Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Glam

Glam

Kvinna ·

Skillnad på 300 - 350 cc

Bröstförstoring

Jag ska operera mig 4/4 och undrar hur mycket 50 cc påverkar storleken? Är det betydande? Valde 300 cc när jag var på konsultation hos Helena Sveinsdotter, Citadellkliniken, men är kluven om jag bör gå upp i cc.. Är lika rädd för att de ska bli för små som för stora.

10

Sortera efter

Cassi1415

Cassi1415

Kvinna ·

Jag vet inte men jag tror inte det är värsta skillnaden, jag hade kört på de större då många efter operationen ångrat sig att dom inte tagit lite större.. tror absolut inte det blir förstort på dig.
Gilla
Glam

Glam

Kvinna ·

Cassi1415 skrev:

Jag vet inte men jag tror inte det är värsta skillnaden, jag hade kört på de större då många efter operationen ångrat sig att dom inte tagit lite större.. tror absolut inte det blir förstort på dig.

Tror du att 350 cc skulle ge mig en full C/liten D?
Gilla
lillamy82

lillamy82

Kvinna ·

Kör du på demi profil ?
Gilla
Glam

Glam

Kvinna ·

lillamy82 skrev:

Kör du på demi profil ?

Yes, men om jag vill gå upp i storlek måste jag välja full då min bröstkorg är ganska liten (har 11,0 cm i bröstmått).
Gilla
lillamy82

lillamy82

Kvinna ·

Då blir det alltså 355 cc o 11.5 cm bred :)
Gilla
Glam

Glam

Kvinna ·

lillamy82 skrev:

Då blir det alltså 355 cc o 11.5 cm bred :)

Ja, precis. Men är rädd för att det blir för stort, för jag vill inte ha "jättestora" :-O. Vad blev dina 315 cc för kupa?
Gilla
PumaBaby

PumaBaby

Kvinna ·

Jag valde först 300 cc på konsultationen..men bestämde mig för 350 cc två veckor innan operation. Jag kände att jag hellre ville ha för stort än för litet. Som många säger blir man väldigt storleks blind..vilket jag är. Jag ville ha C Kupa, hade 75 A innan. Köpte mig en sport bh för ett par dagar sen som jag ska ha efter min läk bh. O den landa på 75-80 D. Alltså en storlek större än vad jag tänkt. Det känns iofs bra, dom är rätt nygjorda så får se vad för storlek jag landar på när dom är några månader gamla : ) Lycka till!
Gilla
Glam

Glam

Kvinna ·

PumaBaby skrev:

Jag valde först 300 cc på konsultationen..men bestämde mig för 350 cc två veckor innan operation. Jag kände att jag hellre ville ha för stort än för litet.
Som många säger blir man väldigt storleks blind..vilket jag är. Jag ville ha C Kupa, hade 75 A innan. Köpte mig en sport bh för ett par dagar sen som jag ska ha efter min läk bh. O den landa på 75-80 D. Alltså en storlek större än vad jag tänkt.

Det känns iofs bra, dom är rätt nygjorda så får se vad för storlek jag landar på när dom är några månader gamla : )

Lycka till!

Då låter ju 350 cc som ett bra val! Jag är också ute efter ute efter en full C alt. liten D. Vad hade du för bröstviddsdiameter före operationen?
Gilla
lillamy82

lillamy82

Kvinna ·

Just nu har jag 70 E eller 65 F i kupa. :)
Gilla
PumaBaby

PumaBaby

Kvinna ·

Åh .12.5 tror ja att jag hade..:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem