Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Proforma bröstförstoring den 17/7

Bröstförstoring
Hej! Tänkte bara kolla om det finns nån mer här inne som opererades på Proforma den 17/7? Kunda vara kul att följas åt med läkning och bh jakt osv.
25

Sortera efter

Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

jag opades en dag innan dig men du kanske vill hitta dem som opades just den 17..?
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Hej! Va kul! Så noga är det inte ;-) Följs gärna åt här. Vi har lika stora implantat och samma läkare  så det kan vara skönt att ha nån att bolla tankar och funderingar med :-)
Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

hur känns dina bröst? går du toppless eller använder du bh? Örjan sa till mig att jag fick göra som ja ville så ja går toppless på dagarna och sover i läkbh:n.
Tråkigt att ja fått lite rippling men de hade ja iofs räknat med.. Har du kännt av nått?
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

De är fortfarande ganska hårda och svullna. Hoppas på att höger ska sjunka ner för det ligger högre upp än vänster :-/
Har bara gått efter infon som stod i papprena man fick med sig hem så jag går toppless hemma men om jag ska ut tar jag på mig en Care fix Comfort Bra från Apoteket. Den ger inte så mycket stöd men känns lite bättre än att inte ha nåt alls under tröja/linne. På kvällarna sover jag i läk bh´n jag med.
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Tänkte bara kolla hur det går för alla Proformare? Alla nöjda och glada? Mina bröst "fyller" två veckor idag och är fortfarande svullna men börjar bli lite mjukare. Höger sitter fortfarande högre upp än vänster så jag hoppas den sjunker ner snart.
Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

mina är 15 dagar, lite stl skillnad pga svullnad osv men de gör knappt ont länge och ingen är gladare än jag för o kunna sova på sidan =)
Lägg gärna ut några bilder =)
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Jag fegar fortfarande och sover på rygg med en extra kudde under madrassen så det blir lite uppåtsittande ställning. Hoppas jag också vågar sova på sidan snart.
Jag har skickat in bilder för admins godkännande så jag hoppas på att bli silvermedlem snart. Då kommer jag ha bilder från både första och andra veckan. Tänkte ta kort varje vecka lite för min egen skull så man har nåt att jämföra med :-)

Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Glömde ju säga att dina ser jättefina ut på bilden. (din avatar)
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Nu har jag lagt ut före och efter bilder på mina nya bröst. Är lite nojjig över höger som sitter högre upp men hoppas det kommer sjunka ner.
Gilla
puffen13

puffen13

Kvinna ·

Morsan40 skrev:
Nu har jag lagt ut före och efter bilder på mina nya bröst. Är lite nojjig över höger som sitter högre upp men hoppas det kommer sjunka ner.
Dom är verkligen jättefina. Super :)

Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Tack så mycket! Har inte riktigt vant mig vid tuttarna än ;-)
Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

dom e jättefina =) tänkte ta nya bilder idag jag med och lägga upp =)
tror inte de tar lång tid innan dina sjunkit ner mer =)
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Tack så mycket! La precis ut bilder från igår när de "fyllde" två veckor ;-)  Skönt att ha detta forum så man kan jämföra lite så man inte får för sig att det är nåt "fel" på brösten utan att det kommer ändra sig med tiden.
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Tänkte bara höra hur det går med era bröst därute? Ska på återbesök på Måndag så jag passar på att ta en minisemester i Stockholm.
Brösten börjar mjukna lite men har haft ont vid revbenen under höger bröst ett tag. Det stramar en hel del också. Högerr bröst envisas också med att inte sjunka ner men får väl ge det lite tid till. Nu har det gått 3 veckor och 3 dagar sedan min operation. Kommer lägga ut bilder lite senare i kväll.
Gilla
uppsalatjej

uppsalatjej

Kvinna ·

Jag opades den 17:e juli! Bra tråd, hakar på :)
Gilla
uppsalatjej

uppsalatjej

Kvinna ·

Jag ska också på återbesök på måndag, ska bli skönt att få dem 'kontrollerade' så att allt ser bra ut! Mitt vänstra har krånglat lite, det är fortfarande lite högre upp än det högra. Mina bröstvårtor var också sjuukt svullna men de börjar bli normala nu med vilket känns skönt. Har inte ont nånstans, det stramar ibland i stygnen bara. Har inte ätit smärtstillande sen dag 9 och har alltså varit smärtfri sen dess. Nu har de också börjat bli mjukare och mjukare så snart känns de nog som mina, på riktigt :)
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Vilken tid ska du dit? Jag har tid 14.30.
Gilla
Strumpan

Strumpan

Kvinna ·

min börjar mjukna rätt bra, börjar hänga till mig men inte så mycket som jag vill att de ska göra så de är bara o vänta..
Tråkiga är att jag fått rippling, dock endast kännbar på höger bröstutåt mot armhålan och lite under och vänster bröst uppe innåt mot klyftan :(
hoppas den håller sig onsynlig iaf så kan jag leva med det..
På mitt återbesök så sa dem inte så mkt mer än att de såg bra ut, fortsätt tejpa 6 mån och boka ny tid för 3 månaders kollen.. Ska inte glöma att de tog stygnen då oxå.
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Aha! Vad bra att du sa det, undrade just hur det skulle bli med stygnen.
Får återkomma efter mitt återbesök och tala om hur det gick.
Gilla
Morsan40

Morsan40

Kvinna ·

Nu har jag lagt ut en bild på "dagsformen". I dag är det 3 veckor och 3 dagar sedan jag opererades.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem