Gottahaveboobs
Kvinna ·
Skillnad mellan 295 och 300cc?
Hej! Jag är 160cm lång och väger 48kg. Velar mellan 295cc eller 300cc. Är rädd att det ska bli antingen för ”litet” eller för ”stort”. Hur mycket tror ni det skiljer mellan dessa implantat egentligen? Vill inte se ut som en tuttlisa men vill inte betala för op och sen ångra mig för att de ser för små ut heller.. vad tycker ni? Jag har tid 25 april på Nordiska men funderar på att ta den tidigaste lediga tiden nu för okar inte vänta mer ?
Sortera efter

Dixie
Kvinna ·
Det är ingen skillnad på dom, 5cc märks inte av :) Om läkaren föreslagit dom 2 så skulle jag gissa på att det är olika projektioner på dom istället?
Gilla

Gottahaveboobs
Kvinna ·
Hej, nej han tyckte jag skulle ta 295cc.. det är jag som nu i efterhand tänker att 300cc kanske skulle vara snyggt. Men är som sagt rädd för att det ska se för stort ut. Blir inte klok på detta haha. Det gäller iaf motiva round full
Gilla

Dixie
Kvinna ·
Aha okej.. 5cc ökning ger ingen skillnad alls! Vill du gå upp till större ska du öka minst 50cc, för öka en kupstorlek sägs det att man ska gå upp minst 100cc
Gilla

TyTy
Kvinna ·
Precis som föregående talare säger så är det på tog för lite för att överhuvudtaget kunna se skillnad på implantaten med blotta ögat. 5 cc är samma som 5 ml, alltså en tredjedels matsked. Vill du ha snäppet större så behöver du antagligen gå upp i projektion, tex från MP till HP, HP till UHP eller Mini till Demi, Demi till Full osv beroende på tillverkare. Andra alternativet skulle vara om du har plats för ett bredare implantat, då kan du stanna på samma typ av projektion, men välja en storlek större, som då alltså blir bredare också.
Gilla

Gottahaveboobs
Kvinna ·
Okej, så hänger jag med!! Tack för svaren :)
Gilla

TyTy
Kvinna ·
Gottahaveboobs skrev:
Okej, så hänger jag med!! Tack för svaren :)
Gilla