Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Små implantat med 13,5 i bröstbredd?

Bröstförstoring

Hej! Jag var på konsultation tidigare i vår och bad om små, naturliga bröst. Kirurgen rekommenderade Motiva ergonomix 380 demi och sa att mindre inte skulle se bra ut på mig som har 13,5 i bröstbredd. Efter att ha hängt här ett tag inser jag nu att kirurgen inte riktigt förstod vad jag var ute efter. Har sett massor av fina bröst med den storleken, men det är just det resultatet som passar mig. Har hört om fler kirurger som inte gärna vill gå ned i storlek pga folks bröstbredd. Därför undrar jag nu - alla ni som lagt in 225-250 cc med rund profil (gärna mentor eller motiva). Vad hade ni för bröstbredd? Är jag för bred för den storleken?

18

Sortera efter

Bellie

Bellie

Kvinna ·

Alltså jag tror kirurgen har rätt. Jag har samma bröstbredd som du, och mina 425 cc ser små ut på mig, dem är 12,25 breda. En som har 265cc kan se betydligt större ut på en annan tjej. Mina är långt ifrån stora iaf. Troligtvis för att jag är så bred
Gilla
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Bellie skrev:

Alltså jag tror kirurgen har rätt. Jag har samma bröstbredd som du, och mina 425 cc ser små ut på mig, dem är 12,25 breda. En som har 265cc kan se betydligt större ut på en annan tjej. Mina är långt ifrån stora iaf. Troligtvis för att jag är så bred

Då fick vi samma rekommendationer, hade också 425 ifall jag skulle välja HP. Jag är inte säker, men jag gissar att problemet är att alla har så olika uppfattning om vad som är "små bröst". Alla bröst jag tittar på med den storleken på implantaten (runt 350-400) har varit väldigt mycket större än vad jag önskar (fortfarande jättefina). Har sett några som opererat in 225-250 och det är exakt det resultatet jag vill ha. Även om det finns fler som är lika långa som jag, som jag kan jämföra med, så tror jag att bröstbredden avgör mer i slutresultatet och det är ju inget som skrivs ut lika ofta här. Men jag kan ha fel?
Gilla
winnys

winnys

Kvinna ·

Du kan ju alltid gå på konsultation på en annan klinik för att höra vad de säger för det kan faktiskt skilja sig en hel del i rekommendation beroende på vilken klinik och kirurg man går till. Motsvarande bredd i mini (låg profil) är 310 cc men det kanske blir för lite projektion för din smak?
Gilla
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Ja precis, du har helt rätt i att det är klokt att gå på fler konsultationer för min del. Vill hitta en där jag känner att vi har lite samma smak. Hittade, efter lite sökande här, en kirurg som va precis allt jag letade efter, men typiskt nog går han i pension nu. Föredrar de med lite högre eller mellan projektion. Många säger att det kan bli att se så konstigt ut med mycket mindre implantat än ens bröstbredd, men jag har inte sett några som har detta så jag förstår inte riktigt hur de menar?
Gilla
Jolly

Jolly

Kvinna ·

Jag har fått olika mått på min bröstbredd vid två konsultationer, 10 samt 12 cm. Ville sen ha det implantat som överensstämde med det mindre måttet men den andra kirurgen sa då att tar jag för litet implantat så kommer de "bara simma omkring" och liksom då inte ge mig det resultatet jag vill ha. Man kan gå ner en cm men absolut inte mer, dels fylls inte bröstet ut och risk att mellanrummet inte blir snyggt. Jag kände mig inte bekväm med att ta så mycket cc som jag då behövde och valde då att vänta och forska lite mer i det. Finner därför denna tråd oerhört intressant!
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Skulle du se mina bröst skulle du aldrig tro de var 425or, ser mer ut som 250 på mig haha. Går du smalare än så ser ju brösten smala ut oxå o större mellanrum mellan dem, blir inte snyggt direkt!
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Jag kommer välja ca 205-235cc motiva ergonomix, då jag vill ha ett naturligt inte för stort resultat! (även lyft) jag har 14 i bröstbredd och implantaten är ca 10, det va absolut inga problem enligt min kirurg!! Jag har med varit orolig för detta pga vad man läser här inne, att max en cm mindre osv, men det är faktiskt hans yrke och jag väljer att lita på hans expertis då det dessutom känns som han lyssnat och förstår vad jag är ute efter för resultat!! Så om han säger att det kommer bli bra så tror jag på det! Jag vill verkligen Inte välja för stort, eller behöva gå upp i cc pga bredden. Hoppas du hittar en kirurg som ser det som du ser det! :)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Addi skrev:

Jag kommer välja ca 205-235cc motiva ergonomix, då jag vill ha ett naturligt inte för stort resultat! (även lyft) jag har 14 i bröstbredd och implantaten är ca 10, det va absolut inga problem enligt min kirurg!! Jag har med varit orolig för detta pga vad man läser här inne, att max en cm mindre osv, men det är faktiskt hans yrke och jag väljer att lita på hans expertis då det dessutom känns som han lyssnat och förstår vad jag är ute efter för resultat!! Så om han säger att det kommer bli bra så tror jag på det! Jag vill verkligen Inte välja för stort, eller behöva gå upp i cc pga bredden. Hoppas du hittar en kirurg som ser det som du ser det! :)

Du verkar ju ha en del vävnad att jobba o bäddar in med eftersom du ska göra lyft. Sett andra göra lyft o lagt in 250cc o ser bra ut. Har du ingen vävnad kommer de se verkligt märkligt ut.
Gilla
Acer

Acer

Kvinna ·

jag har mentor runda 225cc, jag är liten med en bröstbredd på typ 10
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Bellie skrev:

Addi skrev:

Du verkar ju ha en del vävnad att jobba o bäddar in med eftersom du ska göra lyft. Sett andra göra lyft o lagt in 250cc o ser bra ut. Har du ingen vävnad kommer de se verkligt märkligt ut.

Jag har ca 200 egen vävnad. Sen implantat som skall tas ut!... Och bytas mot mindre då. Sen beror det ju på vad man vill ha för resultat, det är många här som jag anser har väldigt stora bröst men de säger själva det ser naturligt och inte alls stort ut... Så alla har ju olika definition av vad som är "normal stora"
Gilla
Jolly

Jolly

Kvinna ·

Bellie skrev:

Addi skrev:

Jag håller med ovan! Och det blir säkert jättefint på dig Addi just för att du har mer egen vävnad och ska göra ett lyft. Då tar han bort lagom för att implantatet sen ska kunna göra sitt och forma bröstet så som du vill ha det :)
Gilla
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Jolly skrev:

Jag har fått olika mått på min bröstbredd vid två konsultationer, 10 samt 12 cm. Ville sen ha det implantat som överensstämde med det mindre måttet men den andra kirurgen sa då att tar jag för litet implantat så kommer de "bara simma omkring" och liksom då inte ge mig det resultatet jag vill ha. Man kan gå ner en cm men absolut inte mer, dels fylls inte bröstet ut och risk att mellanrummet inte blir snyggt. Jag kände mig inte bekväm med att ta så mycket cc som jag då behövde och valde då att vänta och forska lite mer i det. Finner därför denna tråd oerhört intressant!

Oj, vilken stor skillnad för dig Jolly när de mätte. Tycker det låter som en bra ide att vänta tills du hittar det som känns rätt för dig. Jag var nära att boka in operation direkt efter min första konsultation, men är så glad att jag inte gjorde det då jag nu i efterhand vet att jag inte hade blivit nöjd. Har nu i efterhand ändrat mig i varenda punkt som jag trodde jag va säker på innan. Placering, storlek, sorten på implantatet, placering av snitt.. Äntligen känner jag mig inte lika förvirrad och utlämnad som tidigare utan vet istället mer vad det är jag är ute efter. Skulle dock känna mig lugnare om det gick att se andras resultat med bred bröstbredd och små implantat. Hoppas du hittar det som känns rätt för dig!
Gilla
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Addi skrev:

Vad skönt Addi att du hittat en bra kirurg som lyssnar på dig, tror säkert att du kommer få ett jättebra resultat och blir spännande att höra efteråt hur det gått. Det är lätt att man lyssnar för mycket på andra och för lite på vad som känns rätt för en själv. Jag gick till min första konsultation och hade bestämt 225 i ristestet och absolut max 300 cc eftersom 50 skulle försvinna under muskeln. När jag gick därifrån hade jag bokat in 380 efter övertalning från kirurg, men det kändes inte hundra. Efter att tagit reda på mer förstod jag att jag inte hade lyckats förmedla för kirurgen exakt vad jag ville ha. Så även om han är kunnig och duktig så kan det ju bli helt fel om man inte riktigt är på samma bana så att säga. Hoppas allt går bra för dig och att du blir nöjd med resultatet :-)
Gilla
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Kom att tänka på en sak! Ni kanske redan tänkt på detta, men ett sätt att få ett hum om bröstbredden hos de som lagt in små implantat, eftersom de inte går att skriva och fråga då de flesta inte varit aktiva på flera månader, är att titta på BH-storleken (Vet inte varför jag inte tänkt på det innan). Det finns de som hade tex 75-80 A, medan andra har 65-70 innan. Tänker att det kan ge en någorlunda indikator :-)
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Humblebee skrev:

Kom att tänka på en sak! Ni kanske redan tänkt på detta, men ett sätt att få ett hum om bröstbredden hos de som lagt in små implantat, eftersom de inte går att skriva och fråga då de flesta inte varit aktiva på flera månader, är att titta på BH-storleken (Vet inte varför jag inte tänkt på det innan). Det finns de som hade tex 75-80 A, medan andra har 65-70 innan. Tänker att det kan ge en någorlunda indikator :-)

Tänkt oxå så, men de blir inte heller rätt, stämmer iaf inte på mig. Jag har 65cm runt om, smalt alltså. Men jag är BRED framifrån och smal i profil , haha :-D
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Jag tror inte heller man kan tänka så riktigt... Man borde ju egentligen inte kolla bilder alls för att fatta ett beslut för egen del... (men jag kollar som en dåre!) och kirurgen "varnar" ju för det med... Man blir ju tokig!!!....
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Humblebee skrev:

Addi skrev:

Vad skönt Addi att du hittat en bra kirurg som lyssnar på dig, tror säkert att du kommer få ett jättebra resultat och blir spännande att höra efteråt hur det gått. Det är lätt att man lyssnar för mycket på andra och för lite på vad som känns rätt för en själv. Jag gick till min första konsultation och hade bestämt 225 i ristestet och absolut max 300 cc eftersom 50 skulle försvinna under muskeln. När jag gick därifrån hade jag bokat in 380 efter övertalning från kirurg, men det kändes inte hundra. Efter att tagit reda på mer förstod jag att jag inte hade lyckats förmedla för kirurgen exakt vad jag ville ha. Så även om han är kunnig och duktig så kan det ju bli helt fel om man inte riktigt är på samma bana så att säga. Hoppas allt går bra för dig och att du blir nöjd med resultatet :-)

Tack! Ja det är nog det absolut viktigaste att man förstår varandra! "normala bröst" kan ju vara i princip hur som Helst beroende på vem man frågar... Hellre för små än för stora säger jag ju! Men vill såklart inte de skal bli för små, utan normala! ;)
Gilla
Humblebee

Humblebee

Kvinna ·

Bellie skrev:

Humblebee skrev:

Tänkt oxå så, men de blir inte heller rätt, stämmer iaf inte på mig. Jag har 65cm runt om, smalt alltså. Men jag är BRED framifrån och smal i profil , haha :-D

Hm okej vad typiskt, då är det fortfarande en djungel alltså.. Får försöka visa ordentligt med bilder hur jag vill ha helt enkelt, men mitt kontrollbehov gillar inte riktigt att inte veta hur det kommer att bli i slutändan. Tack för alla råd.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem