Nyhet på POF! Nu kan du ladda upp bilder och videor direkt i forumtrådar.
Ailosliv profilbild

Ailosliv

Kvinna ·

17 okt, 2017

Riktat mot er under 160 cm!

Bröstförstoring

Hallå allesammans! Jag har funderat på en bröstförstoring i ungefär 10 år nu, och om en månad är det dags. Det jag funderar lite på är implantatens storlek i jämförelse med längden? Vad har ni andra fyllt/ vad ska ni fylla med? Jag är inte så jättelång, runt 151-153cm (inte mätt mig på ett tag) och jag och min kirurg har kommit fram till att lägga in 375/400cc (jag är en väldigt liten A-kupa just nu). Jag vill ha stora men ändå naturliga, och han tyckte då att detta skulle passa mig perfekt. Vad är eran längd och implantatstorlek? Vilken storlek har ni på bh:ar efteråt? Mvh En som längtar otroligt mycket efter sina nya bröst, och som ser fram emot överraskningen gällande vilken storlek mina nya bh:ar kommer vara

Sortera efter

Allis profilbild

Allis

Kvinna ·

17 okt, 2017

Hej! Jag är ju lite längre än nu men är också väldigt nätt byggd och har samma bröststorlek så tror vi ser väldigt lika ut i det området. Skulle råda dig att inte fokusera så mycket på cc utan istället mått runt bröstkorgen och bredden på dina bröst. Eftersom bredden sväljer mycket av volymen i inlägget är det detta som avgör ungefär hur stora du kan ha. Även projektionen såklart. Vad ör du intresserad av för slags implantat? Vad roligt att det äntligen blir av för dig, hoppas att min blir av snart också!:)
Gilla
Ailosliv profilbild

Ailosliv

Kvinna ·

18 okt, 2017

Min kirurg mätte aldrig runt bröstkorgen, utan bara från halsgrop till bröstvårtor, från bröstvårtor ut till sidan, från underkant av bröstet upp till bröstvårtan, osv, och kom då fram till en max-diameter på runt 12 cm. Jag vill ha stora men ändå naturliga, och vi valde då runda Mentor HP 375 och 400 (vänster/höger). 400 HP har en diameter på 12,3 vilket kirurgen tror kommer bli alldeles perfekt för mig utifrån mina önskningar. Men det verkar bli en överraskning vad det blir för bh-storlek efteråt, hihi. Har ni planerat något om op. eller har ni bara kört konsultation än så länge? :)
Gilla
Tuttsara profilbild

Tuttsara

Kvinna ·

18 okt, 2017

Jag är 160cm och hade exakt damma tankar innan min operationen men hag är väldigt nöjd med mitt val hade tom kunnat kanske ta lite mer utan att det skulle de konstigt ut. När jag är klädd så kan jag dölja dom väldigt bra. Knappt någon som lagt märke till dom! I övrigt är jag själv väldigt liten i överkroppen, smala armar midja osv Jag har i 425/450 round motiva
Gilla
Ailosliv profilbild

Ailosliv

Kvinna ·

19 okt, 2017

Ah, okej! Jag funderar faktiskt på om jag skulle kunna ta större ändå, utan att det ser konstigt ut typ. Vill inte att de ska bli "för små" liksom
Gilla
DancingMum profilbild

DancingMum

Kvinna ·

19 okt, 2017

Jag tänker samma. Är 160cm lång, 65kg. Höft 100 Midja 78, hoppas 70 efter bukplastiken Bröst - vill ha 100, samma som höft Det blir perfekta mått för mig.
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

24 okt, 2017

Åh vilken bra tråd! Planerar och funderar för fullt så det här var ju perfekt! Vill gärna höra hur fler har gjort!?
Gilla
Oddk profilbild

Oddk

Kvinna ·

24 okt, 2017

jag e dock 162 och har ergonomix 424cc. Tycker de är normalstora och göms bra i kläder. Dock inne på att göra större nu!
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

25 okt, 2017

Ni som redan förstorat här, får man veta på konsultationen vilka storlekar som är möjligt för ens kropp? Verkar vanligt att många som haft a-kupa eller platt lägger in runt 350-400cc. Kan inte de bilder än, så försöker bilda mig en uppfattning om hur stort det blir. Vilken kupa har ni hamnat på efteråt? När jag gjorde ristestet tyckte jag 375-400 passade mig bäst, men svårt att veta hur väl det stämmer... Hur går provningen av implantaten till på konsultationen?
Gilla
Oddk profilbild

Oddk

Kvinna ·

25 okt, 2017

Jag tror jag kunde välja max 550 om jag inte helt missminner mig. Hade knappast a-kupa innan!
Gilla
Therese87 profilbild

Therese87

Kvinna ·

25 okt, 2017

Jag är också kort ;) 157 cm lång och har 440 corse. Alldeles lagom tycker jag, varken för stora eller för små :)
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

25 okt, 2017

Therese87, ser att du opat två gånger, med 295 första gången. Varför valde du större vid korrigeringen? Och hur korrigerar de muskelpåverkan? Och vad menas med corse? :) tusen frågor om allt...
Gilla
LT123 profilbild

LT123

Kvinna ·

26 okt, 2017

Misssx skrev:

Ni som redan förstorat här, får man veta på konsultationen vilka storlekar som är möjligt för ens kropp? Verkar vanligt att många som haft a-kupa eller platt lägger in runt 350-400cc.
Kan inte de bilder än, så försöker bilda mig en uppfattning om hur stort det blir. Vilken kupa har ni hamnat på efteråt?
När jag gjorde ristestet tyckte jag 375-400 passade mig bäst, men svårt att veta hur väl det stämmer...
Hur går provningen av implantaten till på konsultationen?

Man får en bh och sen får man de olika implantaten och sätter i bh-n och sen en tight t-shirt över :)
Gilla
Therese87 profilbild

Therese87

Kvinna ·

26 okt, 2017

Precis! Jag tyckte helt enkelt att dom var för små ;) jag bytte ju bara till lite större men jag upplever dessa som mycket fylligare. jag vet inte om det finns olika sätt att korrigera på men på mig skar han av någon muskel (eller muskeltrådar) under brösten. Corse är profilen ;) Motiva har lite egna "namn" på sina profiler så låg, mellan, hög, och utrahög = mini, demi, full och corse :) Dvs, jag bytte ifrån hög profil till ultrahög
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

26 okt, 2017

Vet inte hur många gånger jag läst om profiler, men blir ändå inte klok på vad som menas, är det puta ut från kroppen? Eller är det uppåt, alltså mer eller mindre "bollar"? :D
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

26 okt, 2017

Lånar man t-shirt då eller ska man alltså tänka på vad man har på sig när man ska dit?
Gilla
LT123 profilbild

LT123

Kvinna ·

26 okt, 2017

Misssx skrev:

Vet inte hur många gånger jag läst om profiler, men blir ändå inte klok på vad som menas, är det puta ut från kroppen? Eller är det uppåt, alltså mer eller mindre "bollar"? :D

Det är put från kroppen :)
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

26 okt, 2017

Hahaha! Hur sjutton ska man kunna välja egentligen? :)
Gilla
LT123 profilbild

LT123

Kvinna ·

26 okt, 2017

Misssx skrev:

Hahaha! Hur sjutton ska man kunna välja egentligen? :)

Har du varit på konsultation och träffat en kirurg och berättat ditt önskemål? Jag fick först testa demi och på min andra konsultation ville jag testa full och kände mig mer nöjd med full för att få det resultatet jag ville ha :) Min klinik hade en tröja man lånade, vet inte om alla har det!
Gilla
Misssx profilbild

Misssx

Kvinna ·

28 okt, 2017

Nej, jag har inte varit på konsultation än, kollar olika kliniker och funderar på vilken eller vilka man ska besöka. :)
Gilla
Annahpanna profilbild

Annahpanna

Kvinna ·

03 nov, 2017

Hej i måndags opererade jag in 500cc så vet inte en vad jag kommer få för bh storlek men gissar på "E" Är 157 cm. Valde Motiva eronomix hög profile. Lycka till med ditt val.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem