Humblebee
Kvinna ·
Små implantat med 13,5 i bröstbredd?
Hej! Jag var på konsultation tidigare i vår och bad om små, naturliga bröst. Kirurgen rekommenderade Motiva ergonomix 380 demi och sa att mindre inte skulle se bra ut på mig som har 13,5 i bröstbredd. Efter att ha hängt här ett tag inser jag nu att kirurgen inte riktigt förstod vad jag var ute efter. Har sett massor av fina bröst med den storleken, men det är just det resultatet som passar mig. Har hört om fler kirurger som inte gärna vill gå ned i storlek pga folks bröstbredd. Därför undrar jag nu - alla ni som lagt in 225-250 cc med rund profil (gärna mentor eller motiva). Vad hade ni för bröstbredd? Är jag för bred för den storleken?
Sortera efter

Bellie
Kvinna ·

Humblebee
Kvinna ·
Alltså jag tror kirurgen har rätt. Jag har samma bröstbredd som du, och mina 425 cc ser små ut på mig, dem är 12,25 breda. En som har 265cc kan se betydligt större ut på en annan tjej. Mina är långt ifrån stora iaf. Troligtvis för att jag är så bred

winnys
Kvinna ·

Humblebee
Kvinna ·

Jolly
Kvinna ·

Bellie
Kvinna ·

Addi
Kvinna ·

Bellie
Kvinna ·
Jag kommer välja ca 205-235cc motiva ergonomix, då jag vill ha ett naturligt inte för stort resultat! (även lyft) jag har 14 i bröstbredd och implantaten är ca 10, det va absolut inga problem enligt min kirurg!! Jag har med varit orolig för detta pga vad man läser här inne, att max en cm mindre osv, men det är faktiskt hans yrke och jag väljer att lita på hans expertis då det dessutom känns som han lyssnat och förstår vad jag är ute efter för resultat!! Så om han säger att det kommer bli bra så tror jag på det! Jag vill verkligen Inte välja för stort, eller behöva gå upp i cc pga bredden. Hoppas du hittar en kirurg som ser det som du ser det! :)

Acer
Kvinna ·

Addi
Kvinna ·
Jag kommer välja ca 205-235cc motiva ergonomix, då jag vill ha ett naturligt inte för stort resultat! (även lyft) jag har 14 i bröstbredd och implantaten är ca 10, det va absolut inga problem enligt min kirurg!! Jag har med varit orolig för detta pga vad man läser här inne, att max en cm mindre osv, men det är faktiskt hans yrke och jag väljer att lita på hans expertis då det dessutom känns som han lyssnat och förstår vad jag är ute efter för resultat!! Så om han säger att det kommer bli bra så tror jag på det! Jag vill verkligen Inte välja för stort, eller behöva gå upp i cc pga bredden. Hoppas du hittar en kirurg som ser det som du ser det! :)
Du verkar ju ha en del vävnad att jobba o bäddar in med eftersom du ska göra lyft. Sett andra göra lyft o lagt in 250cc o ser bra ut. Har du ingen vävnad kommer de se verkligt märkligt ut.

Jolly
Kvinna ·
Du verkar ju ha en del vävnad att jobba o bäddar in med eftersom du ska göra lyft. Sett andra göra lyft o lagt in 250cc o ser bra ut. Har du ingen vävnad kommer de se verkligt märkligt ut.

Humblebee
Kvinna ·
Jag har fått olika mått på min bröstbredd vid två konsultationer, 10 samt 12 cm. Ville sen ha det implantat som överensstämde med det mindre måttet men den andra kirurgen sa då att tar jag för litet implantat så kommer de "bara simma omkring" och liksom då inte ge mig det resultatet jag vill ha. Man kan gå ner en cm men absolut inte mer, dels fylls inte bröstet ut och risk att mellanrummet inte blir snyggt. Jag kände mig inte bekväm med att ta så mycket cc som jag då behövde och valde då att vänta och forska lite mer i det. Finner därför denna tråd oerhört intressant!

Humblebee
Kvinna ·

Humblebee
Kvinna ·

Bellie
Kvinna ·
Kom att tänka på en sak! Ni kanske redan tänkt på detta, men ett sätt att få ett hum om bröstbredden hos de som lagt in små implantat, eftersom de inte går att skriva och fråga då de flesta inte varit aktiva på flera månader, är att titta på BH-storleken (Vet inte varför jag inte tänkt på det innan). Det finns de som hade tex 75-80 A, medan andra har 65-70 innan. Tänker att det kan ge en någorlunda indikator :-)

Addi
Kvinna ·

Addi
Kvinna ·
Vad skönt Addi att du hittat en bra kirurg som lyssnar på dig, tror säkert att du kommer få ett jättebra resultat och blir spännande att höra efteråt hur det gått. Det är lätt att man lyssnar för mycket på andra och för lite på vad som känns rätt för en själv. Jag gick till min första konsultation och hade bestämt 225 i ristestet och absolut max 300 cc eftersom 50 skulle försvinna under muskeln. När jag gick därifrån hade jag bokat in 380 efter övertalning från kirurg, men det kändes inte hundra. Efter att tagit reda på mer förstod jag att jag inte hade lyckats förmedla för kirurgen exakt vad jag ville ha. Så även om han är kunnig och duktig så kan det ju bli helt fel om man inte riktigt är på samma bana så att säga. Hoppas allt går bra för dig och att du blir nöjd med resultatet :-)

Humblebee
Kvinna ·
Kom att tänka på en sak! Ni kanske redan tänkt på detta, men ett sätt att få ett hum om bröstbredden hos de som lagt in små implantat, eftersom de inte går att skriva och fråga då de flesta inte varit aktiva på flera månader, är att titta på BH-storleken (Vet inte varför jag inte tänkt på det innan). Det finns de som hade tex 75-80 A, medan andra har 65-70 innan. Tänker att det kan ge en någorlunda indikator :-)
Tänkt oxå så, men de blir inte heller rätt, stämmer iaf inte på mig. Jag har 65cm runt om, smalt alltså. Men jag är BRED framifrån och smal i profil , haha :-D