Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Ska jag vara lite orolig? 265 bakom *bild* form/storlek

Bröstförstoring

Hej! Vet att man ska ha is i magen och att de kan te sig helt olika i läknigen. MEN vänster som varit/är mer svullet känns även som implantatet "halkat" ned iaf nästan 0,5 cm längre ned.(inte mätt) Syns olika beroende på ljus och hur jag står. Dettaa började för några dagar sedan, alltså inte från förata dagen då de bara var olika stora pga svullnad sedan. Är brösten styva syns det ännu mer och min oro ligger då på högra bröstet. Känns som det är helt annan form/storlek på dem. Svårt att förklara. Hade jag inte haft implantat lapparna hemma hade jag nästan trott att jag fått två olika storlekar :/ Vet att jag är lite nojjig mellan åt men när man ska duscha och verkligen ser det är det inte så skoj och jag undrar om det kan vara höger som inte "släppt/ploppat ut" än eller muskeln som spökar? Någon som vet om det kan bero på något? :)

14

Sortera efter

hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Ser nu att bilden inte alls blev bra för att visa :/
Gilla
Saendra

Saendra

Kvinna ·

Du lär tänka på att det är som två helt olika operationer. Dom kommer hela tiden läka på olika sätt och olika snabbt. Brösten är knappt två veckor gamla, mycket kommer hända innan dom är färdiga. Förmodligen är det bara så att det ena bröstet är lite snabbare än det andra, men att det andra också kommer sjunka ner sen :) 

Gilla
Mintra

Mintra

Kvinna ·

Hej ! Jag hade samma problem i början, men nu snart tre månader senare. Gosh så snygga dem är! Iallafall, dina bröst är himla snygga och kommer bara att bli bättre. Håll ut :) kram
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Tack:) Ja, jag hoppas de börjar komma i samma längd/form om några veckor då;)
Gilla
Snövit33

Snövit33

Kvinna ·

Jättesnygga bröst. Ännu ett exempel på att man inte kan jämföra hur många cc man har, för dina bröst passar ju verkligen din kropp trots ganska liten silikonmängd. Så snygga, grattis! Jo, till din fråga.. Mycket händer med brösten. Mina ändrar form och utseende lite titt som tätt, men beror ju på läkningen. Så var lugn du..
Gilla
Lelodi

Lelodi

Kvinna ·

Mina är inte heller identiska, vänster har lite mer bolligt utseende fortfarande och mina är 5 v. Jag chillar och tänker inte analysera för mycket innan de är 6 mån :-) Dina är supersnygga!
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Tack alla för fina kommentarer:) Känns skönt att de är på rätt väg iaf :) Jag ska försöka ha mer is i magen och vänta ut dem lite :) hehe men vill så gärna kunna köpa en bh efter 6 v iaf, känns svårt om man nästan har en helan och halvan ;) Ja, jag kan tycka att 265 känns helt lagom för mig :) Även om de inte blir helt identiska så trivs jag absolut med storleken:)
Gilla
Pamina

Pamina

Kvinna ·

Samma här för mig. Mitt högra bröst sitter också längre ner i bröstvecket runt 1cm. Sen sitter implantaten helt annorlunda, det ena bröstet ser stövre ut och mer underpol osv. Ganska likt dina! Har gått fyra veckor för mig. Jag försöker att inte titta för mycket och hoppas att det ordnar sig snart, och om det inte gör det får man ju korra, vilket man ändå måste vänta på. :) hoppas det jämnar ut sig för oss ;)
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Ja, det är väl rätt vanligt :) Jag hoppas verkligen att det jämnar ut sig! :) Lite skillnad kan man ju leva med:) Hur korrar man detta på bästa sätt då?:)
Gilla
Pamina

Pamina

Kvinna ·

Håller med om att lite skillnad inte gör så mycket, i mitt fall syns det ju inte med bh/bikini tex.. Ja du, korrigeringen vet jag inte om hur den ska göras isåfall, jag vet inte om det är mitt högra bröst som töjt sig för långt ner/ut eller om det är det vänstra som fastnat för högt isåfall .. Men jag gillar det högra bäst så hade gärna försökt flytta ner det vänstra isf. Om det nu inte löser sig... Samtidigt är jag rädd att det ska bli ännu värre om man försöker sig på en korr. Jaha ingen anledning att skrämma upp sig.. Vi får vänta och se. :)
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Ja, man får nog ha is i magen tills 6 månaders kontrollen men ändå stå på sig om man inte är nöjd :)
Gilla
Solo

Solo

Kvinna ·

har samma 'problem' som dig. mitt högra bröst har liksom trillat ner längre ner än det vänstra. vet dock inte om det har och göra med att jag fick en blödning i det bröstet 10 h efter op'n, och fick dränage i bröstvecket, kan fickan ha töjts? :/ hur som så försöker jag chilla lite och inte tänka på det så mkt, fastän JAG ser det så fort jag tittar i spegeln 💡 korra kan man ju ändå inte göra, som nån annan skrivit, förrän om 6 månader :)

förresten! Sjukt snygga bröst! 👍
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Ja, det är väldigt vanligt ändå med olika svullnad:)Så orolig ska man väl inte vara:) Just nu har mina hamnat bättre vid ärret men fortf.olika stora vid svullnad=olila form... :/ Så nu sitter högra nippeln längre ned:/ ... När kan man få sluta oroa sig för komplikationer
Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Tror du fickan töjts så av vätska då:/? Skulle säkert din kirurg varnat dig för isf att det kan hända:) tack! :) Just nu är de inte så snygga när de är så olika xD Tycker det känns trist att det kommer "nya" grejer nu 5 v efter:/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem