Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
linalisa profilbild

linalisa

Kvinna ·

04 aug, 2010

Ristestet bilder 275cc!

Bröstförstoring

Här kommer mina boobis i ristestet! Ibland tycker jag dom är för stora, ibland inte. Men tror detta blir en passande storlek, eller vad tycker ni? Velar ganska mycket i storlekarna... så alla svar välkommnas!!! Är rädd att man tar för stort/litet. Bilder med liknande önskas också.. =/

21

Sortera efter

lajsa123

Kvinna ·

04 aug, 2010

ser väldigt bra ut :) perfekt storlek på din kropp :)

Gilla

Hallontossing

Kvinna ·

04 aug, 2010

Hej!

Det ser kanonfint ut, vilken bra form du fick till 🙂. Passar alldeles utmärkt.

Eftersom de flesta här inne (inkl jag) är el blir storleksblinda så tycker såklart jag att du prova ris med 300, försvinner ju en del vid op. Men välj såklart det som känns bäst.... Ser verkligen kanon ut på bilderna!

Kram

Gilla

linalisa

Kvinna ·

04 aug, 2010

Hallontossig: 300cc har jag bilder på, fast vid konsultationen.. tyckte det var för stort. Velat fram och tillbaka mellan 240tx,275mc 300mp, men jag tror 275cc blir bäst!

Är dock lite orolig att man ändå ångrar sig och kommer vilja ta 300cc. Jag är så jäkla kort bara, så vill inte se tjock ut heller!

Gilla

linalisa

Kvinna ·

04 aug, 2010

lajsa123: tack =)

Gilla

Anonym användare

04 aug, 2010

Man ser aldrig tjock ut med tuttar om man har lite höfter. Det är då man får till den där underbara timglasformen vettu. 🤭

Blir jättefint på dig ska du se. Ser inte opropotioneligt ut alls utan bara kvinnligt kurvigt.

Gilla

linalisa

Kvinna ·

04 aug, 2010

Hanniballecter: Så du tycker inte jag ska gå upp till 300mp?

Gilla

Liniis

Kvinna ·

04 aug, 2010

Ser jättefint ut.. Men som Hallontossing påpekade så försvinner ju en del vid op, så om du vill ha den storleken som du får med ristest 275 så hade jag nog tagit 300cc. Och jag tror definitivt INTE att du kommer se tjock ut🙂

Gilla

linalisa

Kvinna ·

04 aug, 2010

Liniis: Ja det är sant. Frågan är bara hur mycket som försvinner. Kroppen slukar ju olika mycket.. Tycker fortfarande att 300mp var aldeless för stor, bilder kan ni se i galleriet när jag provade ut dessa.

Gilla

Liniis

Kvinna ·

04 aug, 2010

Tittade på bilderna och jag tycker absolut inte att det ser för stort ut. Jag tänkte precis som du innan min op och ångrade mig nästan direkt att jag inte tog mer. Men som sagts tidigare så finns det många som är nöjda med sitt storleksval. Självklart ska du ta det som du tycker känns bäst. Du kanske kan maila och fråga din kirurg om hur mycket han tror kommer försvinna osv. 

Gilla

Liniis

Kvinna ·

04 aug, 2010

Tittade på bilderna och jag tycker absolut inte att det ser för stort ut. Jag tänkte precis som du innan min op och ångrade mig nästan direkt att jag inte tog mer. Men som sagts tidigare så finns det många som är nöjda med sitt storleksval. Självklart ska du ta det som du tycker känns bäst. Du kanske kan maila och fråga din kirurg om hur mycket han tror kommer försvinna osv. 

Gilla

linalisa

Kvinna ·

04 aug, 2010

Jag har mailat min kirurg, men hon låter mig välja. Hon tror 275cc blir bra, men hon ville först ge mig 300cc. Ska maila henne igen när hon kommit tillbaka från sin semester!

Gilla

Malin88

Kvinna ·

04 aug, 2010

tycker de va en jättebra storlek för dig :) om de blir så stort som på bilderna, man vet ju aldrig slutresultatet. Men jag hade nog tagit 300 eftersom lite försvinner. Jag har testat 300 o de känns litet på mig, trots jag är väldigt smal.. men på dig såg de jättebra ut 👍

Gilla

Flowerz

Kvinna ·

05 aug, 2010

När jag provar känner jag också att 300 cc är på gränsen till för stort. 275 cc känns mer OK. Jag är inte ute efter stora bröst som många är utan en mer fyllighet, därför finns det för mig ingen anledning till att ta mer än det jag har funderat på. Jag skulle personligen dö om jag kände att jag fick förstora. Sedan är det ändå 275 mer än vad jag, du eller någon annan hade sen tidigare.

Det viktiga är att man själv är tillfreds och att man verkligen fått kroppen mätt riktigt av kirurgen så att man får rätt diameter som passar just ens egen kropp, sedan kan man leka med cc och profil.

Gilla

linalisa

Kvinna ·

05 aug, 2010

Malin88: 275cc och 300cc är ju inte så stor skillnand på, men tycker nästan 275 e på gränsen. Så tror jag håller mig till de =)

300cc blir nog bra på dig, du är både längre än mig och väger mer än mig så då ser brösten automatiskt mindre ut på dig än vad samma storlek hade gjort på mig? Har du också ristest bilder??

Flowerz: Håller absolut med dig. Det är viktigt att man känner sig trygg i det valet man gjort! Jag får hellre för små än för stora, stora kan du inte dölja på samma sätt om man nu skulle bli missnöjd. När ska du opa dig och vart?

Gilla

linalisa

Kvinna ·

05 aug, 2010

Malin88: Såg precis dina bilder, jätte snyggt ju! Passar hur bra som helst =)

Gilla

Malin88

Kvinna ·

05 aug, 2010

tack :) det är 375cc, har 400cc på min blogg med :) men 400 cc blir typ som 350 så de blir nog lagom :) viktigast tycker jag nog är formen man får på brösten än storleken :)

Gilla

Flowerz

Kvinna ·

06 aug, 2010

linalisa skrev:

Flowerz: Håller absolut med dig. Det är viktigt att man känner sig trygg i det valet man gjort! Jag får hellre för små än för stora, stora kan du inte dölja på samma sätt om man nu skulle bli missnöjd. När ska du opa dig och vart?

Ja för även om andra ångrar att de inte tog mer så kanske de har ett helt annat ideal lr målbild än vad du, jag eller någon annan har. Har man sedan gjort en operation får man ändå räkna med att göra minst en till någon gång i framtiden och då kan man ju lägga in mer då - så resonerar iaf jag.

Jag kommer med allra största sannolikhet att boka op hos Gunnar Kratz i höst, lite beroende på väntetid. Jag har äntligen fått ihop mina pengar efter diverse utgifter och resor. 😎

Gilla

linalisa

Kvinna ·

06 aug, 2010

Flowerz: Så sant så. Men det blir nog bra! Har nästan till 85% bestämt mig för 275mx. Jag ska opa mig på citadellkliniken.com nu den 26 augusti =)

Gunnar Kratz.. hmm.. opar han i sthlm? Vad kul att du har pengar, själv tog jag ett lån!

Gilla

linalisa

Kvinna ·

06 aug, 2010

Malin88: Ja formen är viktigast! Doms ka ju se naturliga ut och inte opade direkt =P

Gilla

Flowerz

Kvinna ·

08 aug, 2010

linalisa skrev:

Flowerz: Så sant så. Men det blir nog bra! Har nästan till 85% bestämt mig för 275mx. Jag ska opa mig på citadellkliniken.com nu den 26 augusti =)

Gunnar Kratz.. hmm.. opar han i sthlm? Vad kul att du har pengar, själv tog jag ett lån!

Jag tror iofs det blir bra med både 275 och 300 på dig, men du ska ju själv känna dig bekväm. Det hade varit ganska annorlunda om ngn hade sagt 500 cc istället.😉

Oh det är snart! Håller tummarna för att det går bra. Kratz finns i Linköping. Eventuellt ska jag gå på konsultation på Proforma också, vi får se.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem