Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jenn profilbild

Jenn

Kvinna ·

01 okt, 2014

Skillnad 400mp eller 475hp

Bröstförstoring

Hej alla tjejer.. Jag ska op den 10/10 på laser och estetik och kan inte bestämma mig om jag ska ha 400mp mentor runda coh 2 eller 480hp. Låter så stort?? Är det står skillnad varför måste man öka så i volym. Känns som dom flesta jag läser om som väljer mellan profil ångrar sig och att det blir för naturligt. Jag vill ha utfyllnad och mest upptill. Tacksam för svar. Är 164 cm och väger 62 kg Kram

6

Sortera efter

Flisan69

Kvinna ·

01 okt, 2014

Skillnaden dem emellan är ju bredden, höjden och projektionen.

Mp är bredare och högre men lite mindre projektion.

Hp 480 hittade jag inte i implantatslistan utan bara 480 ultra hög

Om det är ultra så är den mindre i bredden och höjden men mer projektion.

400mp+ bredd och hjöd = 132 mm, projektion = 40 mm

480 uhp bred och höjd 114 mm, projektion = 58 mm

Skillnaden dessa emellan är ju 1,8 i bredd och höjd och lika mycket i projektion.

Om du hittar 480hp i listan så kan du ju jämföra där med.

Jag har 450 mp+ som har 136 och 42. Har velat i huvudet efter operationen om att jag valt fel osvvilket kan vara vanligt.

När jag har bh på mig så är det lagomt med projektion för mig..annars hade det sett ut som brösten kommer med mig och inte tvärtom.

När jag tar av mig bhn kan jag tycka att de är lite för lite projektion tills jag tittar på mig i profil och märker att det är lagomt där också.

Det är svårt att avgöra bara på bilder vem som puttat in vad. Det som är viktigt är ju att du får det som du vill ha och som gör din kropp rättvisa.

Gilla

silicea

Kvinna ·

01 okt, 2014

Jag fick hög profil till slut, kirurgen ansåg att det passade bättre. Är lång men inte så stor, min bröstbredd är bara 12.5 cm och jag hade en fast 70 c kupa sen innan. Vaknade på måndag med 445 HI, de är 11.9 breda, projektion 5.7. 440 MD är 12.5 breda och 5.1 projektion.

Förutom att brösten är sjukt svullna så är jag väldigt nöjd med utseendet så långt!

Jag tycker nog att man skall lyssna på sin kirurg ang vad som blir bäst, tänk på hur många bröst de sett och opererat. Det är väldigt mycket mer än hur mycket man vill att brösten skall puta ut som bestämmer val av profil. Fråga vad han tycker blir bäst och be om en motivering. :)

Gilla

Rockring

Kvinna ·

01 okt, 2014

Har samma problem som du. Kan inte bestämma mig om jag ska ta mentor moderat plus profil 375 cc som är 128 mm bred och 40 mm put (cohesive 1) eller om jag ska ta mentor hög profil 425 cc som är 125 mm bred och 50 mm put (cohesive 1). Jag har 70 c nu. Jag var helt inne på moderat plus profil först men har läst så många som ångrat sig och upplever att dom känns platta så det gör mig lite osäker. Men min kirurg kommer ta hem båda så jag får testa på operationsdagen. Vilka lutar det åt för dig?

Gilla

Jenn

Kvinna ·

02 okt, 2014

Tack för era inlägg och hjälper till :) Men vilken ger mer fyllnad i överpolen tro. Jag vill ha naturligt men lite fejk tycker jag är snyggt.. har nu 80 b i bh storlek. Skiljer ju ganska mycket Rockring på put 40 mot 50. Ja man verkligen ha det perfekta resultatet. Upplever man stor skillnad på storleken på 400mp mot 480hp när man har kläder på sig. Är det stort på mig? Kram
Gilla

Jenn

Kvinna ·

02 okt, 2014

Så fina cilicea verkligen dröm brösten. Du har framför muskeln? Upplever du dom stora? Kram
Gilla

silicea

Kvinna ·

02 okt, 2014

Tack! Ja jag har framför. De är ju så svullna fortfarande men tror stl kommer bli helt perfekt. Stora men inte för stora. Är väldigt nöjd med val av stl!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem