Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Oliven125 profilbild

Oliven125

Kvinna ·

23 jan, 2022

Rätt storlek (350cc)?

Bröstförstoring

Jag var på konsultation hos Patrik på Nordiska kliniken. Sa att jag önskar bröst som ser naturliga ut och är proportionerliga till min kropp. Jag är 170 cm, väger 62, ganska atletisk byggd med breda axlar. Har a-kupa nu. Han föreslog 350 cc anatomiska. Jag tyckte inte att 3d-bilderna såg så jättesnygga ut, de såg lite hängiga ut. Även om jag vill att de ska se naturliga ut vill jag ju ändå att de ska se fylliga och snygga ut men inte att så att folk tänker ”vilka stora fejkbröst”. Vad tror ni om storleken?

15

Sortera efter

Ballerina91

Kvinna ·

23 jan, 2022

Tror 350cc är alldeles lagom. Iaf inte för stort :D
Gilla

Mimamma

Kvinna ·

23 jan, 2022

Jag var också hos Patrik,jag önskar att brösten ser naturlig ut, i början tänkte att ergomix 2 demi skulle passa mig, jag hade ingen aning om storlek. Patrik rekommendera mig ergonmix full 295 höger och 315 vänster. Jag är rädd att inte blir som jag vill?
Gilla

Oliven125

Kvinna ·

23 jan, 2022

Ja det är så himla svårt, det hade varit bra om man hade kunnat se exempelbilder hos kirurgen från andra patienter med liknande förutsättningar. Någon annan som har önskat ”naturliga/proportionerliga” bröst hos Patrik och kan uttala sig om hur resultat blev? För små/stora?
Gilla

Natval

Kvinna ·

23 jan, 2022

Ett tips är att inte hänga upp sig så mycket på antal cc utan kolla bilder på hur ni vill att resultatet ska bli och visa sen för er kirurg. Då kommer kirurgen kunna säga vad som krävs och om möjligheten finns.
Gilla

Ninji

Kvinna ·

23 jan, 2022

Här har du en med liknande kroppsbyggnad och storlek. Min kirurg och jag kom också fram till 350cc anatomiska. Jag "kände igen" mig som så jag var innan barn och viktnedgång. Hoppas storleken blir bra !
Gilla

Emz89

Kvinna ·

23 jan, 2022

När jag kollar på tabellen, stämmer det att du blev rekommenderad corsé?
Gilla

Michimuchu

Kvinna ·

23 jan, 2022

Hej! Jag opererade mig hos Patrik 12/1 så kan inte riktigt ge en helt ärlig bild av slutresultatet. Jag kan ju berätta min upplevelse fram tills nu iaf. Jag önskade mig naturliga ”glada, ibga pigga” bröst utan att det skulle se för ”futtigt” ut. Jag hade varit på konsultation hos Charles Randqvist innan jag träffade Patrik o Charles sa väldigt bestämt att jag inte skulle gå större än 280 cc anatomiska. Jag kände mig lite överkörd hos Charles som skulle lägga in ett lollipoplyft för i op för att brösten inte skulle bli så hängiga och lite ”gladare”. Hos Patrik fick jag däremot en helt annan rekommendation, han föreslog 350 cc anatomiska för att slippa lyft och få upp bröstet ngt. 3 D bilderna var dock snyggare hos Charles och bilderna hos Patrik med 350 cc såg tunga ut och lite ”tantiga”. Jag förklarade detta för Patrik och han förstod precis vad jag menade! För det första ska man ju inte stirra sig blind på 3d bilderna då de inte är helt sanningsenliga och för det andra är det ju så knäppt att se sin kropp utan armar och märkligt ljus, tyckte inte ens mina befintliga bröst liknade sig själva i datorn! Hsh Patrik föreslog då att sänka bröstvecket och på så vis få upp bröstvårtan ngt. Han gjorde detta vid en andra konsultation och då såg det mycket bättre ut! Inte alls så tungt som vid första tillfället! Båda rekommenderade anatomiska då jag har lite bröstvävnad och att det då inte skulle vara klädsamt med runda. Nu inne på dag 11 efter op så känner jag att mina bröst blev SÅ bra även om de ör svullna. De ser inte ut som på 3d. Kanske lite i profil. Men jag kan återkomma när svullnaden lagt sig lite och visa 3d mot resultatet om ni vill.
Gilla

Michimuchu

Kvinna ·

23 jan, 2022

Jag är rätt liten men har kurviga höfter så tycker 350 cc för min del blir en bra balans.
Gilla

Anna-Lina

Kvinna ·

24 jan, 2022

163 cm och vägde ca 55 kg när jag gjorde mina med 300/325 c, var nästan platt innan. De ser naturliga ut och absolut inte stora. Ska göra om dem snart och har blivit rekommenderad 725 cc av Patrik, för att det skulle passa bäst på min kropp, då jag har rätt bred bröstbredd på 16 cm. Menar bara att längd och vikt inte är allt, din bröstbredd spelar också roll för hur implantatet upplevs i storlek :)
Gilla

Theaug

Kvinna ·

25 jan, 2022

Hade jag vart dig så hade jag bokat en till konsultation hos annan kirurg för att känna mig säker. Sen 3d bilderna ger endast en fingervisning. Mina bröst var inte snygga på den och stämmer inte alls med verkligheten.
Gilla

KaLi

Kvinna ·

25 jan, 2022

Tror också storleken är bra med tanke hur du beskriver din kropp, varken små eller för stora. jag upplevde också att brösten på 3d-bilderna var hängiga jämfört med hur de ser ut på riktigt nu, så 3d visar mer storleken på ett ungefär. men om du är osäker på storleken, kan du inte boka en till konsultation så du kan visa bilder för honom, typ förtydliga vad du önskar? :)
Gilla

Oliven125

Kvinna ·

25 jan, 2022

Tack för era svar. Jag ska nog boka in en till konsultation hos en annan kirurg och för att höra?
Gilla

Oliven125

Kvinna ·

31 jan, 2022

Nu har jag varit på en ny konsultation hos Maximilian Otte på AK (jättetrevlig och proffsig) han rekommenderade 315cc. Det blir nog att jag kör på 350cc. Tack för era svar!
Gilla

soffans

Kvinna ·

31 jan, 2022

Oliven125 skrev:

Nu har jag varit på en ny konsultation hos Maximilian Otte på AK (jättetrevlig och proffsig) han rekommenderade 315cc. Det blir nog att jag kör på 350cc.
Tack för era svar!

vem kommer du boka operation hos då? :)
Gilla

Oliven125

Kvinna ·

31 jan, 2022

Det blir Patrik på Nordiska Kliniken för att jag var inställd på det innan jag gick på konsultationer, men jag verkligen ett superbra intryck av både Maximilian och AK så jag hade lätt kunnat tänka mig att operera mig där också.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem