Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
krisssy

krisssy

Kvinna ·

Rädd att 450cc blir för stort!

Bröstförstoring

Jag var på konsultation på kkab i Stockholm förra veckan och hon jag pratade med tyckte att 450cc hp skulle vara bra på mig. Jag hade innan funderat på högst 300cc, så nu är jag lite vilse över hur jag ska välja. 

Jag vill inte att det ska bli för stort och onaturligt, men samtidigt känns det som att dom som jobbar på kliniker vet vad dom pratar om. 

Jag går omkring med rispåsarna så ofta jag kan för att försöka komma fram till något, men jag blir inte så mycket klokare.

Antar att många är/har varit i samma situation som kan ge mig lite råd. Storlek är verkligen jättesvårt och så viktigt!

15

Sortera efter

Vivalaboobs

Vivalaboobs

Kvinna ·

Jag har lagt i 450g, bilder finns på min sida. Nu är de fortfarande nya men så du får något hum. Jag trivs jättebra med storleken och hade tillochmed med kunnat lägga i mer. Men jag är jättenöjd ändå :)
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Jag har PRECIS som du just nu! kände MAX 300cc,,, sen efter första konsultationen Max 350.. och nu har jag valt 450hp(!!) jätte rädd att detta blir förstort men samtidigt vill ja inte ångra mig efter op. och tycka det är för litet! 

Både kirurgen och min mamma sa att det inte såg alls förstort ut på mig (och min mamma vill absolut inte ja har några bomber)

Men samtidigt är det en stor strl.. så på stranden får man nog vara berädd på blickar.. 

Ja ska opereras på kkab också ;)fast i jönköping!

efter min andra konsultation då vi bestämde 450, kände ja mej osäker efter nån dag igen men sen sa sköterskan att ja kunde tänka i lugn och ro på op. dagen om ja va osäker! :)

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

vivalaboobs: Jätte snygga!! dina blir nog lite större eftersom du lagt framför men tycker det ser ut som en bra storlek :D 

Gilla
TrashyPinup

TrashyPinup

Kvinna ·

Jag velar också faktiskt. Tänkte mig 350-375 cc när jag gick på konsultation, där kom vi fram till att 375cc skulle passa bra, och nu funderar jag på om jag inte ska ta och lägga i 400cc ändå... för det är så högt jag vill gå, för när jag provade större på konsultation kände jag att det blev kännbar belastning i ryggen och det är ingenting jag önskar.

Så ja, jag velar mellan 375 cc och 400 cc nu, får se vad jag väljer vid andra konsultationen. Har bytt klinik, så får en konsultation där också, på operationsdagen, då bör jag nog kunna bestämma mig :)
Gilla
Vivalaboobs

Vivalaboobs

Kvinna ·

flickan skrev:

vivalaboobs: Jätte snygga!! dina blir nog lite större eftersom du lagt framför men tycker det ser ut som en bra storlek :D 

Kan skilja lite ja :) sen har jag allergan och de mäter sina inplantat i gram så de motsvarar ungefär 485cc. Låter mycket, men ärligt talat är de ingen som sett att jag opererat mig förutom de jag sagt de till då såklart. Jag kan framhäva och jag kan dölja dem.. Perfekt storlek om ni frågar mig:) och tack så himla mycket för dina fina ord!! :)
Gilla
Lillan

Lillan

Kvinna ·

krisssy skrev:

Jag var på konsultation på kkab i Stockholm förra veckan och hon jag pratade med tyckte att 450cc hp skulle vara bra på mig. Jag hade innan funderat på högst 300cc, så nu är jag lite vilse över hur jag ska välja.

Jag vill inte att det ska bli för stort och onaturligt, men samtidigt känns det som att dom som jobbar på kliniker vet vad dom pratar om.

Jag går omkring med rispåsarna så ofta jag kan för att försöka komma fram till något, men jag blir inte så mycket klokare.

Antar att många är/har varit i samma situation som kan ge mig lite råd. Storlek är verkligen jättesvårt och så viktigt!

Till din längd kan du bära upp mer än 300 cc.
Jag har 375 cc mp+ och är nöjd, men hade kunnat ha 450 hp!
Gilla
krisssy

krisssy

Kvinna ·

Då är vi lite i samma sits kan man säga! ;) Jag vill inte heller ångra mig efteråt och känna att jag tog för litet om jag tar 350, men inte heller känna att det är för stort om jag tar 450. Man blir inte klok på detta!

Kul att du med ska operera dig där! Hoppas du blir nöjd med dina! :)

Gilla
Anna84

Anna84

Kvinna ·

Jag har 500cc, med skulle i nuläget lätt tagit större, typ 600cc hade jag nog varit mera nöjd med ;)

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Usch ja det är så frustrerande dedär med storleken.. min operation är om exakt en vecka och har inte bestämt mig än.. det lutar åt 450cc men fortfarande osäker.. magkänslan säger 450 så den kanske man borde lita på? :)

Gilla
krisssy

krisssy

Kvinna ·

Åh, vad roligt att det är så kort tid kvar för dig! Jag har hela 1,5 månad kvar...

Ja magkänslan har oftast rätt! :D Jag har provat 350 nu ett tag med rispåsarna och nu känns det nästan litet, haha! 450 är nog en väldigt bra storlek tror jag! :D (för båda oss ;-))

Gilla
Thkj

Thkj

Kvinna ·

Jag har precis op mig och lagt in 410cc, jag är lite längre och väger betydligt mer än dig. Jag tycker mina blev stora trots min längd och vikt! Jag är mer rädd för att de ska bli för stora än för små. Fint med lite mindre byst tycker jag! Till din vikt tycker inte jag du ska göra för stora! Lycka till!
Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

krisssy skrev:

Åh, vad roligt att det är så kort tid kvar för dig! Jag har hela 1,5 månad kvar...

Ja magkänslan har oftast rätt! :D Jag har provat 350 nu ett tag med rispåsarna och nu känns det nästan litet, haha! 450 är nog en väldigt bra storlek tror jag! :D (för båda oss ;-))

Ja jag har väntat 3 månader från första konsultationen så nu känns de nära! Tro det eller ej men det går FORT!! :D inte alls nervös än, försöker inte tänka på det så blir ja inte så nervös haha! 

Ja jag tycker det är svårt med rispåsarna, testade själv 450 idag med ris.. men ser bara hängigt ut och svårt att forma.. men man får liten uppfattning iaf! Ja vi får hoppas det blir bra och inte blir några mega bomber, för det vill ja faktiskt inte ha :p

Gilla
feeelicia

feeelicia

Kvinna ·

Jag ska operera mig på tisdag och har valt 450cc mellan men känner mig också osäker om det kanske bli för stort eller om det kanske blir för litet. Man blir helt störd av att titta på alla bilder eftersom alla ser så olika ut..

Gilla
flickan

flickan

Kvinna ·

Feeelicia: Hm ja det är skit svårt!på vissa ser de stort ut och på vissa nästan lite.. ja ska opereras på fredag nu och har inte bestämt mej 100% men troligen blir de 450 :)

Gilla
Isabell87

Isabell87

Kvinna ·

Ser att det var längesedan det skrevs i denna tråden, men kanske kan någon hjälpa mig ändå. Jag har varit på 3 konsultationer med olika kirurger. Första kändes sådär. Andra likaså, om man nu jämför med den 3e som kändes väldigt bra! Träffade Ivan i Falköping idag och han är ju supertrevlig! Han tyckte, med tanke på att jag har ganska breda axlar, att 450 HP skulle bli snyggast framförallt för putet skull och för bröstbredden. Om jag ville ha mindre skulle det isf bli 350 för samma bredd men med medium high profil istället men det tyckte jag såg väldigt platt ut. Är jätterädd att det ska bli bamsestort på lilla mig med 450 HP! Förra kirurgen tyckte 250 +/- 50 cc skulle vara lagom då han inte trodde det skulle bli fint med för breda implantat att för att min bröstkörtel bara är 10 cm bred och att implantatet då skulle synas tydligt. Nu känner jag mig helt förvirrad då jag hade tänkt mig max 350. Jag ska ha bakom muskeln och dom säger ju att en del försvinner då. Har ni upplevt det så? Tänker att ju mer cc man har och ju tyngre det blir, desto fortare ser brösten hängiga ut. Eller? Kan någon komma med lite råd, tack :p
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem