Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sweety71

Sweety71

Kvinna ·

Rökstopp 21/4 op 4/5

Bröstförstoring

Nu börjar det verkligen närma sig och det börjar kännas pirrigt. Jag "fimpade" i lördags kväll, den 21/4 och op dag är den 4/5. Går faktiskt över förväntan bra. Är ganska envis av mig oxå. Använder mig av nikotinplåster då jag fick höra att det inte var nikotinet i sig som ställer till det med läkning. Men visst, mornarna är ff kämpiga. Är det fler här som fimpat före op? Lite pepp skadar ju inte lixom :)

12

Sortera efter

Manizer

Manizer

Kvinna ·

Jag är inte rökare, men tycker att det är jättebra att du har fimpat! Stor eloge till dig! Så duktigt! :-)
Gilla
Sweety71

Sweety71

Kvinna ·

Tack! :) Ja, jag måste ju om jag ska undvika komplikationer, vill ju att det ska läka så bra och snyggt som möjligt. Kan ju bara skylla på mig själv om det inte skulle läka bra, om jag inte fimpade lixom. :) Plus att tuttisarna kostar ju lite så...vad väljer man? Tuttar och hälsa eller...? :)
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Exakt! ;)
Gilla
Plattfisk

Plattfisk

Kvinna ·

Bra att du slutat! Ser det som en jättebra chans att bli av med beroendet. Men jag blir lite fundersam... hos AK så säger de att det är just nikotinet som är boven, så jag har fått sluta snusa. Lite konstigt att de ger olika information. Nu har det värsta snusbegäret släppt som tur är, men det hade varit skönt att slippa tänka på det :)
Gilla
Sweety71

Sweety71

Kvinna ·

Jag håller med om att det är konstigt med olika bud ang nikotin. Har blivit operad x flera. Bl.a. 3 kjejsarsnitt, 3 fot operationer. Och ingen kirurg har sagt att man ska sluta 2v före... däremot så vill dom naturligtvis att man ska Undvika röka före och efter, pga sårläkning. Men....har man betalat x antal tusen för boobisar så....
Gilla
Sweety71

Sweety71

Kvinna ·

Ibland är det bra jobbigt.,fint väder, vin, och ingen cigg :( trösten blir brösten om 5dar :)
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Sweety71 skrev:

Ibland är det bra jobbigt.,fint väder, vin, och ingen cigg :( trösten blir brösten om 5dar :)

Ingen alkohol är det väl en vecka innan op? Vet du om det är okej att ta vitaminer?
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Trösten blir förhoppningsvis brösten men jag vågar inte vara för hoppfull i fall att något skulle hända :-/
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Sweety71 skrev:

Oroar mig för hur jag ska klara mig hem själv. Kommer åka kommunalt nästan två timmar nyopererad.
Gilla
Linalina1

Linalina1

Kvinna ·

Manizer skrev:

Sweety71 skrev:

Oroar mig för hur jag ska klara mig hem själv. Kommer åka kommunalt nästan två timmar nyopererad.

Vilken tid opereras du? Du kan stanna ett tag på uppvaket så du känner att du orkar åka. Åk inte i rusningstrafiken! Jag kände mig lite yr och så efter... men det ska nog gå bra för dig att ta dig hem.
Gilla
Linalina1

Linalina1

Kvinna ·

Sweety71 skrev:

Jag rökte typ tre cigg en vecka innan operationen. Fy på mig, men det var så fint väder och satt i solen med kompisarna och tog ett glas skumpa. Haha. Men sen har jag inte rökt sedan dess! Nu känner jag inget sug faktiskt. Vill ta ett glas vin på ons då jag fyller år, vi får se. Jag äter sista tabletten penicillin på Tors morgon. Har nästan slutat med alla värktabletter. Tar bara alvedon. Lycka till på din operation! :)
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Linalina1 skrev:

Manizer skrev:

Sweety71 skrev:

Vilken tid opereras du? Du kan stanna ett tag på uppvaket så du känner att du orkar åka. Åk inte i rusningstrafiken! Jag kände mig lite yr och så efter... men det ska nog gå bra för dig att ta dig hem.

Jag har tid klockan två för operationen. Så vid 18- 19 kanske man kan åka hem om allt har gått bra? Jag har nästan lite dödsångest. Jag kommer meddela här om det gick bra sedan, senast dagen efter, har jag inte gjort det så vet ni vad som har hänt.. nej men usch. Hoppas det går bra. Jag har velat detta de senaste elva, tolv åren. För min egen skull såklart. Tack. Jo jag hoppas det, kommer inte gå så nära folk så att jag riskerar att någon stöter till mig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem