Anonym användare
14 nov, 2011
Ristest 400cc, vad tycker ni?
BröstförstoringHej igen!
Har varit osäker på om jag valt förstora implantat inför min bröstoperation så för att minska min oro bestämde jag mig för att göra ristestet. Köpte en bygelbh utan vaddering i stl 75E (!) och fick detta resultatet. Själv blev jag grymt taggad efter testet och är nu helt säker på att jag valt rätt storlek. Exakt en månad kvar idag :D Hursomhelst, vad tycker ni? För stort? För litet? Några andra synpunkter, både ris och ros uppskattas! Tack på förhand goingar, KRAM
Sortera efter
Längtar större
Kvinna ·
14 nov, 2011
Malin88
Kvinna ·
14 nov, 2011
väldigt svårt att bedömma storleken på din bild. mkt lättare i lite mörjare plagg och lite från sidan :)
men 400cc blir säkert fint till dina mått! :)
Anonym användare
14 nov, 2011
Det ser ut att passa fin fint! kommer nog bli riktigt snyggt med 400 på dig! :D
Anonym användare
14 nov, 2011
Ser väldigt bra ut! Känns det rätt så kör på det, följ alltid magkänslan ;)
Lycka till :)
Nayna
Kvinna ·
14 nov, 2011
Jag tycker att det verkar passa din kropp bra...kul att det känns rätt inför operation! :)
Anonym användare
15 nov, 2011
Tack :) Känns superskönt att ni tycker de verkar bra med hänsyn till mina mått osv. :)
Vet att bilden inte är optimal med tanke på att vitt förstorar en del, ska se om jag kan fixa en annan.
Hursomhelst, brukar ristestet ge en realistisk bild av hur de blir efter operationen eller bör man ta större än de man hade i risttestet för att få samma resultat?
Malin88
Kvinna ·
15 nov, 2011
det är nog rätt olika. men mitt ristest blev väldigt likt mitt slutresultat :) va bara formen som va annorlunda, va mer strutigt med ristestet :)
Anonym användare
16 nov, 2011
SKönt, då håller jag tummarna för att de blir ungefär samma för mig också :)
Lizzie
Kvinna ·
16 nov, 2011
Tycker det ser jätte bra ut:) har du någon bild från sidan att visa också kanske? Jag har 400cc mp bakom(av samma läkare också:) ) .När jag gjorde ristestet hemma så tyckte jag att det kändes större än vad det egentligen blev sen,men det är säkert olika. Men du provade med 3,5dl ris nu då eller?
Anonym användare
16 nov, 2011
Tack :) Nej, jag har tyvärr inte de. Ska se om jag kan fixa en sen.
Åhh va roligt :) När opererade du dig? Nöjd?
Jag hade 4dl ris, ska man ha mindre för att de ska bli samma som implantatet?
Lizzie
Kvinna ·
16 nov, 2011
Jag opererade mig i september,ja jag är jättenöjd:) men jag fegade ner mig lite i storlek,bestämde mig för 450 på konsultationen men gick sen ner till 400, men med facit i hand så hade jag valt 450 iallafall men är väldigt nöjd ändå:)
Om jag minns rätt så tror jag 3.5dl ris motsvarade 400cc,så om du har 4dl ris så kanske det är som 450cc,
maila och fråga kliniken för säkerhetsskull ( ifall jag kanske är ute o cyklar;P)dom brukar vara väldigt snabba med att svara:)!
Anonym användare
16 nov, 2011
Härligt att höra att du är nöjd, synd med storleken bara :)
Aha okej, bäst att maila och fråga då så jag inte blir besviken efteråt :)
Vad hade du för bh-storlek innan operationen och vad har du nu efter?
Lizzie
Kvinna ·
16 nov, 2011
Innan op använde jag 75b (hade 100cc i egen vävnad). Och i abecita har jag 70f (som man har på sig efter op) Trodde knappt det när jag hörde storleken, f kupa trodde jag va jättestora bröst men det har jag absolut inte,sen har jagockså 75e (samma märke) men hittade även en 75dd på lindex som passade så det är väll lite olika på olika märken:S,men får ju hålla sig ifrån att använda bh ett tag till:) ska ju va utan ett tag till:)
Anonym användare
16 nov, 2011
Har också 75b i dagsläget, så antar att jag kommer hamna på ungefär samma storlek! Ja, F låter helt enormt. Hade från början tänkt mig en stor D, men har insett att de blir för litet. Man vänjer sig snabbt har jag hört ;) Har du haft några komplikationer och hur var smärtan i början? Förlåt om jag frågar mycket, men tycker de är intressant med tanke på att du har samma doktor, likadana implantat och liknande utgångsläge som mig :)
Lizzie
Kvinna ·
16 nov, 2011
Inga problem:) Ja man vänjer sig verkligen snabbt:) Nej inga komplikationer så här långt(peppar peppar..) hade inte ont alls direkt efter op mådde prima inget illamående el frossa el liknande alls. Sen dagen efter gjorde det ont men det var helt ok trodde det skulle vara mycket värre men det är ju också väldigt olika hur ont man får. Däremot kändes det spänt o stelt( gick som en gammal tant dom första dagarna hihi:) ) smärtan va helt ok men hade ju inte viljat va utan mina värktabletter ändå asså:P för det känns ju förstå mig rätt. Sen så tyckte jag det "jobbigaste" var att stå upp ur sängen på morgonen den första veckan( eller 2v) det kändes lite obehagligt faktiskt m hade ingen som kunde hjälpa mig upp, då hade det varit lättare men det funkade ändå:)
och måste säga det att sköterskorna som var där och tog hand om alla var verkligen jättegoa o snälla man blev verkligen väl omhändertagen:)
Anonym användare
16 nov, 2011
Skönt att höra :) Haha, tantstilen kan jag leva med ett tag :) Gud va skönt att du mått så pass bra ändå! Känner mig riktigt taggad efter allt bra jag hört av dig :) Hoppas nu bara att de går lika bra för mig, hehe.
Lizzie
Kvinna ·
17 nov, 2011
Va bra:) Det kommer säkert gå bra för dig med:) Lycka till med din op:)!
Ser kanoners ut!!! :)