Tjej93
Kvinna ·
23 okt, 2023
Plastikkirurgen-November 2023
BröstförstoringHej! Tänkte starta en tråd hör och se om det finns fler som ska operera sig nu i November. Tänkte att vi kan följa upp och stötta varandra inför operation samt efteråt. Jag opereras den 20 November och Örjan Gribbe är kirurgen som ska operera mig och är jätte glad men samtidigt lite läskigt då jag aldrig har opererats. :)
Sortera efter
jocelyn1987
Kvinna ·
09 nov, 2023
Ms.T
Kvinna ·
09 nov, 2023
jocelyn1987
Kvinna ·
10 nov, 2023
TessiTess
Kvinna ·
11 nov, 2023
Tjej93
Kvinna ·
12 nov, 2023
Tjej93
Kvinna ·
12 nov, 2023
Jaasmine91
Kvinna ·
12 nov, 2023
Tjej93
Kvinna ·
12 nov, 2023
Jaasmine91
Kvinna ·
12 nov, 2023
Jag berättade att jag kommer operera mig och att jag kommer behöva vara borta en månad. Min chef frågade vad det var för operation och jag berättade. Dock blev hon irriterad och skulle slänga ur sig några kommentarer men jag skiter i henne:)
Vill du inte berätta vad du ska göra så behöver du inte det. Om jobbet frågar så kan du bara säga att du inte vill berätta då det är privat:)
jocelyn1987
Kvinna ·
12 nov, 2023
@Jocelyn. Så kort efter operation bör de kunna ge starkare opioder. Ketogan exempelvis om inte oxikodon tar bort smärtan. Har du fått starkare smärtstillande? Låter inte kul alls att ha så ont!
jocelyn1987
Kvinna ·
12 nov, 2023
Hur har ni gjort när ni berättat för jobbet att ni ska vara sjukskriva och om ni har berättat att ni ska göra en operation?
Jag vet inte hur jag ska lägga fram det för jag är så rädd att de ska bli sura.
Jag har varit sjuk i två omgångar sista tiden och även vabbat med dottern några dagar samt att jag hade semester på höstlovet (visste inte när semestern blev beviljad att jag skulle få det op datumet)
Vi har lite personalbrist och det är rätt stressigt i perioder så jg har sådant ångest över att berätta detta och sen vara borta i 2 veckor! ?
Tjej93
Kvinna ·
12 nov, 2023
TessiTess
Kvinna ·
13 nov, 2023
jocelyn1987
Kvinna ·
13 nov, 2023
Hur gjorde ni med tvättning innan op av ansiktet? Körde ni deschutan tvålen dagen innan och samma dag som op utan kräm där också? Har så torr hud så känns som det kommer bli riktigt knastrigt :D
Jaasmine91
Kvinna ·
13 nov, 2023
Tjej93
Kvinna ·
13 nov, 2023
Nu har jag berättat för chefen och en Sten har lyft från mina axlar. Gud vilken ångest jag haft hela dagen fram tills dess. ?
Men det va lugnt, dock sa jag bara att jag skulle vara hemma den veckan jag ska opereras och så skulle vi stämma av hur jag mår om jag behöver vara hemma mer eller om jag är så pass att jag kan komma tillbaka och så sa mina kollegor att vi hjälps åt när jag kommer tillbaka med arbetsuppgifter så jag klarar av det! ?
Jaasmine91
Kvinna ·
13 nov, 2023
Nu har jag berättat för chefen och en Sten har lyft från mina axlar. Gud vilken ångest jag haft hela dagen fram tills dess. ?
Men det va lugnt, dock sa jag bara att jag skulle vara hemma den veckan jag ska opereras och så skulle vi stämma av hur jag mår om jag behöver vara hemma mer eller om jag är så pass att jag kan komma tillbaka och så sa mina kollegor att vi hjälps åt när jag kommer tillbaka med arbetsuppgifter så jag klarar av det! ?
Va skönt! Och vilka härliga kollegor du verkar ha. Mina kollegor skulle aldrig säga en sådan sak :P
jocelyn1987
Kvinna ·
13 nov, 2023
TessiTess
Kvinna ·
13 nov, 2023
jocelyn1987
Kvinna ·
13 nov, 2023
När får du duscha igen (hur många dagar efter op)?
Va skönt att allt gick bra! Hur är smärtan? Är den hanterbar?