Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
LadySS profilbild

LadySS

Kvinna ·

12 jan, 2013

Släta framför 300cc tre månader, bilder

Bröstförstoring

Nu har mina bröst blivit 3 månader, känns ganska "klara" och jag känner mig nöjd. Men det har gått i vågor sedan op: har tyckt dom vart för små, för hårda, sitter för tätt, jobbiga och ömma, ärret är för rött etc... Men nu efter 3 månader börjar jag slappna av, de är mjukare och följsamma. Känns som mina egna definitivt och storleken känns bra på mig till slut. Det enda jag kan störa mig på ibland är att de sitter tätt, men jag ville ju ha det ju. Har fått en tendens till rippling längst ned i klyftan, väldigt svagt och känns mest och syns bara om jag lutar mig framåt med krummad rygg och samtidigt lutar till sidan. Inte en så naturlig pose så ser det sällan. :-) håller tummarna för att det inte blir värre bara. Ärren är lite röda men släta och små, hoppas dem ska bli lite mindre synliga.

12

Sortera efter

Vanille

Kvinna ·

12 jan, 2013

Jättefina verkligen! Jag förstår att du är nöjd!
Gilla

mammii

Kvinna ·

12 jan, 2013

Skitsnygga! Passar din kropp perfekt!
Och ärret kommer att bli bättre med tiden

Gilla

hallonbär

Kvinna ·

12 jan, 2013

Superfina! :)
Gilla

Candycane

Kvinna ·

12 jan, 2013

Jättefina verkligen! Tycker inte att du ska ha större! Då kommer de se fake ut och de passar så fint till din kropp. Tycker du att de har blivit lite större nu när de har hängt till sig lite?
Gilla

LadySS

Kvinna ·

13 jan, 2013

Tack allihopa, gillar dom mer och mer :-) tyvärr när jag fotar med min i-pad så ser alltid ett bröst större ut på bilden då kameralinsen sitter i hörnet. Men dom är lika stora. Candycane - vet inte om jag upplever dom som större direkt, verkar vara dom med bakom som känner så. Bara mer lätta att göra vad man vill med liksom. Få till dom snyggt i en bh dom förstorar, sporttopp, tunn bh mm.... De ser bra ut i alla plagg nu och väldigt naturliga bara :-) upplever du att dina växt?
Gilla

Candycane

Kvinna ·

13 jan, 2013

Den ena brukar också se större ut när jag fotar med mobilkameran men då håller jag linsen i mitten ist för mobilen, troligen inte lika lätt att få till det med ipad dock :P Nja inte större men mer definerade kanske. Hoppas att de hänger till sig lite mer och blir mjukare bara. Jag har kännbar rippling i klyftan på båda brösten. Men mest på det ena. Känner direkt att det knappt finns någon vävnad som täcker där. All vävnad sitter upptill och åt sidorna. Känns lite tråkigt men inte mycket att göra, brösten är ju inte helt äkta ;)
Gilla

LadySS

Kvinna ·

13 jan, 2013

Candycane skrev:
Den ena brukar också se större ut när jag fotar med mobilkameran men då håller jag linsen i mitten ist för mobilen, troligen inte lika lätt att få till det med ipad dock :P Nja inte större men mer definerade kanske. Hoppas att de hänger till sig lite mer och blir mjukare bara. Jag har kännbar rippling i klyftan på båda brösten. Men mest på det ena. Känner direkt att det knappt finns någon vävnad som täcker där. All vävnad sitter upptill och åt sidorna. Känns lite tråkigt men inte mycket att göra, brösten är ju inte helt äkta ;)
Ja precis så känner jag med, mer definition. Jag har vävnad mellan brösten, kirurgen nöp tag där innan op och sa att det här kommer nog täcka bra. Jag är orolig att det är alla lindor och grejer jag haft mellan brösten för att de inte ska åka ihop för mkt som pressat bort vävnaden. I och med att de säger att DB ska kunna pressas ut och bli bra av bara trycket från implantatet så kanske jag tryckt bort min... Så nu velar jag om jag ska fortsätta med trycket ett tag till eller låta det vara. Tycker de blir lite tätare när jag går utan, men när jag har lindan mellan så oroar jag mig för att trycka undan vävnaden. Vill ju inte att min rippling ska bli synligare.
Gilla

LadySS

Kvinna ·

13 jan, 2013

Candycane - förresten, glömde säga... Dina är ju bara lite drygt sju veckor, mina började bli mjukare efter typ 2 månader. Alltså riktigt mjuka... Antar dina är coh 3 va, så visst de kommer att vara fasta. Men mjukare kommer dom att bli :-) Kikade i din BH tråd, förstår inte varför BHn som pressar isär är dålig? Min kirurg sa att jag ska ha dem som pressar isär, som min svarta på bild ovan. För att sära lite på klyftan. Fast de skär inte in på mig som du beskriver, känns bara skönt. Kanske det som är skillnaden då.
Gilla

Medevi

Kvinna ·

13 jan, 2013

Jättefina verkligen! Tycker de passar perfekt till din kropp. Får jag fråga varför du valde framförplacering?
Gilla

LadySS

Kvinna ·

13 jan, 2013

Medevi skrev:
Jättefina verkligen! Tycker de passar perfekt till din kropp. Får jag fråga varför du valde framförplacering?
Tack snälla :-) Framför kändes som enda valet för mig, tränar mkt och jobbar som PT - har inte råd att offra mina muskler. Kirurgen sa att alla får ngn form av muskelpåverkan vid bakom samt att träna bröst bör inte göras alls. Läst om många här inne som flyttat fram efter stora muskelproblem som har haft kvar dom även vid framflytt, en skuren muskel är alltid en skuren muskel. Så för mig var det logiskt att åtminstone prova framför först, trotts att jag är tunn med lite egen vävnad, skulle det sedan bli alldeles åt helsike med framför så kan man ju fundera på bakom sedan. Men mina framför är än så länge precis så jag vill att ett par bröst ska kännas :-)
Gilla

Candycane

Kvinna ·

13 jan, 2013

Åh då kanske jag har mer mjukning att de fram emot :) mina är soft touch så de är coh 2 och hoppas att det blir bra nu. Min egen vävnad innan op kändes så mjuk och sladdrig så jag kände att medelfast skulle kännas stabilare på något sätt. Tycker också att de håller formen bra i kläder. Ja förstår vad du menar med skär in eller håller isär. Köpte 3 bhar, den ena plunge, den andra trycker isär och den tredje ligger inte ens mot bröstbenet och ligger bara och skaver rakt på min vävnad. Den åker tillbaka. Men att trycka isär är bra? Det visste jag inte :)
Gilla

LadySS

Kvinna ·

13 jan, 2013

Candycane skrev:
Åh då kanske jag har mer mjukning att de fram emot :) mina är soft touch så de är coh 2 och hoppas att det blir bra nu. Min egen vävnad innan op kändes så mjuk och sladdrig så jag kände att medelfast skulle kännas stabilare på något sätt. Tycker också att de håller formen bra i kläder. Ja förstår vad du menar med skär in eller håller isär. Köpte 3 bhar, den ena plunge, den andra trycker isär och den tredje ligger inte ens mot bröstbenet och ligger bara och skaver rakt på min vävnad. Den åker tillbaka. Men att trycka isär är bra? Det visste jag inte :)
Beroende på vad man är ute efter såklart, för oss med tighta klyftor är det ju kanske bra med en som särar lite. Men någon som vill åt en tightare klyfta bör använda ngt som pressar ihop istället. Så förklarade Michael för mig i alla fall.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem