Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

ristest 400cc stort? hjälp!!

Bröstförstoring

Jag har varit på konsultation på Polarkliniken i Umeå för någon vecka sedan och då testade jag ut implantat som var 400cc. Det kändes jättebra! Jag gjorde ett ristest med 400 cc också, och det tyckte jag såg jättestort ut. Kan det det se större och "klumpigare" ut när man gör ristestet? Och  eftersom att jag ska lägga implantatet bakom muskeln så kommer det väl inte se lika stort ut när dom väl är inne? Börjar alltid vela så himla mycket om storleken.. Jag har 70 A nu och ska lägga in 400 cc high profile, delvis bakom muskeln. Ni som opererat er, hur upplevde ni ristest gämfört med dom "riktigag brösten" ? 🙂 tacksam för svar. 

6

Sortera efter

LER

LER

Kvinna ·

jag tyckte oxå 400 i ris såg stort ut men sen när jag fick prova på konsultationen med 400 inplantat tyckte jag det såg lagom ut!:D

Gilla
Cassandra03

Cassandra03

Kvinna ·

Hej, ristestet är bara för att ha nått att jämföra men inte alls verkligheten. Jag körde också ristestet och resultatet som jag har idag känns inte alls lika stort som testet. Som du skriver då kommer ju en del av inplantatet försvinna i kroppen eftersom du kommer att göra en bakomplacering. Jag har lagt in 450/425 och i läkningsbh har jag en full C kupa. Men mina är fortfarande svullna då det var 2v sen op. Så det Beror på vad du är ute efter storleksmässigt. Jag ville ha en full C el liten D och än så länge e jag super nöjd. Med vänlig hälsning, Cassandra <3
Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

Okej tack så mycket för era svar! Jo för när jag testade på konsultationen så tyckte jag att det kändes jättebra, testade dock 400cc normal profile och inte high profile för de hade inte de implantaten hemma, men jag har för mig att high profile kan se större ut än normal också? stämmer det? Vad kul Cassandra03 att du är nöjd än så länge.

Jag vill hellre ta lite större än att jag ska ångra mig sen och tycka att jag kunde tagit större, för har upplevt att det är många som känner så. Men nackdelen är ju att jag är så pass kort, bara 155 och då kan jag inte ha allt för stora bröst. Hon jag var på konsultation hos sa att om jag tog 400 cc skulle jag få C/D kupa. Stor C eller liten D som du sa. 😀

Gilla
Nilsson87

Nilsson87

Kvinna ·

Plastikfreak skrev:

Okej tack så mycket för era svar! Jo för när jag testade på konsultationen så tyckte jag att det kändes jättebra, testade dock 400cc normal profile och inte high profile för de hade inte de implantaten hemma, men jag har för mig att high profile kan se större ut än normal också? stämmer det? Vad kul Cassandra03 att du är nöjd än så länge.

Jag vill hellre ta lite större än att jag ska ångra mig sen och tycka att jag kunde tagit större, för har upplevt att det är många som känner så. Men nackdelen är ju att jag är så pass kort, bara 155 och då kan jag inte ha allt för stora bröst. Hon jag var på konsultation hos sa att om jag tog 400 cc skulle jag få C/D kupa. Stor C eller liten D som du sa.😀

I bh-storlek ska du räkna med att gå upp 4 kupstorlekar med 400cc. Så om 70A är den storleken som sitter som den ska på dig idag, kan du räkna med att få 70E efter en förstorning med 400cc.

Högre profil kommer att se större ut i profil. Lägre profiler ser större ut rakt framifrån. Ju lägre profil destu mindre mellanrum mellan brösten och desto mer kommer de att sticka ut på sidorna.

Gilla
Cassandra03

Cassandra03

Kvinna ·

Hej Plasticfreak, Jag hade tänkt o ta 400 men landade på 450 just för den anledningen om du nämnde att det e bättre att gå på större än det man tänkt sig. Som du ser i min profil så är jag bara 158cm med breda höfter så nu är min kropp mer propertionerlig. Gå på 450cc så är det inte så stor ökning. Lycka till :) Med vänlig hälsning, Cassandra03
Gilla
Plastikfreak

Plastikfreak

Kvinna ·

Jag tror 400cc blir bra på mig. Man kan ju aldrig riktigt veta innan vilken kupstorlek man kommer att få efter, det var bara vad sköterskan sa till mig på konsultationen. Tack så mycket för alla svar!

Cassandra03 du är ju inte heller så jättemycket längre än mig, och det är kul att höra att du är nöjd🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem