt och viktigt att ligga på så bra vikt som möjligt. Kanske tummas det lite för mycket med det ibland?
Gilla

Smillatjejen

Kvinna ·

19 apr, 2017

Jag ligger lite på övervikt ca 4 kg och jag sa till min plastikkirurg att jag håller på att gå ned dem, men han sa att det behöver du inte.. men jag gör det ändå för då kommer jag vara tillbaka till min trivselvikt igen :) Det beror kanske på hur fettet sitter och så.. Det mesta skiljer sig åt mellan olika kliniker tycker jag.. jag kommer att fettsuga eftersom det ska transplanteras till brösten oxå!
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

19 apr, 2017

Ja kanske är det så. Jag fick förklarat att hon tycker jag är såpass ung så hon ville helst inte fettsuga nått utan bara bukplastiken så därför hon ville att jag skulle komma ner 8kg. Så slipper hon fettsuga. Vet inte om det är bra eller dåligt haha ;)
Gilla

LunaLovely

Kvinna ·

20 apr, 2017

Om man får fråga, vad är ca pris för en stor bukplastik i polen? Har ni rekommendationer på en bra kirurg/klinik?
Gilla

Miss_C

Kvinna ·

20 apr, 2017

Har inte fått pris på de än. Då jag ska göra bröstförstoring först och gå ner några kilo i vikt. Sen får jag pris på det :) Har en kirurg som verkar bra ( min sambo som kollat upp det)
Gilla

Peha

Kvinna ·

21 apr, 2017

Hej! Jag hoppar in här i tråden också. Jag planerar att göra en cirkumferent bukplastik i augusti och sedan ett bröstlyft troligen runt jul. Har bokat operation med Patrik Höijer på Nordiska Kliniken, men ska även på konsultation till Akademikliniken innan jag bestämmer mig helt.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem